Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av HelenaT
Tänker mig behöva ett bärhjälpmedel när jag är ute själv med mina små tvillingar. Den ena är nöjd i vagnen men den andre kanske vill bli buren. Det ska vara något ej skymmande som man lätt kan ha med och hyfsat enkelt att knyta/sätta på sig. Helst också passa både mig och min man som är lite större. Jag har en långsjal som jag använder då och då men sällan ute. Jag har inte kommit över att det fortfarande är lite svårt att få till en riktigt bra knytning. Kanske jag bara ska träna lite mer med sjalen... Annars funderar jag på antingen sele el meitai. Mina småpojkar blir snart ett år gamla. Kan någon komma med lite tips och råd!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Ett annat alternativ är ju en kort långsjal, som du kan knyta ryggsäck med :tumup: Då får man inte så mycket sjal på marken och det är en knytning som går snabbt.
Av sjaltokan
En sele vilken man gillar är ju en smaksak och till viss del en prisfråga. Annars en MT eller en kortsjal om det bara är korta stunder.
Användarens profilbild
Av Diesel
Jag skulle välja sele i det läget :D - den är smidig att sätta på "i farten" och fungerar ju för bärande både korta och långa stunder.
Av HelenaT
Tack för alla tips!
En kort långsjal är ett alternativ jag inte har tänkt på. Hur lång (eller kort) behöver man då om man är strl M?
Annars finns det ju många fina MT, men svårt att välja vilken där också... :hmm:
Av sjaltokan
HelenaT skrev:Tack för alla tips!
En kort långsjal är ett alternativ jag inte har tänkt på. Hur lång (eller kort) behöver man då om man är strl M?
Annars finns det ju många fina MT, men svårt att välja vilken där också... :hmm:
tja runt 3,6 räcker ju för ryggsäck, ännu kortare om du vill ha typ att bära på höften
Användarens profilbild
Av katha
thowida skrev:
tja runt 3,6 räcker ju för ryggsäck, ännu kortare om du vill ha typ att bära på höften
Räcker 3,6 om man vill avsluta tibetanskt? Gör det det för dig? (vi är väl lika stora så jag undrar lite för min egen del också.. :roll: )
Av sjaltokan
katha skrev:
thowida skrev:
Räcker 3,6 om man vill avsluta tibetanskt? Gör det det för dig? (vi är väl lika stora så jag undrar lite för min egen del också.. :roll: )
Ska du avsluta en ryggsäck tibetanskt behöver du katha nog en 4,2 jag klarar det med min bebina 4,2 men då är det ju liksom ingen snabbknytning längre.. :hellu:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?