Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
MuuM skrev:Melon: spamma på, jag sitter och trycker F5 och blir jätteglad varje gång. :-)

Supersöt hund, var har du hittat mönstret? och är garnet liksom fluffigt?
Det är från Alan Dart, någon brittsom gör superfina mönster, fast det är inte många som är speciellt användbara :wink: Köpte två, och båda ska bli presenter till barn. Garnet är något superfluffigt garn som jag sett någon gång och ojjat mig över, säkert bara plast. Men till denna hunden passar det ju, så jag får lov att göra ett undantag från naturmaterialen. Vet du någon snabb webshop som inte tagit semester?
Oj, vilka gulliga hundar och katter :shock: Vilket mer köpte du?
Här verkar garnet finnas http://www.slojdohantverk.se/5ee0ab63-3 ... ca-29.html
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
MuuM skrev:Melon: spamma på, jag sitter och trycker F5 och blir jätteglad varje gång. :-)

Supersöt hund, var har du hittat mönstret? och är garnet liksom fluffigt?
Det är från Alan Dart, någon brittsom gör superfina mönster, fast det är inte många som är speciellt användbara :wink: Köpte två, och båda ska bli presenter till barn. Garnet är något superfluffigt garn som jag sett någon gång och ojjat mig över, säkert bara plast. Men till denna hunden passar det ju, så jag får lov att göra ett undantag från naturmaterialen. Vet du någon snabb webshop som inte tagit semester?
Oj, vilka gulliga hundar och katter :shock: Vilket mer köpte du?
Här verkar garnet finnas http://www.slojdohantverk.se/5ee0ab63-3 ... ca-29.html
Jag hittade dem med, är de snabba?

PMar om det andra mönstret, det är lite hemligt :rodna:
Av Umma
melon skrev:
Umma skrev:Sugen.... 8) har någon denna?
Bild
Jag har den! Fast den utlånad till Kosmos just nu. Ett par fina saker, och några nya sticktekniker som jag gillade. Bla en lövhalsduk som jag vet att min svärmor skulle tacka mig länge för. Men annars inget nytt under solen liksom, känns lite nostalgiskt att ha den. :heart:

Om det är nåt särskilt kan jag scanna in och mejla, men inte hela boken.
Tack :heart: men jag ska se om jag kan låna den på biblioteket :vågen: såg just att den finns där. Jag har några gamla häften från 30-40-talet och en del saker är fina men lite konstiga i passformen :hellu: tror inte min son vill ha stickade kortbyxor till skolan :lol: ....fast det är ju det som är roligt också.
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:
melon skrev:
Bild
Jag har den! Fast den utlånad till Kosmos just nu. Ett par fina saker, och några nya sticktekniker som jag gillade. Bla en lövhalsduk som jag vet att min svärmor skulle tacka mig länge för. Men annars inget nytt under solen liksom, känns lite nostalgiskt att ha den. :heart:

Tack :heart: men jag ska se om jag kan låna den på biblioteket :vågen: såg just att den finns där. Jag har några gamla häften från 30-40-talet och en del saker är fina men lite konstiga i passformen :hellu: tror inte min son vill ha stickade kortbyxor till skolan :lol: ....fast det är ju det som är roligt också.
Tror du inte :Hahaa:

I inledningen står det nåt om att de har arbetat om mönstrena/storlekarna (?) lite så de ska passa. De sitter bra på modellerna i boken. Men däremot så minns jag inga barnmönster :hmm:
Av Ponyo
melon skrev:Jag spammar verkligen tråden nu :oops: men jag har semester och Siri är sjuk, så mycket tid över... Jag ska sticka en hund till Siri, som fyller 4 om en månad. Bråttom bråttom. Om min garnaffär inte har garnet som behövs vill jag hitta en snabb webbutik som kan skicka garnet. Har ni tips på snabba sådana? (garnet är förresten snowflake och hunden ser ut såhär:)

Bild
Jag är rätt stolt över att jag kommit över min spärr och köpt mönster i utlandet och betalat med paypal :vågen:
Åh, vilken fantastisk söt hund! Vad kostade det mönstret?
Av Umma
melon skrev:
Umma skrev:
melon skrev:
Bild

I inledningen står det nåt om att de har arbetat om mönstrena/storlekarna (?) lite så de ska passa. De sitter bra på modellerna i boken. Men däremot så minns jag inga barnmönster :hmm:
:lol:
Nähä inga barnmönster...det är synd för jag vill sticka till barnen hela tiden. Jag blockar en liten alpacatopp till min lilla som precis blivit färdig, hoppas jag kan sy ihop den senare så kan ni få se sen 8) ...
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:Jag spammar verkligen tråden nu :oops: men jag har semester och Siri är sjuk, så mycket tid över... Jag ska sticka en hund till Siri, som fyller 4 om en månad. Bråttom bråttom. Om min garnaffär inte har garnet som behövs vill jag hitta en snabb webbutik som kan skicka garnet. Har ni tips på snabba sådana? (garnet är förresten snowflake och hunden ser ut såhär:)

Bild
Jag är rätt stolt över att jag kommit över min spärr och köpt mönster i utlandet och betalat med paypal :vågen:
Åh, vilken fantastisk söt hund! Vad kostade det mönstret?
Jag köpte två och betalade 63 SEK. Bara att ladda hem, snabb leverans :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:
melon skrev:
Umma skrev:
melon skrev:
Bild

:lol:
Nähä inga barnmönster...det är synd för jag vill sticka till barnen hela tiden. Jag blockar en liten alpacatopp till min lilla som precis blivit färdig, hoppas jag kan sy ihop den senare så kan ni få se sen 8) ...
Åå jag vill gärna se bild, det låter spännande! Jag ska fråga Kosmos, för jag är inte helt säker i frågan.
Av Umma
melon skrev:
Umma skrev:Vill någon vara med i en Sjalbarnsgrupp på Ravelry? Så vi kan hänga lite där med :bryn: ...
jag har också tänkt tanken :tumup: sökte efter en sån grupp när jag gick med.
jag är ju helt ny där, har precis lagt in mitt första projekt :D men visst kan man starta ny grupp? Man ska vara minst 3 personer ser jag.
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:
melon skrev:
Umma skrev:Vill någon vara med i en Sjalbarnsgrupp på Ravelry? Så vi kan hänga lite där med :bryn: ...
jag har också tänkt tanken :tumup: sökte efter en sån grupp när jag gick med.
jag är ju helt ny där, har precis lagt in mitt första projekt :D men visst kan man starta ny grupp? Man ska vara minst 3 personer ser jag.
Jag har iaf 7 sjalbarnare på min vänlista. Om en av dem vill gå med så är vi 3, till att börja med :tumup: Hur gör man då?
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?