Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
glis skrev:Puh, jag har lagt upp tre gamla projekt på Ravelry men är alldeles svettig för att jag har försökt skriva om dem på engelska. Jag får liksom fingerhäfta precis!
Sitter i Vällingby i en hel vecka med de bilder jag råkar ha på datorn bara. (Som förklaring till vilka projekt som hamnat på Ravelry) Jag har inte tagit med mig någon stickning utan bara en märklig virkning. Jag vet inte hur jag tänkte när jag åkte hemifrån, kanske blir jag tvungen att ta mig till någon av Stockholms garnaffärer för att köpa mig garn till något annat projekt? En spetssjal kanske? Det är inne har jag hört...
Jag har försökt locka med mig MuuM till Marias garn, du kanske vill haka på dit? :D
Fast för dig är det kanske bättre att testa de som ligger som ett pärlband på gröna linjen. En vid st eriksplan som säljer mycket drops, en som heter ljungqvist som säljer en salig blandning, och sedan min förra favorit wincents, som har fina men dyra garner
Jag är lite sur på Maria för tillfället... Ville lägga undan några nystan före rean men fick inte - vilket ledde till att jag bara fick fem nystan när jag behövde sex sen.
Vilket sätt!
Jag hänger gärna på. Efter tisdag kan jag komma utan barn, men då har jag å andra sidan förgåtts av längtan efter stickning. :heart:
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
glis skrev:Puh, jag har lagt upp tre gamla projekt på Ravelry men är alldeles svettig för att jag har försökt skriva om dem på engelska. Jag får liksom fingerhäfta precis!
Sitter i Vällingby i en hel vecka med de bilder jag råkar ha på datorn bara. (Som förklaring till vilka projekt som hamnat på Ravelry) Jag har inte tagit med mig någon stickning utan bara en märklig virkning. Jag vet inte hur jag tänkte när jag åkte hemifrån, kanske blir jag tvungen att ta mig till någon av Stockholms garnaffärer för att köpa mig garn till något annat projekt? En spetssjal kanske? Det är inne har jag hört...
Jag har försökt locka med mig MuuM till Marias garn, du kanske vill haka på dit? :D
Fast för dig är det kanske bättre att testa de som ligger som ett pärlband på gröna linjen. En vid st eriksplan som säljer mycket drops, en som heter ljungqvist som säljer en salig blandning, och sedan min förra favorit wincents, som har fina men dyra garner
Jag är lite sur på Maria för tillfället... Ville lägga undan några nystan före rean men fick inte - vilket ledde till att jag bara fick fem nystan när jag behövde sex sen.
Trist. Hon är lite trist med sina policys. Men samtidigt så är det säkert det som gör att hon klarat sig så bra.
Men ett tips är att smöra lite ;)
Jag berättade om att när jag är på garnjakt så slutar det alltid med att jag köper mitt garn hos henne numera. (Vilket är sant, och jag menade det inte som smör). Och så sa jag nog något om han hon har så grymt fina garner. Då sa hon att jag gärna får byta garner jag köper, utan uppvisande av kvitto. Sedan är frågan om hon minns mig efter sommaren. Innan sommaren var jag där var och varannan vecka för att handla garn. :D
Av Umma
Nu har jag hittat en ny bok att sukta efter
Bild

någon som har den eller har läst den, det jag gillar är att modellerna genomgående ska vara gjorda så att man slipper sy :vågen: :vågen: :vågen: mina sömmar ser förskräckliga ut....
Av Ponyo
Umma skrev:Nu har jag hittat en ny bok att sukta efter
Bild

någon som har den eller har läst den, det jag gillar är att modellerna genomgående ska vara gjorda så att man slipper sy :vågen: :vågen: :vågen: mina sömmar ser förskräckliga ut....
Precis som jag brukar sticka. Jag hatar också montera, och brukar se till att undvika det till varje pris.
Jag hittade en film om boken: http://www.youtube.com/watch?v=IpHF2dn_d2A

Undra vad boken kostar. Det var några (typ tre) riktigt fina saker i den. :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Bild

Precis som jag brukar sticka. Jag hatar också montera, och brukar se till att undvika det till varje pris.

