Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
? :whut: Vill nu ha kampress och en overlock.... :(
Dumma min syster som lät mig sy på hennes overlock då vi var där.... nu vill jag inte sy fulzigzack mer! Och jag har sytt en blöja... och det tar en evinnerlig tid att sy i metalltryck knappar för hand! :siishah: jag vill kunna snippisnäpp sätta dit snygga färgglada i plast i ett huj! :D sölighet är inte min grej...

kollade på janomen 744D... många här verkar ha den och från england är den ju inte hutlöst dyr?? frakten då? :hmm:

om jag skulle sy kanske max 3 ullblöjbyxor, som skulle behöva kam-plast-tryckknappar... finns det då nån här som kan tänka sig att sätta i dom för betalning? (så slipper jag köpa kampress...) Om inte den lilla handpressen kan vara ngt? Den är ju inte lika dyr... men vad behöver man till mer än knappar?
(eller är det olönsamt... postens frakt tor+bet för knappar och jobb till den som gör det? en press kan man ju ha till mer :D kläder, fler blöjor... väskor, påsar....ja allt!!)

Och så vill jag ha fina randiga dyra hampainlägg/vikisar/prefolds.... F har ju i princip varit ett gratis blöjbarn... vi har ärvt det mesta. Förutom hans prematur byxor, och nån beggad bumpy och 5-10 vikisar härifrån forumet... så man kan ju få kosta på lite.... nu kommer vi ju ha två blöjbarn (eller hoppas inte... vi kör EC så mycket det går med F nu...)
Användarens profilbild
Av Shuna76
:fnissa: Jag tror du klarar dig alldeles utmärkt med handpressen & i annat fall hjälper jag dig gärna att knapp några blöjor :)
Av Emmiez
är det dessa prefold du menar?
Bild
(bild från pinkgreen)

Köp isåfall tyget från pinkgreen och sy egna, blir lite billigare :tumup:

symaskin.
Vad kostar den du hittat?
det finns en för Singer 14 SH 754 för 2995 på symaskinswebbshoppen
Den symaskinen är bra, och butiken skickade så jag hade det dagen efter :vågen:
Av Emmiez
föresten apropå rubriken, här är det såhär:
inte gravid = köpgalen också :twisted:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Shuna76 skrev::fnissa: Jag tror du klarar dig alldeles utmärkt med handpressen & i annat fall hjälper jag dig gärna att knapp några blöjor :)
Bra att veta...om jag ska investera! Och tusen tack, om jag syr fler... den invigs nu... och sitter bra... hör av mig i såfall! :vågen: :D
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Emmiez skrev:är det dessa prefold du menar?
Bild
(bild från pinkgreen)

symaskin.
Ja det är de prefolden... är sugen på att köpa tyg... finns mer fint att sy av det tyget :)
Har spanat in den maskinen med... inte så dyr. +lite på blocket. Min syster hade köpt sin huskylock begagnad i en vanlig syaffär... ska kolla här i stan. Gillar du din maskin? Vill inte ha ngt som krånglar....(vem vill det?)
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Apelsin skrev:Jag har lånat en KAM press en gång, det var väldigt tungt och jobbigt att trycka i dem, man måste göra hål med en nål, sedan ska knappen tryckas ihop med typ hela sin tyngd :roll: . Blev inte lika sugen på en efteråt.
:lol: låter bra... :Hahaa: för köpbehovet...
Av Emmiez
Emmamedhunden skrev:
Emmiez skrev:är det dessa prefold du menar?
Bild
(bild från pinkgreen)

symaskin.
Ja det är de prefolden... är sugen på att köpa tyg... finns mer fint att sy av det tyget :)
Har spanat in den maskinen med... inte så dyr. +lite på blocket. Min syster hade köpt sin huskylock begagnad i en vanlig syaffär... ska kolla här i stan. Gillar du din maskin? Vill inte ha ngt som krånglar....(vem vill det?)
Jag tycker den fungerar bra. har inte haft några problem mer än det som varit för att jag inte riktigt kunnat overlock, typ att ja inte fått tråden mellan trådspänningsbrickorna så tråden inte spänts tex.
men annars tycker ja den funkar jättebra :tumup:
Av Emmiez
Apelsin skrev:Jag har lånat en KAM press en gång, det var väldigt tungt och jobbigt att trycka i dem, man måste göra hål med en nål, sedan ska knappen tryckas ihop med typ hela sin tyngd :roll: . Blev inte lika sugen på en efteråt.
jag gör aldrig hål först, jag bara sätter fast knappen på verktyget och så tar jag hatten mot tycket, lägger på plats och trycker fast, då går det hål.
men att den är tung håller jag med om, och att man kan behöva trycka hårt ibland.

men jag tycker den funkar bra ändå.
Användarens profilbild
Av cocco
Jag har använt metallknappar som man slår i med hammare. Det fungerar riktigt bra även om det såklart inte är lika snyggt som med plastknapparna.
Av Emmiez
cocco skrev:Jag har använt metallknappar som man slår i med hammare. Det fungerar riktigt bra även om det såklart inte är lika snyggt som med plastknapparna.
men risken att dom rostar är stor.
plus att jag hört att dom sliter mer på pul tyg än plast knapparns
Av Emmiez
Apelsin skrev:
Emmiez skrev:
jag gör aldrig hål först, jag bara sätter fast knappen på verktyget och så tar jag hatten mot tycket, lägger på plats och trycker fast, då går det hål.
men att den är tung håller jag med om, och att man kan behöva trycka hårt ibland.

men jag tycker den funkar bra ändå.
Jag tror du måste göra hål i PUL, annars gör inte piggen hål utan drar upp PULEn över
ja tror inte det :hmm: jag skall testa och se hur det blir.
Användarens profilbild
Av cocco
Emmiez skrev:
cocco skrev:Jag har använt metallknappar som man slår i med hammare. Det fungerar riktigt bra även om det såklart inte är lika snyggt som med plastknapparna.
men risken att dom rostar är stor.
plus att jag hört att dom sliter mer på pul tyg än plast knapparns
Det är iofs sant. Jag har tänkt på det också men de jag köpte var "rostfria". Eftersom man tvättar med lite tvättmedel så hoppas jag att risken inte ska vara så stor sen kanske det är viktigt att inte låta de som har metallknappar ligga i en blöjhink med vatten mellan tvättarna.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Man behöver inte göra hål med de riktiga KAMpressarna..måste man göra det så är det fel på den. Man kan reglera hur mycket kraft som behövs för att sätta dit knapparna med den lilla skruven som sitter på sidan..det upptäckte jag rätt nyligt & vilken lättnad det är att kunna sitta & knappa istället för att stå. Sambon ska för övrigt få fixa ett stativ & göra om det till fotpress istället..ska se om jag kan hitta en bild.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?