Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Tack för alla svar! Jag måste testa i morgon när pyret är vaken! Hoppas att internetanslutningen är bättre då, för nu är den så seg så Youtube beskrivningarna bara hakar upp sig.
Av Jinxan
Nu har jag provat denna. Ingen höjdare precis. först provade jag knyta med axelbanden bara ner och runt (om ni förstår), men det gick inte alls. Då ändrade jag till en knut över bröstet men nu tycker jag den tynger för mycket på axlarna :hmm:
Användarens profilbild
Av MadB
JinxLinda skrev:Ingen som ha råkat göra en bildserie?

Jag har lättare att knyta via bildserier än filmer :?
Jag håller faktiskt på att ta fram en instruktion så jag har bilder, men inte så snygga :-) http://www.ebbiewear.se/incldh.html
Vore intressant att höra om det går att knyta efter den bildserien, jag kommer att ta en ny serie bilder och då har jag chans att fylla i om det saknas någon bild!

Fast nu ser jag att du redan fått till knuten men inte trivdes i den... Första gångerna trivdes inte jag heller, men vad gör man inte för att se lite snygg ut :mrgreen: Tycker att den blev skönare att bära i när jag sträckte sjalens kanter extra. Min tös tycker dessutom att hänga åt sidan eller bakåt och då känns den här knytningen säker.
Av Jinxan
MadB skrev:

Jag håller faktiskt på att ta fram en instruktion så jag har bilder, men inte så snygga :-) http://www.ebbiewear.se/incldh.html
Vore intressant att höra om det går att knyta efter den bildserien, jag kommer att ta en ny serie bilder och då har jag chans att fylla i om det saknas någon bild!

Fast nu ser jag att du redan fått till knuten men inte trivdes i den... Första gångerna trivdes inte jag heller, men vad gör man inte för att se lite snygg ut :mrgreen: Tycker att den blev skönare att bära i när jag sträckte sjalens kanter extra. Min tös tycker dessutom att hänga åt sidan eller bakåt och då känns den här knytningen säker.
:app: Vilken fin bildserie
Bild nummer 4 var lite förvirrande om det är så att man inte har gjort knytningen förut tror jag. Eftersom det ser ut som om sjalen har blivit dragen över foten. Går man vidare enligt instruktionerna så förstår man varför sjalen ligger så.
Användarens profilbild
Av MadB
JinxLinda skrev:
MadB skrev:

:app: Vilken fin bildserie
Bild nummer 4 var lite förvirrande om det är så att man inte har gjort knytningen förut tror jag. Eftersom det ser ut som om sjalen har blivit dragen över foten. Går man vidare enligt instruktionerna så förstår man varför sjalen ligger så.
Tack! Du tror inte på bild 4 med bildtexten "se till att fånga barnets vänsterben i sjalen" då? :oops: :mrgreen: . Skulle nog vilja ha en bild mellan bild 2 och 3 som visar att sjalen går upp över axeln också... Eller byta ut bild 2 mot en tydligare...?
Av Lillblomma
Nja... Fast så där snygg som på bilden kommer ju inte JAG att se ut! Tillplattade bröst (det är inte så mycket kvar nu) och så det där som pöser ut under kanten... Klart, hon har ju shorts med hög midja... Det är kanske det som är tricket. Får kanske köpa ett par såna då..
Men, det är ju (enl mig) en "sned" knytning... Osymetrisk... Lillblomma not like... Men lite inspiration gav det ju. Ska testa nåt liknande.. Tvärs över morsans (platta) bröst, kors under rumpan, över axlarna och knyt under bebis rumpa. Kan det bli bra tro? Och mer symetriskt... Fast det är klart, att om man korsar under rumpan och inte låter sjalen gå slätt runt barnets rygg/rumpa/lår så kommer det ju att glipa där och knytningen blir inte så heltäckande som den på bilden. Den kommer ju hasa upp över min mage...
Ska testa när skruttet vaknat...
Det är så kul att alltid hitta inspiration och fina bilder här inne! Jobbar hårt på att få omvärlden att förstå att sjalbärande kan vara nåt snyggt!

:lol: //A
Användarens profilbild
Av jag71
amöba skrev:Snyggt blev det, ja! Jag hann tyckte det var svårt att få sådär lång tid på sig att göra en knytning med barnet på ryggen. Mina barn har tyckt att det var obekvämt när jag stått framåtlutad och det är ju en förutsättning för att få det riktigt tajt. Fasen, jag blir ju sugen på mer bebis bara för att jag har missat en massa fräna knytningar :lol:
Du får väl göra som jag. Vänta på barnbarnen :wink:
Användarens profilbild
Av jembe
Den var ju riktigt snygg! Fast inget för en nybörjare som jag tror jag...
Dessutom ser jag framför mig två blöta fläckar på brösten efter en sisådär 2-3 timmars bärande :Hahaa:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?