Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av blobban
Nu har vi med gemensamma krafter och hejarop från andra sjalare fått kläm på vår Sino. Vi är mer än nöjda och glädjen över att bära nära är obeskrivbar!

Men nu då? Jag vill gärna ha en sjal som är superdupersnabb. Ni vet, för de där korta bärstunderna, för amning, för "snabbmyset" innan Nona somnar osv osv. Är det en ringsjal jag bör satsa på då? Sino kommer att vara vår trogna följeslagare länge än; sällan har väl affärsturer, skogspromenader och trädgårdsarbete varit så enkelt!

Vad hade ni valt? Är ringsjalen modellen för mina önskemål eller förordar ni något annat? Märke, färg etc får ni gärna oxå tipsa om, för det är ju en djungel av vackra saker att välja bland. Oooh, vad jag är shoppingsugen!

Tack på förhand för er hjälp!
Användarens profilbild
Av Måsen
Svar på frågan i rubriken:
En hel värld av sjalar!

Din tanke om en ringsjal (till att börja med) låter bra. En snabb och enkel sjal!
Användarens profilbild
Av boosten
Måsen skrev:Svar på frågan i rubriken:
En hel värld av sjalar!

Din tanke om en ringsjal (till att börja med) låter bra. En snabb och enkel sjal!
Ja, fast jag har aldrig orkat bära i ringsjal mer än typ 5-10 min, så vill du/ni bära längre är nog nåt komplement till ringsjal bra. Tänk på att all vikt vilar på ena axeln i ringsjal.
Användarens profilbild
Av boosten
Annars är ju ergonomisk sele, typ ergo, patapum, beco eller sutemi både snabba att ta på/av och bra att bära i även för längre stunder.
Användarens profilbild
Av kattilainen
Måsen skrev:Svar på frågan i rubriken:
En hel värld av sjalar!

:iagree:

Ringsjalen är verkligen perfekt för snabbärning och den BB-slingen jag har är jag jättenöjd med. Det finns lite olika vikningar vid axeln på ringsjalar så har du möjlighet att känna dig fram så gör det.
Av blobban
boosten skrev:Annars är ju ergonomisk sele, typ ergo, patapum, beco eller sutemi både snabba att ta på/av och bra att bära i även för längre stunder.
Okej. Funkar amningen ihop med en ergonomisk sele? Jag tänker att just amningen skulle bli apenkel med Nona i en ringsjal.

Äh, jag kanske ska köpa både en ringsjal och en sele? :wink: Jag är Våg, och sådana kan ju inte bestämma sig...
Användarens profilbild
Av Scharlott
blobban skrev:Funkar amningen ihop med en ergonomisk sele? Jag tänker att just amningen skulle bli apenkel med Nona i en ringsjal.

Äh, jag kanske ska köpa både en ringsjal och en sele? :wink: Jag är Våg, och sådana kan ju inte bestämma sig...
Det går mycket bra att amma i såväl ringsjal som ergonomisk bärsele. Tror det är en smaksak om man "behöver" båda två eller bara en ringsjal alternativt en bärsele :wink: Hursomhelst så kompletterar de varandra bra - ringsjal som är snabb att få på och för att bära kortare stunder och bärselen som också är snabb att få på och det även går att bära länge i 8)
Användarens profilbild
Av MrsR
Lottie skrev:
blobban skrev:Funkar amningen ihop med en ergonomisk sele? Jag tänker att just amningen skulle bli apenkel med Nona i en ringsjal.

Det går mycket bra att amma i såväl ringsjal som ergonomisk bärsele. Tror det är en smaksak om man "behöver" båda två eller bara en ringsjal alternativt en bärsele :wink: Hursomhelst så kompletterar de varandra bra - ringsjal som är snabb att få på och för att bära kortare stunder och bärselen som också är snabb att få på och det även går att bära länge i 8)
Jag har haft svårt att få till amning i ringsjal, men det går super i ergon och meitaien!
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag tycker att ringsjal låter jättebra för din del - det är i alla fall precis så som du beskriver det som jag har använt den som komplement till långsjalen i början. Sedan tycker jag att ringsjalen (eller kort knytbar sjal) tar över allt mer i takt med att barnet börjar krypa och till sist gå. Sele och MeiTai har aldrig blivit min grej riktigt - jag gillar den där totala omslutenheten som man får i en sjal bättre på något sätt. Jag tycker också att det är enkelt att amma i ringsjalen. Eftersom jag inte provat att amma i sele eller MeiTai kan jag inte jämföra med det.

När det gäller snabbärande på ryggen, så är väl sele och MeiTai överlägset bra. Om man inte är van vid lång vävd sjal, för då går det supersnabbt att få till en ryggsäcksknytning med den också!

En kort knytbar sjal tycker jag för övrigt ger bättre avlastning än ringsjal, och med en sådan orkar jag bära mycket längre än med ringsjal. Fastän man bär på samma sätt, på ena axeln. Men om man ska använda sjalen till att amma i, så är ringsjalen väldigt mycket enklare.
Användarens profilbild
Av Bina
boosten skrev:Annars är ju ergonomisk sele, typ ergo, patapum, beco eller sutemi både snabba att ta på/av och bra att bära i även för längre stunder.
:iagree: vill man ha något snabbt o smidigt med många möjligheter så är detta smart. Många selar går att använda på höften och sen naturligtvis på ryggen om man vill det.
Användarens profilbild
Av emmahawk
och såklart mei-taierna! :rock: Det har varit vår gång, trikå och sen mei-tai för mig och sutemi för maken. :D
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Lite OT, men ni som ammat i ergo, hur lyckades ni med det? Känns som om barnet sitter alldeles för högt och man kan ju inte gärna släppa på midjebältet för att få ner det - eller? :hmm:
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
skulle nog sattsa på sele eller långsjal. Ska det gå undan kanske en ergo?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Auroratiger skrev:Lite OT, men ni som ammat i ergo, hur lyckades ni med det? Känns som om barnet sitter alldeles för högt och man kan ju inte gärna släppa på midjebältet för att få ner det - eller? :hmm:
Ammade i Ergon bl.a. förra sommaren (J var då 10 mån). Jag lossade lite på axelremmarna så J hamnat längre ner. När vi ammat klart drog jag åt remmarna igen 8)
Av blobban
Ingrid skrev:Jag tycker att ringsjal låter jättebra för din del - det är i alla fall precis så som du beskriver det som jag har använt den som komplement till långsjalen i början. Sedan tycker jag att ringsjalen (eller kort knytbar sjal) tar över allt mer i takt med att barnet börjar krypa och till sist gå.
Som komplement till långsjal... hmm... om jag skulle beställa... :wink:

Det blev en Ringo från Looma. Hoppas på snabb leverans så att jag och maken får möjlighet att prova. Sedan får det kanske bli en långsjal oxå då. :D Vi är fullständigt sålda på bärande nu; maken gillar att ha Nona :loving: riktigt nära och jag är glatt överraskad över hur smidigt det fungerar med sjal trots att min kropp är lite krum och trött.

Måsen, du har rätt: det väntar en hel värld av sjalar på oss - och vi tänker uppleva så mycket som möjligt av den! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?