Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Beckah82
jag har skrivit ett långt inlägg om bärandet i min blogg i serien "Råd, hjälp och information". Jag har tidigare bloggat där om amning och fått jättebra feedback och hjälp här inne för att fixa till texten.

Om någon känner sig manad får ni gärna göra det igen, med den nya bloggningen om bärandet:

http://beckahbitch.blogg.se/2009/july/b ... -barn.html

Stavfel, slarv, direkta sakfel och annat du vill anmärka på eller lägga till/ta bort?
Av Hell Cat
Beckah82 skrev:jag har skrivit ett långt inlägg om bärandet i min blogg i serien "Råd, hjälp och information". Jag har tidigare bloggat där om amning och fått jättebra feedback och hjälp här inne för att fixa till texten.

Om någon känner sig manad får ni gärna göra det igen, med den nya bloggningen om bärandet:

Stavfel, slarv, direkta sakfel och annat du vill anmärka på eller lägga till/ta bort?
Jättebra blogginlägg!
Jag såg några stavfel, men jag orkar inte PM:a ikväll utan hör av mig imorgon!
:tumup:
Användarens profilbild
Av Beckah82
JennyB73 skrev:
Beckah82 skrev:jag har skrivit ett långt inlägg om bärandet i min blogg i serien "Råd, hjälp och information". Jag har tidigare bloggat där om amning och fått jättebra feedback och hjälp här inne för att fixa till texten.

Jättebra blogginlägg!
Jag såg några stavfel, men jag orkar inte PM:a ikväll utan hör av mig imorgon!
:tumup:

tack så mycket på förhand :-)
Av IEDN
Beckah82 skrev:
IED skrev:Jag tyckte det var bra skrivet, några små stavfel men annars bara :tumup:
Tack så mycket :-) jag vill gärna veta vilka de är också om du orkar :-)
Självklart, skickar pm imorgon kväll. :D
Christer Romson Lande skrev:återkommer när jag är hemma och kan svara från datorn i st f mobilen
Jag måste uppbåda all min petighet för att hitta nåt att anmärka på!
Äntligen kommer ett nytt inlägg i kategorin "Råd, hjälp och information". Det var lite tomt där.
Det är bättre med riktiga svängda citationstecken: ”Råd, hjälp och information”.
Babybjörn
BabyBjörn stavas av företaget på det sättet, inte Babybjörn. Fast det är fel att ge en produkt ett sånt namn.
Från början, de första månaderna föredrar de flesta en mjuk och mysig trikåsjal.
Här fattas ett kommatecken efter ”de första månaderna”. Och du har två mellanslag i ”mysig trikåsjal”.
jag kommer att ge en massa webadresser längre ner
Svenska datatermgruppen rekommenderar ”webbadress” med två b.
4-4,2 meter … 3-4 år
Mellanslag och rätt streck: 4 – 4,2 meter … 3 – 4 år
webshop-försäljning
webbshop-försäljning med två b:n
Eden Baby i Mölndal … jag brukar rekomendera Eden baby
Av hemsidan att döma så ska det vara stort B i Eden Baby.
Trikåsjalar kan man hitta om man har tur och märket BäraBarn som har kortsjalar och ringsjalar (de som jag inte riktigt gillar) kortsjal och/eller ringsjal är dessutom inga bra nybörjarsjalar.
Jag tycker att det ska vara ny mening (med punkt och stor bokstav) efter parentesen.

Sen undrar jag varför ringsjal inte är bra för nybörjare? Den är väl lika lätt som en långsjal att få till. Om man nu trivs med den över huvud taget och inte har problemmed snedbelastning.
Eden baby går att besöka på nätet (har även webshop):
Eden Baby med stort B och webbshop med två b.
Web-adress-samling
Webbadresssamling som ett ord. Eller möjligen webbadress-samling. Och med två b:n.
Forum med begagnatmarknad, tip & råd
tips med s.
Där kanske svaret redan finns sen innan också dessutom.
också dessutom är lite tårta på tårta. Behåll en, släng den andra.
Ergonomiska bärredskap är verkligen GULD värt!
Du har två mellanslag mellan GULD och värt.
Jag älskar att bära och bar Alvin, fram tills en bit in i nya graviditeten och kommer att bära igen när magen är väck.
Konstig placering av kommat. Stryk det. Ev kan du ha ett komma före och.
Jag upptäckte nämligen med Alvin att vagnen har totalt onödig!
var, inte har.
Christer Romson Lande skrev:
BeckaHBitcH skrev:Kortsjal och/eller ringsjal är dessutom inga bra nybörjarsjalar.
Varför är ringsjal inte är bra för nybörjare? Den är väl lika lätt som en långsjal att få till. Om man nu trivs med den över huvud taget och inte har problem med snedbelastningen, alltså.
Jag är fortfarande nyfiken på hur du menar här…

Sen slår det mig att om man ändrar till ”Kortsjalar och/eller ringsjalar” så passar det bättre med flertalsformen ”nybörjarsjalar”.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?