Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Indah
Elflin skrev:Den är iaf underbar IRL! :love: :heart:
Ser du fotona och sybeskrivningen som jag VET att norkemedoo har skrivit?
Jag upplever lite problem nämligen. Vissa inlägg som jag (och andra) har skrivit är ibland borta och när jag går in senare i tråden så finns de där igen men inte nyare inlägg som jag har skrivit.
Användarens profilbild
Av Indah
Elflin skrev:Jag ser en bild på tygerna på bordet (1:a sidan) men jag var på sjalträff med Norkis igår och klämde på den live!
Jamen då är det inte bara jag som saknar inlägg. För igår så la norkmedoo in en massa bilder på selen och jag blev ju störtförälskad och bad om en beskrivning. Hon skrev en lång beskrivning och allt är nu bara borta.
Användarens profilbild
Av tweed
Indah skrev:
Elflin skrev:Jag ser en bild på tygerna på bordet (1:a sidan) men jag var på sjalträff med Norkis igår och klämde på den live!
Jamen då är det inte bara jag som saknar inlägg. För igår så la norkmedoo in en massa bilder på selen och jag blev ju störtförälskad och bad om en beskrivning. Hon skrev en lång beskrivning och allt är nu bara borta.
:hmm: skumt
Användarens profilbild
Av norkmedoo
*pustar ut* texten var kopierad :D
....................
oj, jo... eh... roligt :D
men lite svårt att beskriva, kanske. försöker.
allt är på ett ungefär, det är så jag är ;)

allt material är nog köpt på samma ställe förutom sittunderlaget som jag använt till höftbältet. coop.
rosa fågeltyget känner du ju igen. 1 meter tog jag av det.
det vinröda är lin. 2 meter av det.
ett stycke spänne, 38 mm.
nylonband 5 m x 38 mm.
rosa bomullssnöre, till huvudstödet.

sedan ritade jag en snygg form. ritade halva på tyget och vek tyget på mitten innan jag klippte, för att det skulle bli någorlunda symmetriskt. det blev framstycket. (ca 52 cm högt och 30-40 cm i bredd, 53 cm på bältesdelen (+ sömsmån))
bakstycket gjorde jag nästan samma som framstycket, men... jag förlängde det genom att göra ett litet veck där jag sedan gömmer fickan.
sedan klippte jag i den vinröda linen till axelbanden 2 m x 34 cm (+ sömsmån)
fickan är också i lin ca 20 cm i bredd och 20 cm hög (25x40 vik sedan på mitten)
huvudstödet är ungefär 30 x 40 cm (+ sömsmån)

fålla bitarna som ska bli axelband. och vecka den del som ska fästas vid selen. tror jag gjorde fem veck.

zz fickan och sy ihop. jag rundade min lite.

zz huvudstödet och sy på en fin liten dekorkant upptill. vik långsidorna som kanaler, till bomullssnöret, och sy.

klipp nu ett lagom långt hål i vecket på det som ska bli insidan och placera fickan så du kan sy fast den där på "ett snyggt sätt". (flåt, jag är för trött för att fundera ut hur när jag inte har det i händerna). OBS! här ska du även trixa in huvudstödet så att det sitter fast i samma sömmar.

lägg ut utsidan på golvet med rätan upp.
placera ut axelbanden.
lägg insidan med rätan ner ovanpå... och nåla som en tok ;)

här sydde jag ihop det mesta (men lämnade öppet nertill där det ska i remmar och sittunderlagsförstärkning).
sy först ihop från avigan sett. vänd sedan och sy en raksöm ovanpå.

jag sydde sedan en stödkant nertill som förstärkningen kan luta sig mot. sydde fast nylonbanden och gjorde tre kanaler för skumbitarna som jag klippt till. sedan raksömmade jag bara ihop det hela nertill.

det ska förstärkas med några sömmar till här och var. och det ska på små fästen på axelbandet för huvudstödets bomullsband.

inser att detta nog är en helt värdelös beskrivning... om det är nåt speciellt du undrar så kan jag försöka beskriva det ;)
....................

bilderna kommer snart igen :tumup:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
först var det lite svårt att få bildbevis på mt-hybriden som heter emma.
Bild

någon var väldigt förtjust i den så bilderna blev lite suddiga.
Bild

men se! där är hon ju!
Bild

här ser man framsidan. gjord i ett stycke.
Bild

med huvudstöd.
Bild

på baksidan finns det en hemlig ficka.
Bild

och där bor huvudstödet.
Bild

bilderna finns också här
Senast redigerad av norkmedoo den mån aug 03, 2009 12:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Indah
TUUUUUUR att du hade kopierat texten, jag blev lite orolig att den hade försvunnit Bild

Tack så hemskt mycket för att du har orkat skriva ned hur du har gått tillväga. Jag måste absolut göra en egen sele.
norkmedoo skrev:*pustar ut* texten var kopierad :D
....................
oj, jo... eh... roligt :D
men lite svårt att beskriva, kanske. försöker.
allt är på ett ungefär, det är så jag är ;)

allt material är nog köpt på samma ställe förutom sittunderlaget som jag använt till höftbältet. coop.
rosa fågeltyget känner du ju igen. 1 meter tog jag av det.
det vinröda är lin. 2 meter av det.
ett stycke spänne, 38 mm.
nylonband 5 m x 38 mm.
rosa bomullssnöre, till huvudstödet.

sedan ritade jag en snygg form. ritade halva på tyget och vek tyget på mitten innan jag klippte, för att det skulle bli någorlunda symmetriskt. det blev framstycket. (ca 52 cm högt och 30-40 cm i bredd, 53 cm på bältesdelen (+ sömsmån))
bakstycket gjorde jag nästan samma som framstycket, men... jag förlängde det genom att göra ett litet veck där jag sedan gömmer fickan.
sedan klippte jag i den vinröda linen till axelbanden 2 m x 34 cm (+ sömsmån)
fickan är också i lin ca 20 cm i bredd och 20 cm hög (25x40 vik sedan på mitten)
huvudstödet är ungefär 30 x 40 cm (+ sömsmån)

fålla bitarna som ska bli axelband. och vecka den del som ska fästas vid selen. tror jag gjorde fem veck.

zz fickan och sy ihop. jag rundade min lite.

zz huvudstödet och sy på en fin liten dekorkant upptill. vik långsidorna som kanaler, till bomullssnöret, och sy.

klipp nu ett lagom långt hål i vecket på det som ska bli insidan och placera fickan så du kan sy fast den där på "ett snyggt sätt". (flåt, jag är för trött för att fundera ut hur när jag inte har det i händerna). OBS! här ska du även trixa in huvudstödet så att det sitter fast i samma sömmar.

lägg ut utsidan på golvet med rätan upp.
placera ut axelbanden.
lägg insidan med rätan ner ovanpå... och nåla som en tok ;)

här sydde jag ihop det mesta (men lämnade öppet nertill där det ska i remmar och sittunderlagsförstärkning).
sy först ihop från avigan sett. vänd sedan och sy en raksöm ovanpå.

jag sydde sedan en stödkant nertill som förstärkningen kan luta sig mot. sydde fast nylonbanden och gjorde tre kanaler för skumbitarna som jag klippt till. sedan raksömmade jag bara ihop det hela nertill.

det ska förstärkas med några sömmar till här och var. och det ska på små fästen på axelbandet för huvudstödets bomullsband.

inser att detta nog är en helt värdelös beskrivning... om det är nåt speciellt du undrar så kan jag försöka beskriva det ;)
....................

bilderna kommer snart igen :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?