Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
Umma skrev::help: klarar jag att begripa ett mönster på engelska??? :hellu: http://www.knitty.com/ISSUEsummer09/PATTelenka.php
Jadå! Om inte annat så får du be om hjälp här i tråden, finns säkert någon att slå sitt huvud ihop med och lista ut vad det betyder :tumup: Har du sett drops översättningshjälp?
jag tror att det går bra! Annars är det ju bara att fråga så kanske nån annan vet. Väldigt söt klänning!!
Av Umma
melon skrev:
Umma skrev::help: klarar jag att begripa ett mönster på engelska??? :hellu: http://www.knitty.com/ISSUEsummer09/PATTelenka.php
Jadå! Om inte annat så får du be om hjälp här i tråden, finns säkert någon att slå sitt huvud ihop med och lista ut vad det betyder :tumup: Har du sett drops översättningshjälp?
Tack! Återkommer säkert :D . Visst är klänningen söt? Den kommer bli helt ekologisk tänker jag :vågen:
Nej var hittar jag översättningshjälpen? Drops säger du...
Av Umma
ellla skrev:
melon skrev:
jag tror att det går bra! Annars är det ju bara att fråga så kanske nån annan vet. Väldigt söt klänning!!
:vågen:
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:
melon skrev:
Tack! Återkommer säkert :D . Visst är klänningen söt? Den kommer bli helt ekologisk tänker jag :vågen:
Nej var hittar jag översättningshjälpen? Drops säger du...
Bild

Ekologiskt känns ju bra! Vilket garn?
Kaffemoster skrev:
Fab skrev::hello:

Tänkte bara säga att jag följt er och era stickbestyr ett tag - tycker ni är så duktiga och inspirerande....

Jag skulle gärna vilja ha tips på ett bra plagg att sticka till mig själv - ett nybörjarprojekt, enkelt och bra. Kofta, tröja, vante, vad ska jag börja med? Hittills har jag bara stickat och virkat enkla halsdukar, sjalar, tofflor samt mössor till barnen. Men nu börjar jag bli sugen på något till mig själv, något som är mer av ett plagg än en halsduk....en väst kanske är lagom? Vad tycker ni?
Då tänker jag slå ett slag för mitt favoritmönster "The incredible fit raglan" eller hur den nu heter. Man stickar på rundsticka (så det blir bara räta maskor ;-)) och man kan prova under tiden. OCH man slipper att montera. Ifall man inte tar ett alltför tunt garn så är inte en tröja ett så jättestort projekt. Det kan iofs tyckas vara komplicerat med räknandet ibörjan - men det står faktiskt precis hur man ska göra.
http://www.woolworks.org/patterns/raglan.html
...och jag kan slå ett slag för "Koftans-kofta" som är en kofta stickad enligt samma princip som tröjan Kaffemoster tipsar om! :D

Även om du väljer att sticka en tröja och inte en kofta kan jag rekommendera de små instruktions-filmerna för hur man gör snygga ökningar. MYCKET användbara iaf för en nybörjare som jag... ;-)

Är sticknovis själv och har lyckats stickat en kofta till barnens nallar och en till storasyster (och ska just till att börja på en kofta till mig själv) så ja, jag skulle säga att det är ett rimligt nybörjarprojekt! :D
Av Umma
melon skrev: Ekologiskt känns ju bra! Vilket garn?
Jag ska se om jag förstår mönstret först kanske men jag tror jag vill använda Rowan Purelife organic Cotton, jag spontanköpte 2 nystan Lipstick Tree men färgen är lite svår, blekt orange :roll: ...Men nu har jag köpt ett nystan naturvitt Pima Bomuld som också är ekologisk som jag tror passar fint till. :tumup: Rapport kommer :D . Eller jag har ett annat alternativ också :hmm: :whut: vi få se...jag tror inte Lipstickgarnet räcker... :hmm:
Av Fab
CrazyMagpie skrev:
Kaffemoster skrev:
Fab skrev::hello:

Tänkte bara säga att jag följt er och era stickbestyr ett tag - tycker ni är så duktiga och inspirerande....

Jag skulle gärna vilja ha tips på ett bra plagg att sticka till mig själv - ett nybörjarprojekt, enkelt och bra. Kofta, tröja, vante, vad ska jag börja med? Hittills har jag bara stickat och virkat enkla halsdukar, sjalar, tofflor samt mössor till barnen. Men nu börjar jag bli sugen på något till mig själv, något som är mer av ett plagg än en halsduk....en väst kanske är lagom? Vad tycker ni?
Då tänker jag slå ett slag för mitt favoritmönster "The incredible fit raglan" eller hur den nu heter. Man stickar på rundsticka (så det blir bara räta maskor ;-)) och man kan prova under tiden. OCH man slipper att montera. Ifall man inte tar ett alltför tunt garn så är inte en tröja ett så jättestort projekt. Det kan iofs tyckas vara komplicerat med räknandet ibörjan - men det står faktiskt precis hur man ska göra.
http://www.woolworks.org/patterns/raglan.html
...och jag kan slå ett slag för "Koftans-kofta" som är en kofta stickad enligt samma princip som tröjan Kaffemoster tipsar om! :D

Även om du väljer att sticka en tröja och inte en kofta kan jag rekommendera de små instruktions-filmerna för hur man gör snygga ökningar. MYCKET användbara iaf för en nybörjare som jag... ;-)

Är sticknovis själv och har lyckats stickat en kofta till barnens nallar och en till storasyster (och ska just till att börja på en kofta till mig själv) så ja, jag skulle säga att det är ett rimligt nybörjarprojekt! :D
Tack för tipset - det såg intressant ut! Känner igen den från tråden....
Håller på med en kofta till E nu som stickas på "vanligt" sätt, och märker att jag har lite svårt att få det jämnt, tex resåren är vind och sned. Mycket lättare att få det snyggt med rundstickor - hade inte samma problem när jag stickade mössor!
Någon som minns att jag började på en bebis tröja med ett lejon på för några månader sedan??? det gjorde inte jag :lol: hittade den i en väska nu för ett par dagar sedan, men vill inte ha en lejon tröja längre så nu får den bli helsvart med antingen en grå, en vit eller en orange arm.. vilka ska jag ta? (den färg som blir över får bli mössa) eller skall jag göra dem randiga kanske?? eller ska jag göra klart vågfilten först, som under veckan som gått har maskats upp och blivit en filt av mormorsrutor istället? massa att fundera på här, får fundera undertiden jag gör klart juni/juli bytet och också är en stick grej..
Av Umma
fröken_zombie skrev:Någon som minns att jag började på en bebis tröja med ett lejon på för några månader sedan??? det gjorde inte jag :lol: hittade den i en väska nu för ett par dagar sedan, men vill inte ha en lejon tröja längre så nu får den bli helsvart med antingen en grå, en vit eller en orange arm.. vilka ska jag ta? (den färg som blir över får bli mössa) eller skall jag göra dem randiga kanske?? eller ska jag göra klart vågfilten först, som under veckan som gått har maskats upp och blivit en filt av mormorsrutor istället? massa att fundera på här, får fundera undertiden jag gör klart juni/juli bytet och också är en stick grej..
:fnissa: jag tycker lejontröja lät spännande (mönster?), men annars hade jag nog gjort randiga ärmar, helsvart tröja låter lite tråkigt :hide:
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?