Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av KattenFindus
Nu har vi "bara" bärselar eller nej vi har en vävd också,
men jag får verkligen inte till det med den :oops:
Hade en trikå när tjejen var riktigt liten och det gick bra.

Men vad kan jag leta efter pom jag skulle vilja ge sjalen ett försök till?
Lättknutet hur pass individuellt är det?
Är det sånt folk ofta tycker olika om eller är det någorlunda lika?
Virr funderingar :siishah:
Användarens profilbild
Av Jemmah
Vilka knytningar tänkte du göra? Och vilken sjal har du som det inte funkar med?
När jag bytte bort trikåsjalen och skulle knyta på magen var en ellevill zara perfekt. Den smala varianten, så att det inte blev så mycket tyg. Zaran är tunn och mjuk, lätt att dra åt, den hinner inte glida så mycket under tiden man knyter om man säger så. Lite dyrare än andra sjalar, men värt det :loving:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Lättknutet för mig är en tunn mjuk sjal som inte är alltför bred. Typ en mjuk didy eller en Ellaroo (har aldrig fått provbära med en zara). Ju mjukare och tunnare de är desto mindre gör det om den skulle vara bred, men då de börjar bli så tunna som gåsen så tycker jag att det är viktigare att få till ett bra knyt, då märks det så väl om man knyter fel.
Användarens profilbild
Av Jemmah
mari_tres skrev:Lättknutet för mig är en tunn mjuk sjal som inte är alltför bred. Typ en mjuk didy eller en Ellaroo (har aldrig fått provbära med en zara). Ju mjukare och tunnare de är desto mindre gör det om den skulle vara bred, men då de börjar bli så tunna som gåsen så tycker jag att det är viktigare att få till ett bra knyt, då märks det så väl om man knyter fel.
:siishah:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jemmah skrev:
mari_tres skrev:Lättknutet för mig är en tunn mjuk sjal som inte är alltför bred. Typ en mjuk didy eller en Ellaroo (har aldrig fått provbära med en zara). Ju mjukare och tunnare de är desto mindre gör det om den skulle vara bred, men då de börjar bli så tunna som gåsen så tycker jag att det är viktigare att få till ett bra knyt, då märks det så väl om man knyter fel.
:siishah:
:fnissa: jag har ett ganksa bestämt sjalbarn som vägrar prova några sjalar då vi är på sjalträff :roll: så jag har ju klämt, men inte fått prova. Samma med siden/kashmir-ellipsen :hopmad:
Av KattenFindus
Tack för alla snabba svar :heart:

Ehum vilka knytningar?
Host krax, jag är värdelös på det här :oops:
Har hittils mest testat dubbelt kryss,
bla för att den verkade smidig att slippa ha henne i när man knyter.
Hon har rätt mycket åsikter (ljud) + att hon har haft jobbigt med magen
så jag har inte velat plåga henne med långsamma knytningar som det blir när vi fipplar på. :lol:

Men främst på magen än så länge tror jag.
I selen har jag ju iof haft henne på ryggen några gånger nu.
Hon är ca 5 månader.

Hm, en vävd Calin Blue, köpt begagnad till sonen när han var liten (-07).
Men eftersom vi inte kom överens med den då så köpte vi en Beco sle som blev så smidig så sjaltankarna hamnade liksom i skuggan.
Nu i vintras när lillskruttan föddes blev jag sugen igen.

Ni skulle säkerligen få er många goda skratt om ni såg mig och sambon stå där och trassla med sjalen :Hahaa:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Bor du i Sundsvall elelr närheten så kan jag hjälpa dig med knyt, annars finns det många runt om i landet som gärna hjälper till att knyta :heart:

Tycker att du ska prova omslutet på magen, då är ju sjalen halvknyten då du stoppar i barnet. Annars är det snart dags att börja bära på ryggen om du vill det, då tycker jag att ryggsäck är enklast och snabbast att knyta, men omslutet är skönast, enligt mig. Andra föredrar andra knytningar.
Av KattenFindus
mari_tres skrev:Bor du i Sundsvall elelr närheten så kan jag hjälpa dig med knyt, annars finns det många runt om i landet som gärna hjälper till att knyta :heart:

Tycker att du ska prova omslutet på magen, då är ju sjalen halvknyten då du stoppar i barnet. Annars är det snart dags att börja bära på ryggen om du vill det, då tycker jag att ryggsäck är enklast och snabbast att knyta, men omslutet är skönast, enligt mig. Andra föredrar andra knytningar.

Ok :D
Mja bor iof i Övik, men har föräldrarna i Härnösand,
så man kanske skulle passa på att höra av sig när vi är neröver något.
Om jag törs, blyg blygare blygast :|
Användarens profilbild
Av mari_tres
KattenFindus skrev:
Ok :D
Mja bor iof i Övik, men har föräldrarna i Härnösand,
så man kanske skulle passa på att höra av sig när vi är neröver något.
Om jag törs, blyg blygare blygast :|
Det finns trevliga sjalare både i Övik och i H-sand, har träffat en del av dem :D Det är helt OK att vara blyg, jag brukar också vara det till vardags :wink: speciellt första gången jag var på sjalträff. Men sedan första träffen har jag varit på så många så jag har tappat räkningen och jag har träffat människor som jag mer än gärna kallar för mina vänner, så det är någonting som jag gärna rekommenderar :heart:

Var btw nästan upp till Övik för några veckor sedan, kom till Ulvön innan det var dags att ge sig hemmåt igen. Pappa är från Övik så jag var där en del medan farfar levde.
Av Hell Cat
KattenFindus skrev:hur är Storchenwiege?
Sitter ocvh tittar runt lite och många har ju slut på sjalar just nu tex Zara hittade jag inte.
Men jag fortsätter leta :)
Den är lättknuten tycker jag! Den är tillåtande också, lätt att rätta till utan att behöva knyta om helt och hållet...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?