Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Maken kläckte ur sig i morse att G nog är överburen - alltså i betydelsen för mycket buren - för nu vägrar han bärdon i alla former. :wink: Och då menar jag verkligen vägrar. Att knyta upp honom i sjal fungerar inte alls. Han sprattlar och skriker - det känns som ett övergrepp. :( Mannen får ner honom i becon ibland och väl på plats går det bra, men vägen dit är inte kul.

Dessutom vägrar han att åka vagn. Innan har vi använd vagnen som sövning (i övrigt bär vi i princip fulltid). Men nu spelar det ingen roll hur trött han är, vagnen ger honom full panik. Han skriker högt och gällt - och så kan man ju inte ha det. :(

Barnet kan inte gå än. Så ni kan ju lätt föreställa er vår tillvaro.
Inget bärande i sjal och knappt i sele.
Inget vagnande.
Inget gående.

Vad vill han då min bestämda son? Jo, sitta i famnen utan bärdon. 12,5 kg ettåring.
:notworking:

VAD ska vi göra? Förslag på rolig vagn som han skulle kunna gilla? Jag är beredd att prova allt...
Användarens profilbild
Av Diesel
Oj, vad jobbigt det låter! :o Kerstin vill tack och lov oftast bli buren när hon inte vill gå själv :lol: , och det enda vagnåkandet som fungerar är framåtvänd i sittvagnen/sulkyn (eller vad det nu heter :hmm: ) så hon sitter långt fram och ser allt - inte det vagnläge jag önskar :? , men hellre det än inget alls. :lol: Kanske fungerar det för er också? :roll:
Av anna m
Det är nog bara en period :klappa:
För oss var det så med Sonja när hon började förknippa sjalen med sömn och sömn är ju farligt...
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Tror som de ovan skrivit att det kan handla om att han bara ska inte sova... har haft sådana perioder med mina små...

För att göra vagnen roligare kanske du kan köpa en ratt till den? Eller någon annan ny leksak som man bara får peta på i vagnen... Testat att bära på axlarna annars? Eller sätta på cykeln om ni måste iväg?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
emma vill varken bäras eller åka vagn, hon illvrålar och blir en stel pinne. jag hoppas att det går över snart.
Av sjaltokan
bära på ryggen?
Någon form av höftkudde?
ringsjal?

Hoppas det snart går över.. :klappa:
Användarens profilbild
Av Droppen
anna m skrev:Just det! Vi övergick till ryggbärandet då.
precis så gjorde vi med.
Användarens profilbild
Av busflickan
Åh vad jobbigt det är med barn som inte vill bli burna. Men det verkar som om det är vanligt nånstans där mellan 1-2 års ålder. Sen verkar det släppa och barnen kanske vill bli burna igen :shock: :tumup: :vågen: Under tiden så är det bara att överleva. Prova att använda framårvänd vagn, bära på ryggen/axlarna. Jag tror mycket på att bryta mönster, så om ni använder vagn för att sova, använd den nu när ni ska ut i lekparken eller nånting han gillar massor så han förknippar den med roliga saker och bara sitta kort stund (typ max 5 minuter i början).
Av Löv
Tack för alla goda råd!! :heart:

Bär på ryggen gör jag sedan länge, han är ju stor min kille så jag orkar helt enkelt inte ha honom på magen... Och han brukar älska när jag svingar upp honom, vi leker liksom flygplan då, men inte ens det fungerar nu.

Detta med vagn funderar jag på - om vi skulle vända honom framåt (fast jag inte gillar det). Tipset om en ratt - vilken bra idé! Kanske köper vi en lättare sulky och ser om det fungerar. Men det skär i hjärtat att min wellen aqua ligger här oanvänd i soffan. Jag hoppas verkligen det går över.....

Sedan håller han på att lära sig gå (gick 14 steg idag) så kanske är det mitt i en utvecklingsperiod och då brukar ju allt bli upp och ner. :hellu: Men nästa vecka ska vi åka på semester så då får han vackert åka sele eftersom det fungerar minst dåligt (kanske borde jag köpa mig en ny :fnissa:).
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Du kan inte testa att låna en framåtvänd vagn? Eller om ni köper en billig sulky till semestern? Min 07:a hade en period då hon ville sitta framåt så lät henne göra det även om det inte kändes helt hundra, men sen kunde vi ju vända tillbaka delen på vagnen :-D En ratt kan du ju ha i vilken riktning han än sitter...

Om jag kommer ihåg rätt så vart hon väldigt otålig då hon höll på att lära sig gå, skulle "gå" jämt.. Kommer ihåg vad som skulle varit en mysig skogspromenad när vi till slut lade ner henne på marken så hon fick krypa själv - måste sett helt vansinnigt ut men barnet blev bra mkt nöjdare :-D

Idag älskar hon att få krypa upp i sjalen och sitta i ryggsäck, hon kan pilla iväg ut i hallen och hämta en sjal själv och komma dragandes på den... Ejja gilla :heart:

Så jag tror på dagar då din wellen får bära igen - fläta ihop den å häng den där du kan beundra den ett tag istället - för de är ju vackra hängandes oxå :app:
Av anna m
När man har vagn som man kan flippa handtaget bakåt och framåt så kan man ju välja när man vill ha dem framåtvända. Jag vände framåt när vi gick utan att det var en massa folk som kom intill vagnen. Inne i affärer flippade jag så de blev bakåtvända.
Användarens profilbild
Av amani
Jag vände faktiskt vagnen framåt när hon skrek varje gång vi var ute och nu gillar hon att åka i den(förutom när hon ska sova, det är svårt o somna när man ser allt...) men jag brukar få söva henne i selen/sjalen. Annars har hon inte lust att sitta fast, jag tror att hon förknippar sjalen/selen mest med att sova.... :roll:
Användarens profilbild
Av Minchi
Det kommer säkert att gå över! Min tvååring hade också en period när hon inte ville bli buren, men som tur var så kom hon på andra tankar och nu älskar hon det igen... :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?