Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shadow
Jag blev sugen på att sy en egen tricotti eller easyhug till bebisen som beräknas i september. Vilken är bäst till nyfödd egentligen? :hmm:
jag har nämligen tyg hemma till en "easyhug", Louisa från Jysk :-) ett tyg med diagonalgiv, det måste väl passa? har sytt en vanlig sjal i det innan.
Vad ska man ha för tyg om jag vill göra en elastisk? skulle ex. stoff och stils muddväv/stretchjersy fungera?

har kikat på instruktionerna på baranara.se och det verkar inte allt för krångligt :)
Jag har sytt både och. Är väldigt enkelt. Jag skulle nog rekommendera en tricotti men easy hug funkar ju också. Ditt tyg borde funka men vad det håller trikå kan jag inget säga för jag slaktade en gammal sjal jag hade hemma
Användarens profilbild
Av Shadow
ja jag tycker det verkar mycket svårare att hitta ett bra trikåtyg :? attans
får börja med en easy hug och hoppas att nån kommer med bra trikåtygtips snart :) får väl kika runt bland trådarna om att sy trikåsjal, måste ju finnas :D
Användarens profilbild
Av Shadow
jag har beställt interlock i 100% bomull från jnydesign. Kände på mitt kanintyg hemma och tyckte att det måste funka. Nu hoppas jag att detta är likadant i kvalité, annars blir det snygga lila tröjor :mrgreen:
Oh nu gav du mej en idé, nu måste jag ju köpa lite kanin och lite moln tyg så jag kan sy tri-cotti till nästa bebis när de nu blir
Användarens profilbild
Av Shadow
hmm, omkretsen... på baranara.se (och andra sidor) ska man mäta från axeln till höften X 2 och lägga till lite för barnet. men jag är 58cm fram och 53cm om jag mäter på ryggen. känns som den kommer bli för stor om jag tar frammåttet gånger 2...ska jag lägga ihop måtten eller blir det för tajt då?
Användarens profilbild
Av Shadow
hmm, märkte nu att om jag mäter omkretsen så jag går från axeln till höften och upp bakom till axeln igen så blir det exakt det måttet som blir om jag tar 58 X 2 . är ju svårt att mäta exakt dessutom. nåja, får väl sprätta och sy in om det blir för stort. sen är det ju lite småkrångligt att mäta när man har en stor mage också :roll:
Jag skulle nog ta de måttet utan att lägga till sömsmån. Annars kan du ju kolla på easyhugs hemsida, har för mej att de har en tabell med vilka mått som passar vilka storlekar
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?