Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
jag är 170 och väger ungefär 70.
Jag klarar mig med en 4,7 och kan göra alla knytningar (utom kanske Vrikkesikker, men det vet jag inte säkert). Däremot får jag ju inte knuten fram på alla knuytningar, men om du ändå ska bära två samtidigt så spelar ju inte det någon roll ;)
Användarens profilbild
Av hcvc
June skrev:Vill så gärna ha en Zara...
Köp den du tycker är snyggast och strunta i om det skär sig mot Katiwrapen, tycker jag! Jag gillar färg, så jag röstar emot Natur och Original... Jag är ungefär som du i storlek och jag har kunnat göra omslut på magen med knuten fram utan problem med en 4,7:a (men knuten blir inte på fullbredd) med lagom ände kvar, fast då har jag iofs ett sjalexemplar med en dm extra samt stryker ut den ordentligt efter tvätt. Nu har jag inte koll på hur Katiwraps ändar ser ut, men i och med att Zaran har ovanligt långa sneddade ändar får du ju totalt sett en lite längre sjal än en lika lång t ex Didymossjal, men en lite kortare bit av sjalen i fullbredd.

Fingrade lite på min Zara igår och blev återigen glad över hur fantastisk denna underbara sjal är - vilken tur att jag upptäckte den :vågen: ! Tur för Granaten och Hibiscusen att de är så fina, så fina, annars hade de åkt ut för länge sedan i den hårda konkurrensen.
Användarens profilbild
Av snisk
KattenFindus skrev:VIlken längd på en Zara bli lagom åt en 158 cm's kort varelse som är jätte ovan vid sjalar och mest bara använt Beco selar?
Både för att kunna använda på mage och rygg framöver?
Hej hej!

Jag är lika lång som du och har en 4.7 som jag kan knyta alla olika knytningar både på mage och rygg med utan problem t ex omslutet kryss med knuten fram eller vrikkesikker.

Sen har jag en 3.7 som är perfekt till ryggsäck med tibetanskt avslut, eller höftknyt. Nu när S är ca 15 månader bär jag mest på ryggen, så nu använder jag nästan bara den kortare.
Av KattenFindus
JinxLinda skrev: men om du ändå ska bära två samtidigt så spelar ju inte det någon roll ;)
Jag inte bara urkass på att knyta sjalar,
jag är urkass på att formulera mig också :Hahaa:
Tänkte inte på rygg och mage samtidigt,
grabben förr -07 har jag slutade jag bära förra hösten.
Ryggen sa upp sig så pass så benen inte bar, bokstavligt talat. :P

Men dottern går bra, än så länge :wink:
Av KattenFindus
snisk skrev:
KattenFindus skrev:VIlken längd på en Zara bli lagom åt en 158 cm's kort varelse som är jätte ovan vid sjalar och mest bara använt Beco selar?
Hej hej!

Jag är lika lång som du och har en 4.7 som jag kan knyta alla olika knytningar både på mage och rygg med utan problem t ex omslutet kryss med knuten fram eller vrikkesikker.

Sen har jag en 3.7 som är perfekt till ryggsäck med tibetanskt avslut, eller höftknyt. Nu när S är ca 15 månader bär jag mest på ryggen, så nu använder jag nästan bara den kortare.
Men då ska jag ta och leta rätt på en 4.7
och se om jag kan få in snitsen på att knyta någon gång. :)
Användarens profilbild
Av snisk
KattenFindus skrev:
snisk skrev:
Hej hej!

Men då ska jag ta och leta rätt på en 4.7
och se om jag kan få in snitsen på att knyta någon gång. :)
:tumup:
Användarens profilbild
Av June
Skulle quota men blir för jobbigt. Vet inte hur man quotar fler olika inlägg.