Undra vad boken kostar. Det var några (typ tre) riktigt fina saker i den. :roll:
Gäsp vilken tråkig film! Hoppas boken är bättre. ;-)
Av Umma
Bubbi skrev:
Bild

:app: det var intressant! Jag tycker det var flera modeller som var fina, fast kanske svåra, jag är inte så avancerad precis men samtidigt behöver man ju utmana sig lite :D ...Den kostar 196 kr på Adlibris :think:
Användarens profilbild
Av glis
Jag hade ågren igår och hittade gratismönster på spetssjalen Kiri: http://www.alltangledup.com/movabletype ... s/kiri.pdf

Idag var min mor snäll och köpte ut garn och så lånade jag långstickor av henne så jag kommer igång. Garnet är ytte-pytte tunt! Vet inte om jag kommer stå ut med det, men själva mönstret gillar jag. Den virkade hatten som också kom med till Stockholm blir nog inte längre på ett tag...

Hur blir det, skall ni jaga garn eller? Jag är alltid öppen för att köpa på mig mer material för framtida kanske-projekt, kolla bara in mina trikålådor!
Jag har beslutsångest. Jag tänkte sticka mig en uppifrån och nerkofta. Men hur? Jag har ett mörkrosa garn som jag tänkte använda (Marly från Liene). Kanske den första provkoftan ska bli slätstickad bara? Eller randig? Och ska den få en mudd längst ner eller vara rak?
:help:
Knyttet & K skrev:Jag har beslutsångest. Jag tänkte sticka mig en uppifrån och nerkofta. Men hur? Jag har ett mörkrosa garn som jag tänkte använda (Marly från Liene). Kanske den första provkoftan ska bli slätstickad bara? Eller randig? Och ska den få en mudd längst ner eller vara rak?
Jag gillar randigt, då märks det att man kommer framåt :) mudd gillar jag med, men det är en ren smak sak
fröken_zombie skrev:
Knyttet & K skrev:Jag har beslutsångest. Jag tänkte sticka mig en uppifrån och nerkofta. Men hur? Jag har ett mörkrosa garn som jag tänkte använda (Marly från Liene). Kanske den första provkoftan ska bli slätstickad bara? Eller randig? Och ska den få en mudd längst ner eller vara rak?
Jag gillar randigt, då märks det att man kommer framåt :) mudd gillar jag med, men det är en ren smak sak
Fast isåfall skulle den bli "strukturrandig". Nej, jag tror den ska få bli slätstickad och så satsar jag på riktigt fina knappar för att piffa till den. Och en mudd kanske.
Av Umma
Knyttet & K skrev:
fröken_zombie skrev:
Fast isåfall skulle den bli "strukturrandig". Nej, jag tror den ska få bli slätstickad och så satsar jag på riktigt fina knappar för att piffa till den. Och en mudd kanske.
Är det något speciellt mönster du tänker på *nyfiken i en strut*?
Av Umma
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
Bild

Gäsp vilken tråkig film! Hoppas boken är bättre. ;-)
Hoppas jag med :D ! Oftast är ju boken bättre än filmen :wink: ...
Umma skrev:
Knyttet & K skrev:
fröken_zombie skrev:
Är det något speciellt mönster du tänker på *nyfiken i en strut*?
Jag tänkte sticka en efter Tant Koftas instruktion. http://koftanskofta.blogspot.com/
Knyttet & K - Jag tror att slätstickat blir jättebra! :-D
Om du vill kan du ju göra en bredare "skarv" vid raglanskärningarna? Tror att det kan bli snyggt på en slätstickad, enfärgad kofta! :tumup:

Började med min egen kofta nu i helgen. Många mil i bil gav mig gott om sticktid så nu är det bara ngn rand kvar tills dess att jag kan plocka av maskor för ärmarna och forma den så att det faktiskt ser ut som en kofta... 8)

Bild
Av Umma
CrazyMagpie skrev:Knyttet & K - Jag tror att slätstickat blir jättebra! :-D
Om du vill kan du ju göra en bredare "skarv" vid raglanskärningarna? Tror att det kan bli snyggt på en slätstickad, enfärgad kofta! :tumup:

Började med min egen kofta nu i helgen. Många mil i bil gav mig gott om sticktid så nu är det bara ngn rand kvar tills dess att jag kan plocka av maskor för ärmarna och forma den så att det faktiskt ser ut som en kofta... 8)

Bild
Säger det igen, de där färgerna är jättefina :tumup: !
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?