Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Umma skrev:
fröken_zombie skrev:Någon som minns att jag började på en bebis tröja med ett lejon på för några månader sedan??? det gjorde inte jag :lol: hittade den i en väska nu för ett par dagar sedan, men vill inte ha en lejon tröja längre så nu får den bli helsvart med antingen en grå, en vit eller en orange arm.. vilka ska jag ta? (den färg som blir över får bli mössa) eller skall jag göra dem randiga kanske?? eller ska jag göra klart vågfilten först, som under veckan som gått har maskats upp och blivit en filt av mormorsrutor istället? massa att fundera på här, får fundera undertiden jag gör klart juni/juli bytet och också är en stick grej..
:fnissa: jag tycker lejontröja lät spännande (mönster?), men annars hade jag nog gjort randiga ärmar, helsvart tröja låter lite tråkigt :hide:
Problemet är att jag kommit på att jag hatar att göra olika färgade mönster, hålla koll på tretton olika trådar och så på en gång... Nä helsvart ska den inte bli, dock är ryggen och halva magen redan klar och svart.. men armarna får bli något annat,, lutar nog mot randigt. Mönstret är från svarta fåret tror jag, en vanlig ganska rak tröja med ett lejon på magen som sagt..
Besvarar mig själv.. tror jag kör på grå/vit randiga armar och orange mudd i ärmar och hals, och en orange mössa med grå eller vit kant,,,

vill bli klar nu, för i samma häfte som jag hittade det mönstret hittade jag just en "overoll" med knäpning i grenen med små får som skulle bli perfekt i sjalen till hösten, men då måste jag nog köpa något nytt mysigt ullgarn :)
(kanske dax att avsluta lite projekt och göra en prioritetslista över kommande) :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM
Umma skrev:Sugen.... 8) har någon denna?
Bild
En kollega har formgett omslaget så jag har fått låna hennes ex. Massa fina saker men inget som skrek på mig direkt. Den är dock inte så dyr, så jag tänkte köpa den.
Av Umma
MuuM skrev:
Bild
En kollega har formgett omslaget så jag har fått låna hennes ex. Massa fina saker men inget som skrek på mig direkt. Den är dock inte så dyr, så jag tänkte köpa den.
Omslaget är snyggt :tumup: . Får fundera lite då...
Nu är jag tillbaka efter flytten. Dock har jag inte hunnit sticka nånting alls under de här tre veckorna. Det har vart en massa annat som har behövts göras. :intetitta:
Användarens profilbild
Av melon
Bild
Jag har den! Fast den utlånad till Kosmos just nu. Ett par fina saker, och några nya sticktekniker som jag gillade. Bla en lövhalsduk som jag vet att min svärmor skulle tacka mig länge för. Men annars inget nytt under solen liksom, känns lite nostalgiskt att ha den. :heart:

Om det är nåt särskilt kan jag scanna in och mejla, men inte hela boken.
Användarens profilbild
Av melon
zandrama skrev:Nu är jag tillbaka efter flytten. Dock har jag inte hunnit sticka nånting alls under de här tre veckorna. Det har vart en massa annat som har behövts göras. :intetitta:
Välkommen tillbaka!! Jag blir lite rädd att du säger så om flytten, vi ska flytta nu i augusti och jag vill hinna sticka 8)
Användarens profilbild
Av melon
Jag spammar verkligen tråden nu :oops: men jag har semester och Siri är sjuk, så mycket tid över... Jag ska sticka en hund till Siri, som fyller 4 om en månad. Bråttom bråttom. Om min garnaffär inte har garnet som behövs vill jag hitta en snabb webbutik som kan skicka garnet. Har ni tips på snabba sådana? (garnet är förresten snowflake och hunden ser ut såhär:)

Bild
Jag är rätt stolt över att jag kommit över min spärr och köpt mönster i utlandet och betalat med paypal :vågen:
Användarens profilbild
Av MuuM
Melon: spamma på, jag sitter och trycker F5 och blir jätteglad varje gång. :-)

Supersöt hund, var har du hittat mönstret? och är garnet liksom fluffigt?
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:Melon: spamma på, jag sitter och trycker F5 och blir jätteglad varje gång. :-)

Det är från Alan Dart, någon brittsom gör superfina mönster, fast det är inte många som är speciellt användbara :wink: Köpte två, och båda ska bli presenter till barn. Garnet är något superfluffigt garn som jag sett någon gång och ojjat mig över, säkert bara plast. Men till denna hunden passar det ju, så jag får lov att göra ett undantag från naturmaterialen. Vet du någon snabb webshop som inte tagit semester?
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
MuuM skrev:Melon: spamma på, jag sitter och trycker F5 och blir jätteglad varje gång. :-)

Det är från Alan Dart, någon brittsom gör superfina mönster, fast det är inte många som är speciellt användbara :wink: Köpte två, och båda ska bli presenter till barn. Garnet är något superfluffigt garn som jag sett någon gång och ojjat mig över, säkert bara plast. Men till denna hunden passar det ju, så jag får lov att göra ett undantag från naturmaterialen. Vet du någon snabb webshop som inte tagit semester?
Tyvärr... jag shoppar så sällan på webben, faktiskt.
melon skrev:

Kolla runt affärer i gbg, finns ju en hel del, ring och kolla om dom har så kan jag iså fall leka budbärare och skicka till dig... om du vill (kanske lite bökigare, men troligtvis lättare och snabbare än webben nu under sommaren)
Användarens profilbild
Av melon
fröken_zombie skrev:
melon skrev:

Kolla runt affärer i gbg, finns ju en hel del, ring och kolla om dom har så kan jag iså fall leka budbärare och skicka till dig... om du vill (kanske lite bökigare, men troligtvis lättare och snabbare än webben nu under sommaren)
:heart: Ska kolla i min affär först, återkommer.
  • 1
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?