Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kapdurk
Jag kan nästan inget om sjalar (men massor om tygblöjor). :lol:
Vad ska jag välja för sjal?
En Mam Eco vore fint men vad är övre viktgräns för en sån?
Var finns det beskrivning av hur jag syr en sjal-MT (om det nu går att göra det av en Mam Eco)?
Av sjaltokan
mam eco är en elastisk sjal de flesta byter vid 7-8 månader o nej jag kan inte rekommendera att sy en MT av den. Hellre köpa diagonalstretchande tyg och sy av, lenda på IKEA är helt okej att sy av och blir ju inte så dyrt det räcker med 2-2,5 m ungefär. ca 2m behövs till till axelbanden.

Om du kollar under gör-det-själv så finns det en beskrivet på knyttet och K MT. Annars så ritar du av ryggpanelen på en sele och syr efter det.

Vilken sjal du ska välja: den du tycker är snyggast utseendemässigt. Begagnat är billigare än nytt, kika under säljes eller gör en köpesannons.. :tumup:
Användarens profilbild
Av June
kapdurk skrev:Jag kan nästan inget om sjalar (men massor om tygblöjor). :lol:
Vad ska jag välja för sjal?
En Mam Eco vore fint men vad är övre viktgräns för en sån?
Var finns det beskrivning av hur jag syr en sjal-MT (om det nu går att göra det av en Mam Eco)?
Tror viktgränsen på Mam Econ ligger på 15kg. Jag har en svart med tryck till salu om du är intresserad.
Användarens profilbild
Av kapdurk
Tack för tips och råd.
Ös gärna på med mer pepp och råd ni kunniga! :urule:

Jag vill ha en smidig sjal därav förslaget om en något stadigare trikåsjal a la Mam Eco.
Eller en tunn vävd kanske Hoppediz tunna eller nån slags gauze (Bali breeze?).
Jag förstår att det kan bli kallt på vintern men jag får väl ha jacka utanpå om jag ska bära ute eller skaffa bärskydd.
Visst är det kul om sjalen är fin men den ska ffa vara billig och praktiskt.

Varför kallas vissa sjalar gås och stork för?
Användarens profilbild
Av kapdurk
legenden29 skrev:
kapdurk skrev:Varför kallas vissa sjalar gås och stork för?
De heter Calin Bleu Gauze resp Storchenwiege, men gås o stork är liksom enklare att säga.....
Tack nu fattar jag bättre. :tumup:
Nå en Calin Gauze verkar fint men den är säkert dyyyr. :Hahaa:
Av sjaltokan
kapdurk skrev:Tack för tips och råd.
Ös gärna på med mer pepp och råd ni kunniga! :urule:

Jag vill ha en smidig sjal därav förslaget om en något stadigare trikåsjal a la Mam Eco.
Eller en tunn vävd kanske Hoppediz tunna eller nån slags gauze (Bali breeze?).
Jag förstår att det kan bli kallt på vintern men jag får väl ha jacka utanpå om jag ska bära ute eller skaffa bärskydd.
Visst är det kul om sjalen är fin men den ska ffa vara billig och praktiskt.

Varför kallas vissa sjalar gås och stork för?
Jag tycker du ska satsa på en diagonalvävd inte en gauze. Tunna sjalar sämre inte för att de är tunna utan de avlastar sämre om man har ett tungt barn.
Vanligaste vävda märkena med diagonalvävt är Hoppediz (Hoppe), Storchenwiege (stork), Didymos (Didy), elleville Zara/Jade, Bebina, dolcino, néobulle, girasol, katiwrap, easy care.

Vill du ha en stadigare trikåsjal finns ju WBS (wrapsody Bali stretch från gupsy mamma)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?