Bära två samtidigt kommer jag inte göra så ofta, men kan nog bli nödvändigt ibland. Och det är ju enklare att ha två sjalar än att knyta upp sjalen och stoppa i barnen igen eller att bära älsta dottern med armarna samtidigt som jag också bär väskor eller kassar. Så då är det ju smidigt att ha en extra sjal i väskan. Katiwrapen har raka ändar så en 4,7m Zara kanske räcker om den är 4,7m i fullbredd plus två ändar eller är det 4,7m inklusive en ände? Försöker lära mig omslutet rygg, men blir mest shbc nu och då får jag väldigt mycket sjal över. Jag vill också ha färg känner jag, men ibland känner jag för något neutralt, men det lutar nog åt en curry eller terrakotta, älskar rött, vet inte varför. Måste bestämma mig tills någon gång nästa vecka, måndag eller tisdag eller så om jag ska kunna beställa härifrån.
Användarens profilbild
Av hcvc
June:
Zaran är 4,7 inklusive en snedskuren ände, d v s 4,7 minimum längs med en långsida. De snedskurna ändarna är 50-60 cm långa. En Zara 4,7 blir alltså ca 4,1-4,2 i fullbredd och sedan tillkommer två avsmalnande ändar om 50-60 cm vardera. Så typ 4,15 i fullbredd+0,55 ände+0,55 ände= ca 5,25 från spets till spets. Om man vill nörda in på en sån sak... Och det vill man ju :lol: ! Rött gillar du för att det är världens finaste färg :wink: . Lycka till med ditt svåra val (här finns ju gott om utrymme att älta både färg och längd ytterligare några varv) och hoppas att du kommer att gilla Ellevills sjalar lika mycket som vi andra i den här tråden!
Användarens profilbild
Av katha
Ingen som vill byta sin 5,2:a till en 4,7:a?
Jag har ju en lavendel och funderar isf att färga den, vilken färg tycker ni? Mörkare tror jag.
Av sjaltokan
hcvc skrev:June:
Zaran är 4,7 inklusive en snedskuren ände, d v s 4,7 minimum längs med en långsida. De snedskurna ändarna är 50-60 cm långa. En Zara 4,7 blir alltså ca 4,1-4,2 i fullbredd och sedan tillkommer två avsmalnande ändar om 50-60 cm vardera. Så typ 4,15 i fullbredd+0,55 ände+0,55 ände= ca 5,25 från spets till spets. Om man vill nörda in på en sån sak... Och det vill man ju :lol: ! Rött gillar du för att det är världens finaste färg :wink: . Lycka till med ditt svåra val (här finns ju gott om utrymme att älta både färg och längd ytterligare några varv) och hoppas att du kommer att gilla Ellevills sjalar lika mycket som vi andra i den här tråden!
En 4,7 upplever jag lika lång som en sjal som mäter 5,2 av något annat märke. Däremot har en del fått ellevillsjalar zara/jade som krympt rejält i tvätten
Senast redigerad av sjaltokan den lör aug 01, 2009 08:21, redigerad totalt 1 gånger.
Av sjaltokan
KattenFindus skrev:
JinxLinda skrev: men om du ändå ska bära två samtidigt så spelar ju inte det någon roll ;)
Jag inte bara urkass på att knyta sjalar,
jag är urkass på att formulera mig också :Hahaa:
Tänkte inte på rygg och mage samtidigt,
grabben förr -07 har jag slutade jag bära förra hösten.
Ryggen sa upp sig så pass så benen inte bar, bokstavligt talat. :P

Men dottern går bra, än så länge :wink:
Bär du mest på ryggen tror jag säkert en 4,2 m räcker till dig, det är inte kul med massa sjal över.

Du har ingen i närheten som kan visa dig knytningar?
Användarens profilbild
Av June
thowida skrev:
hcvc skrev:June:
En 4,7 upplever jag lika lång som en sjal som mäter 5,2 av något annat märke. Däremot har en del fått ellevillsjalar zara/jade som krympt rejält i tvätten
Usch, då kanske jag får ta en 5,2 för säkerhetsskull, vill ju kunna tvätta min sjal. Men curry eller terrakotta, någon som sett fler bilder på terrakotta än de på ellevills sida?
Av sjaltokan
June skrev:
Usch, då kanske jag får ta en 5,2 för säkerhetsskull, vill ju kunna tvätta min sjal. Men curry eller terrakotta, någon som sett fler bilder på terrakotta än de på ellevills sida?
Terracotta finns ju inte på marknaden än, de kommer i slutet på augusti, så det blir nog svårt att se fler bilder.. :lol:
Användarens profilbild
Av jembe
Kämpar för att lyckas lägga in lite bärbilder på min nya niike men jag har inte lyckats ännu... Kollar om avataren är med iaf...
Användarens profilbild
Av jembe
Hehe ja den var ju med iaf men man ser ju inte så mkt på den... Jobbar på bärbilderna! Hittar liksom inte vart man bifogar... men jag får leta vidare i forumhjälpen.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?