Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Köpa en ny sjal?

Ja, självklart
13
45%
Ja, efter att ha köpt studiematerialet
10
34%
Nej, du behöver den inte
1
3%
Nej onödig utgift
2
7%
Nja - kanske
3
10%
Användarens profilbild
Av zero.sara
Har hittat DEN perfekta sjalen. Den som bara skriker mitt namn. Har haft en av samma märke men i annan färgställning och den är hur mysig som helst.
Men...

På mot sidan står
¤Barnet är snart 2½ år, vill helst gå själv och ska det bäras så vill hon helst åka sele :roll: .
¤Jag börjar plugga till hösten och då blir det ju mycket utgifter för studiematerial och annat som jag inte tänkt på ännu.
¤Sen har jag saker som jag vill köpa till mina hästar och som vi kanske har mer nytta av än sjalen :roll:
¤Den finns inte i Sverige (vad jag kan hitta)
¤Den är ny och mao lite dyrare än en beg..

På för sidan finns följande
¤Med en 4,6:a kan jag knyta alla knytningar jag vill (indion som finns hemma är en 4,2:a och den räcker inte till alla knytningar riktigt+ att jag gärna har svans :D )
¤Jag fyller 30 år snart och kan önska mig den i present (även om ingen släkting kommer på ideen att ge mig den :lol: de tycker liten är stor nu)
¤Sjalen är vacker och har stor potensial för att bli en av de allra mjukaste och gosigaste som jag haft
¤OM jag (mot förmodan) skulle få ett sjalbarn till skulle jag verkligen vilja ha den här sjalen
¤Den är inte jättedyr heller :lol: (och inte den dyraste sjal jag köpt)

Så hjälp :P Vad tycker ni andra sjalbarnare?
Motivera gärna :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Du har ju bara en sjal hemma ju, tänkt om den ligger i tvätten och det uppstår ett akut bärbehov!! :whut:

selen räknas inte :wink:
Av Emmiez
ja efter att du köpt studiematerial om du har pengar kvar då :lol:
Användarens profilbild
Av Jemmah
Hör talas om bibliotek? Inte för sjalar, men för studiematerial :lol: Läs också tråden om brutet ben, det kan uppstå akut behov av en längre sjal. Läs dessutom alla trådar om vad man kan använda sjalar till utom att bära. Två sjalar tycker jag nog att man kan motivera, så köp! Sen kanske någon ger ett litet bidrag i present, när födelsedagen kommer.
Användarens profilbild
Av hörnsten
Röstade för "Ja, efter att ha köpt studiematrialet", fast jag tycker inte nödvändigtvis att du måste ha köp det. Men räknat lite så du vet att du utan problem har råd med det också. :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag tror jag nästan bestämt mig för att köpa sjal :D Dessutom ser det ut som den är billigare nu (Eurons kurs verkar ha fallit något mot kronan)
Användarens profilbild
Av mari_tres
zero.sara skrev:Jag tror jag nästan bestämt mig för att köpa sjal :D Dessutom ser det ut som den är billigare nu (Eurons kurs verkar ha fallit något mot kronan)
Kanske ska jag också passa på då 8)
Användarens profilbild
Av zero.sara
mari_tres skrev:
zero.sara skrev:Jag tror jag nästan bestämt mig för att köpa sjal :D Dessutom ser det ut som den är billigare nu (Eurons kurs verkar ha fallit något mot kronan)
Vad är du sugen på för någon då?
Användarens profilbild
Av mari_tres
zero.sara skrev:
mari_tres skrev:
Vad är du sugen på för någon då?
Wellen natur/brun, Kati ER, turkos Jim.... kanske en indio med hampa...
Av Emmiez
vilken sjal ska du köpa?

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?