Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Keke
Köpte en gammal hokus pokus stol på loppis. Den känns inte så fräsch och jag funderar på att klä om den. Är det någon som gjort det och kan visa bildresultat? Eller bara ge mig lite vägledning? Bandet som går genom hela stolen har spruckit lite och är perkaäckligt så jag funderar på att byta det, går det? Vilket tyg/galon använde ni?

:D

åååå beslutsångest. Vilket tyg ska jag välja? Stolen är i brun plast, ratten svart.

Bild

eller detta med gräsgrön bakgrundsfärg
Bild

alltså här:
Bild

Nästan klar :D
Före:
Bild

Efter:

Bild

:help:
Senast redigerad av Keke den fre aug 07, 2009 15:41, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av fröken_zombie
Super lätt att klä om (det är bara raka plattor så att säga) dock ingen bild men jag har gjort det med en och grannen med en annan, banden har jag inget tips om tyvärr men det borde väl funka med vad som helst igentligen?
Användarens profilbild
Av Keke
fröken_zombie skrev:Super lätt att klä om (det är bara raka plattor så att säga) dock ingen bild men jag har gjort det med en och grannen med en annan, banden har jag inget tips om tyvärr men det borde väl funka med vad som helst igentligen?
Hur fäste du fast tyget?
Enkelt låter bra, jag har ju pillat lite på den och det ser inte allt för svårt ut att ta isär den :D
Användarens profilbild
Av aha
Den är ihopskruvad med insexskruv har jag för mig. Jättelätt att ta isär.
Jag klädde om min med tjock vaxduk och fäste med klamrar, sydde vissa bitar på symaskin först och trädde över.
Bandet går väl att byta ut mot vad som helst som inte töjer sig. Sånt band man använder när man syr selar borde funka i lagom bredd.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Har oxå en i vanligt tyg som vi fått. Den känns inte heller så praktisk, dags att ta tag i det kanske. Skulle nog ta vaxdukstyg som känns lite som vanligt tyg.
Användarens profilbild
Av Keke
Bild

inte min, lånad bild
Användarens profilbild
Av Keke
får nog gå på vaxduksjakt, måste ju hitta ett kalasfint :P
Användarens profilbild
Av Keke
Tack för alla tips och råd :heart:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Bild

vi har klätt om mathias gamla hokuspokusstol.

vaxduk som vi sydde ihop i sidorna, som fickor, trädde i plattorna och vek in sista kanten när vi monterade ihop stolen. ganska lätt faktiskt ;)
band tror jag går att köpa nya i nån barnprylsaffär. vi borde skaffa en ny ratt som vi saknar.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag klädde om vår hokuspokus. Vaxduk som jag bara vek runt katterna och fäste med nubb. Jag använde det gamla bandet. Gjorde bara rent det.
Användarens profilbild
Av Itis
Superlätt! Tänk bara påa tt klä om i VÄVD vaxduk, den riktigt plastiga spricker lätt efter ett tag.

Så här har min Hokus Pokus sett ut:

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Keke
åååå så fina stolar, vilken inspiration jag får. Bild kommer när jag är klar :D

Nu mot stan :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?