Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tack snälla snälla Kvarnvik för de fina grejjorna! :love: :vågen: Du förgyllde min dag när paketet damp ner i brevlådan.
Jag fick ett finfint fodral att förvara stickor och virknålar i (lilamönstrad utsida och vitt foder), en liten fodrad börs i samma tyg som fodralet samt fem små hängen med glaspärlor.

Jag har länge funderat över just förvaring av stickor och nu har du löst problemt åt mig. :loving:

(Men mänska vad du syr rakt och fint!!! :shock: Måste kanske se över mina sömmar lite.... :roll: borde nog egentligen lämna in min maskin få "rundsmörjning"...)
Smultronbarn skrev:Tack snälla snälla Kvarnvik för de fina grejjorna! :love: :vågen: Du förgyllde min dag när paketet damp ner i brevlådan.
Jag fick ett finfint fodral att förvara stickor och virknålar i (lilamönstrad utsida och vitt foder), en liten fodrad börs i samma tyg som fodralet samt fem små hängen med glaspärlor.

Jag har länge funderat över just förvaring av stickor och nu har du löst problemt åt mig. :loving:

(Men mänska vad du syr rakt och fint!!! :shock: Måste kanske se över mina sömmar lite.... :roll: borde nog egentligen lämna in min maskin få "rundsmörjning"...)
Kul att du gillade det :D Hängena ska föreställa stickmarkörer :lol: Apropå det där med att sy rakt så sa min man förut när han såg bilder på stickfodralet; "Vad snett du syr" :? Sicken skitstövel :wink: Att sömmarna är fina har jag mamma att tacka för, för hon var här förra veckan och gjorde inställningar på min maskin. Innan dess har den sytt ful öglesöm :evil:
Argentum Ej Fått - Skickat
Binaem Fått - Skickat
Britt Fått - Skickat
corona Ej Fått - Skickat
ellla Ej Fått - Ej Skickat
Elsa Fått - Ej Skickat
Fröken_zombie Fått - Ej Skickat
Glis Ej Fått - Skickat
Josefina Fått - Ej Skickat
Knyttet & K Fått - Ej Skickat
kvarnvik Ej Fått - Skickat
Liten vus Ej Fått - Ej Skickat
maddemoa Fått - Skickat
Maerion Fått - Ej Skickat
melon Ej Fått - Skickat
nakum Fått - Ej Skickat
noranora Ej Fått - Ej Skickat
smultronbarn Fått - Ej Skickat
sofiutane Ej Fått - Skickat
solängel Ej Fått - Skickat
teres Ej Fått - Skickat
tussilago Fått - Skickat
zandrama Ej Fått - Ej Skickat
äpple Ej Fått - Ej Skickat
Idag kom ett kuvert hit! Tack snälla argentum för jättefina grejer! :D Jag fick 2 stycken tygbindor, nåt jag länge tänkt sy men inte kommit till skott med, och sonen fick en ursöt mjukishund :loving: med en personlig, härlig historia kring. Ska försöka få upp bilder innan den här helgen är slut!
Här är lite bilder på det jag skickade till smultronbarn:
Bild
Bild
Bild

De breda facken är tänkta till rundstickor, jag var ju mycket osäker på vad smultronbarn hade för typer av stickor, så jag gjorde fack av lite varierande storlek. Om du har mest "vanliga" stickor kan du ju alltid sy av de breda facken på mitten av bredden, jag använde vit övertråd och svart undertråd för att få det så osynligt som möjligt :D
kvarnvik skrev:Kul att du gillade det :D Hängena ska föreställa stickmarkörer :lol: Apropå det där med att sy rakt så sa min man förut när han såg bilder på stickfodralet; "Vad snett du syr" :? Sicken skitstövel :wink: Att sömmarna är fina har jag mamma att tacka för, för hon var här förra veckan och gjorde inställningar på min maskin. Innan dess har den sytt ful öglesöm :evil:
Aha! :thumbup: Det är alltså nån slags inställning jag gjort fel på min gamla maskin! Det gör också lite spretiga sömmar ibland, och trodde det var för att den var dammig och inte helt ny... :roll: Men klappar jag den fint så brukar det gå rätt bra ändå. :wink:

