Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
Har ju en bit hoppe timbuktu kvar som jag funderade på att ha som panel på en MT men vad för tyg till axelbanden?

Någon skrev om tyg från Åhlens?
Användarens profilbild
Av Pilotta
Vet inget om tyg från Åhlens men jag skulle nog ta ett par gamla jeans :D för vanliga axelremmar eller Lenda-tyget från IKEA om du ska göra utbredbara. Dock är jag absolut ingen expert :roll:
Av sjaltokan
Pilotta skrev:Vet inget om tyg från Åhlens men jag skulle nog ta ett par gamla jeans :D för vanliga axelremmar eller Lenda-tyget från IKEA om du ska göra utbredbara. Dock är jag absolut ingen expert :roll:
jo men det var någon som tyckte det fanns bättre än Lenda. :hmm:
Användarens profilbild
Av Pilotta
thowida skrev:
Pilotta skrev:Vet inget om tyg från Åhlens men jag skulle nog ta ett par gamla jeans :D för vanliga axelremmar eller Lenda-tyget från IKEA om du ska göra utbredbara. Dock är jag absolut ingen expert :roll:
jo men det var någon som tyckte det fanns bättre än Lenda. :hmm:
Aha det låter intressant :vågen:
Användarens profilbild
Av Hallon
Jag har använt bomullstwill till utbredbara axelband, för det är lite diagonalstretchigt. Finns i affärer som har modetyger (alltså inte heminredningstyger).
Av gurkan
Å nej. Har jag köpt fel tyg? Riktigt tjockt bomullstyg; är jag helt fel ute då? :oops:

Stumt var ordet, sa Bull.

edit: tjockt stavas med tj.
Av sjaltokan
gurkan76 skrev:Å nej. Har jag köpt fel tyg? Riktigt tjockt bomullstyg; är jag helt fel ute då? :oops:

tja det är väl en komfortfråga, men helt stum blir ju tungt för axlarna.
Av gurkan
thowida skrev:
gurkan76 skrev:Å nej. Har jag köpt fel tyg? Riktigt tjockt bomullstyg; är jag helt fel ute då? :oops:

tja det är väl en komfortfråga, men helt stum blir ju tungt för axlarna.
Jag läste canvas nånstans. :hmm:
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag gillar "Minna" från Ikea. Betydligt kraftigare än Lenda och avlastar kanonbra även för större barn, men är ändå smidigt (kan kanske upplevas lite stelt som otvättat).
Användarens profilbild
Av visslan
Hur mycket bör man köpa, om man t.ex. satsar på Lenna? Axelbanden ska ju vara runt 2 meter, eller hur? Räcker det med 3 meter tyg på en bredd av 150?
Av sjaltokan
visslan skrev:Hur mycket bör man köpa, om man t.ex. satsar på Lenna? Axelbanden ska ju vara runt 2 meter, eller hur? Räcker det med 3 meter tyg på en bredd av 150?
det räcker med den längd du vill ha på axelbanden + 15 cm sömnsmån på längden. Så straxt över 2 m räcker.

ca 60-70 cm till axelbanden resten räcker till 2 x panel plus midjebälte.
Användarens profilbild
Av visslan
thowida skrev:
visslan skrev:Hur mycket bör man köpa, om man t.ex. satsar på Lenna? Axelbanden ska ju vara runt 2 meter, eller hur? Räcker det med 3 meter tyg på en bredd av 150?
det räcker med den längd du vill ha på axelbanden + 15 cm sömnsmån på längden. Så straxt över 2 m räcker.

ca 60-70 cm till axelbanden resten räcker till 2 x panel plus midjebälte.
Aha! Vad bra. Jag tänkte nog ha en kontrasterande panel på framsidan också. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?