Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av UWO
Vad passar? Kompisen har provat manducan. Både son och mamma gillade den, han somnade i den första gången de provade :heart:

MEN! Hon får inte på sig den själv och tycker därför att det blev krångligt. Vad kan man tipsa om istället? Jag tänker, kanske en sele där hon kan sätta i barnet först och sen få upp honom på ryggen.

Sonen är rätt tung för sin ålder, ca 9 månader. Hon har rygg och axel (?)-problem. Jag misstänker att det är rörelserna att få armarna bak på ryggen för att fånga upp selen som är knepig.

Tänkte att jag skulle ha något vettigt att säga när de är tillbaka från semestern. :)
Användarens profilbild
Av Indah
Men kan hon inte göra som jag brukar göra? Jag tar på mig selen fram på magen, sätter i barnet och sedan skjutsar bak barnet (och selen) på ryggen.
Användarens profilbild
Av Indah
Ja ja, jag gör så med alla mina selar :tumup:
Jag är urkass på att hiva upp barnet på ryggen och sedan hala på mig selen. Med Becon fungerar det ju iof inte då den har en innersele som barnet måste sitta i och det är svårt att göra om man har selen på ryggen. Om man inte gör så att man sätter i barnet i innerselen innan man tar på sig selen och sedan hivar upp barnet och selen på en gång (vilket jag bara gör med den största tjejen).
Förstår du eller gör jag det bara snurrigt för dig?
Användarens profilbild
Av UWO
Indah skrev:Ja ja, jag gör så med alla mina selar :tumup:
Jag är urkass på att hiva upp barnet på ryggen och sedan hala på mig selen. Med Becon fungerar det ju iof inte då den har en innersele som barnet måste sitta i och det är svårt att göra om man har selen på ryggen. Om man inte gör så att man sätter i barnet i innerselen innan man tar på sig selen och sedan hivar upp barnet och selen på en gång (vilket jag bara gör med den största tjejen).
Förstår du eller gör jag det bara snurrigt för dig?
Solklart! :tumup: Fast jag får nog testa det där med sidorörelsen själv först, så det inte ser jätteknasigt ut om jag ska visa :roll:
Användarens profilbild
Av Indah
Jag har inte dragit åt axelbanden eller avbärarbältet när jag har selen/barnet på magen. Utan jag har allt väldigt löst så det är lättare att snurra runt hela konkarongen på ryggen.

Vet du förresten vad en konkarong är? Jag fick lov att kolla upp det. Det var en kvinnomössa på 1700-talet som var väldigt stor och otymplig (uppburen med stålställning :siishah: ).
Användarens profilbild
Av UWO
Indah skrev:Jag har inte dragit åt axelbanden eller avbärarbältet när jag har selen/barnet på magen. Utan jag har allt väldigt löst så det är lättare att snurra runt hela konkarongen på ryggen.

Vet du förresten vad en konkarong är? Jag fick lov att kolla upp det. Det var en kvinnomössa på 1700-talet som var väldigt stor och otymplig (uppburen med stålställning :siishah: ).
:lol: Hi, hi, vad jag gillar SB!! :tumup:

Vad bra att du skrev det, annars hade det kunnat gå illa! :gomma:
Användarens profilbild
Av Indah
UWO skrev:
Indah skrev:Jag har inte dragit åt axelbanden eller avbärarbältet när jag har selen/barnet på magen. Utan jag har allt väldigt löst så det är lättare att snurra runt hela konkarongen på ryggen.

:lol: Hi, hi, vad jag gillar SB!! :tumup:

Vad bra att du skrev det, annars hade det kunnat gå illa! :gomma:
:app:

Lycka till nu och skriv gärna hur det går och hur din kompis upplever hur det går att sätta barnet på magen och sedan snurra över allt på ryggen.
Användarens profilbild
Av Diesel
UWO skrev:Solklart! :tumup: Fast jag får nog testa det där med sidorörelsen själv först, så det inte ser jätteknasigt ut om jag ska visa :roll:
Om det är någon som bor i närheten av oss kan jag visa om du inte får till det :wink: , jag gör också så när jag tar på mig selen eftersom jag har problem med nacken och därmed begränsad rörlighet i armarna - det funkar superbra! :D
Användarens profilbild
Av UWO
Diesel skrev:
UWO skrev:Solklart! :tumup: Fast jag får nog testa det där med sidorörelsen själv först, så det inte ser jätteknasigt ut om jag ska visa :roll:
Om det är någon som bor i närheten av oss kan jag visa om du inte får till det :wink: , jag gör också så när jag tar på mig selen eftersom jag har problem med nacken och därmed begränsad rörlighet i armarna - det funkar superbra! :D
Mellan Lit o Häggenås?
Användarens profilbild
Av Diesel
UWO skrev:
Diesel skrev:
Mellan Lit o Häggenås?
Typ :roll: , någonstans mellan Högarna och Lit går också bra! :lol:
Användarens profilbild
Av UWO
Diesel skrev:
UWO skrev:
Diesel skrev:
Mellan Lit o Häggenås?
Typ :roll: , någonstans mellan Högarna och Lit går också bra! :lol:
Då är ni ju nästan grannar! ;) (apropå norrlänningar, eller hur det nu var.. :) )

Vi borde göra sel- och sjalturné tillsammans med crazymagpie! :vågen: Senast vi var på Gläntan (öf i Torvalla) fick vi en sjalvisning var, bara sådär.

förresten, har vi träffats månne? :hmm: Är så dålig på att klura ut vem folk är bakom nicken.
Användarens profilbild
Av Diesel
UWO skrev:förresten, har vi träffats månne? :hmm: Är så dålig på att klura ut vem folk är bakom nicken.
Tror inte det :roll: , men det skulle vara roligt att ses! :D
Flera år sedan jag satte en niomånaders i sele på ryggen, men sjalturné är jag gärna med på ändå... 8)

Tror du din kompis kan svinga upp barn+sele så som jag gör med barn+sjal?
Mycket vikt visserligen, men man kommer ju undan att behöva treva efter axelbanden iaf?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?