Förlåt, men vad är stickmarkörer? :oops: Jag har hört namnet men aldrig använt dem....
kvarnvik skrev: De breda facken är tänkta till rundstickor, jag var ju mycket osäker på vad smultronbarn hade för typer av stickor, så jag gjorde fack av lite varierande storlek. Om du har mest "vanliga" stickor kan du ju alltid sy av de breda facken på mitten av bredden, jag använde vit övertråd och svart undertråd för att få det så osynligt som möjligt :D
Jag har både vanliga och rundstickor så det blir perfekt som det är! :vågen: Jag har redan stoppat i mina virknålar, och snart får resten flytta in också i sitt nya hus. :D
Smultronbarn skrev:
Förlåt, men vad är stickmarkörer? :oops: Jag har hört namnet men aldrig använt dem....
Tex om du stickar på rundsticka och behöver hålla ordning på var varvet börjar så kan du sätta den om stickan mellan första och sista maskan. När du kommer till markören lyfter du bara över den på andra stickan så att den behåller sin plats mellan första och sista m. Man kan också ha dem till att markera var man ska göra ökningar och liknande. :D
Men man kan såklart använda dem som hängen i tex halsband också :wink: Missade att ta bild på dem, så det får du göra och visa samtidigt som du visar hur du har "inrett" fodralet :wink:
nakum skrev:Argentum Ej Fått - Skickat
Binaem Fått - Skickat
Britt Fått - Skickat
corona Ej Fått - Skickat
Elsa Fått - Ej Skickat
Fröken_zombie Fått - Ej Skickat
Glis Ej Fått - Skickat
kvarnvik Fått - Skickat
maddemoa Fått - Skickat
melon Ej Fått - Skickat
nakum Fått - Ej Skickat
teres Ej Fått - Skickat
tussilago Fått - Skickat
Argentum Ej Fått - Skickat
Binaem Fått - Skickat
Britt Fått - Skickat
corona Ej Fått - Skickat
Elsa Fått - Ej Skickat
Fröken_zombie Fått - Skickat
Glis Ej Fått - Skickat
kvarnvik Fått - Skickat
maddemoa Fått - Skickat
melon Ej Fått - Skickat
nakum Fått - Ej Skickat
teres Ej Fått - Skickat
tussilago Fått - Skickat
kvarnvik skrev:
Smultronbarn skrev:
Tex om du stickar på rundsticka och behöver hålla ordning på var varvet börjar så kan du sätta den om stickan mellan första och sista maskan. När du kommer till markören lyfter du bara över den på andra stickan så att den behåller sin plats mellan första och sista m. Man kan också ha dem till att markera var man ska göra ökningar och liknande. :D
Men man kan såklart använda dem som hängen i tex halsband också :wink: Missade att ta bild på dem, så det får du göra och visa samtidigt som du visar hur du har "inrett" fodralet :wink:
Aha! :tumup: Jag lär mig nya saker varje dag här på SB känns det som.Tack så mycket! Jag ska absolut testa att ha dem som stickmarkörer i första hand. :D

Jag fotar gärna och lägger upp bilder på dem här. Nu kommer jag inte att ha fri tillgång till dator den närmaste veckan, men hoppas jag hinner fixa ikväll.

För övrigt så är mitt pyssel strax färdigt. Läggs på lådan imorgon. Bestämde mig för att göra en sak till i sista stund. Det kommer att bli ett flerdelat kit som är tänkt att passa i kök/matsal/sommarstuga och blir i vita, gröna och grå toner. Hihi...Hoppas det passar min bytis! :mrgreen: 8)
Jag ska snart iväg och posta bytet! En liten tjyvkik.. (om det funkar, har aldrig laddat upp bilder förr).
Bild

Ska försöka återkomma med en inactionbild på den söta hunden!
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 24
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?