Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Jag får inte till det! :hopmad:

Jag måste ha Hannes på ryggen. Han väger 10 kilo och jag är smal och klen. Problemet är att han vill helst vara på magen, men min rygg orkar inte det.

Jag har provat:
Omslutet kryss med enkel knut fram ovanför brösten
- Gör ont som tusan på bröstkorgen, jag har inget fett där alls, så det skaver.

Ryggknut à la Thowida
- Nicht funkis. Mina beniga axlar klarar inte att det blir lite knöligt på axlarna. Måste vara helt slätt, jag har inte det problemet när jag kör omslutet på magen, då är sjalen slät och fin och det är skönt.

Ryggsäck
- Har jag bara provat som hastigast, och det var ganska okej, men sonen kräver armarna ovanför, och det hade inte jag så det gnölades en del.

Lägg till en överrörlig 9 månaders som inte vill sitta på ryggen. :roll:

Och jag vill så gärna ha honom i sjal, för när det funkar är det toppen. Jag har en Ergo som jag använt mycket, men den skär in i höftbenen, så nu försöker jag få tag på en BB II. Och när mannen har semester ska jag bänka mig vid symaskinen och sy en MT.

Tills dess: :help:
gurkan76 skrev:
Jag har provat:
Omslutet kryss med enkel knut fram ovanför brösten
- Gör ont som tusan på bröstkorgen, jag har inget fett där alls, så det skaver.
Jag kan inte heller ha en knut på bröstet. Jag gör den utan knut. Korsar bara sjaländarna fram = inget skav från någon knut.
Apelsin skrev:omslut och korsa framtill, när du har knytit klart, dra ner sjalen över axlarna så den inte skär in vid halsen och vik sedan tillbaka. Jag har skrivit min beskrivning om hur jag knyter och tycker det blir riktigt bra i flera trådar.
Sorry, men jag fattar inte. :oops:
JinxLinda skrev:Den här är skön, men kräver lite övning för att få den bra

http://www.edenbaby.se/pages/ryggomslut.php
Ååå den såg skön ut, tack! :tumup:
JinxLinda skrev:
Din mamma skrev:SHBC med ena sjaländen snurrad ett varv runt barnets rygg och rumpa!
:hmm: bild?
Hmm, ingen som förklarar särskilt bra, jag såg en film på youtube en gång och gjorde som hon, sjukt bra! Vet inte vad det kallas heller. Men alltså, när man knyter SHBC får man ju en lång ände över, man ba slänger det runt barnet som ett smokingbälte ungefär och knyter när man kommer tillbaka fram. :tumup: Lite extra avlastning!
Björklöv skrev:Jag är liksom du väldigt smal så jag tycker oxå att det skaver med knut fram vid omslutet, men jag gillar ändå SHBC :tumup: Här är en bra knytinstruktion: http://www.edenbaby.se/pages/omslutenryggsack.php
Just ja, den har jag också provat! :D

Funkade inte. Ajaj på bröstet... :thumbdown:

Men tack ändå för tipset! :tumup:
Av IEDN
Har du testat jordans back carry eller double hammock?

När du knyter ryggsäck testa och ha sjalen under armarna, det är det ända som fungerar med min son och bre ut banden under rumpan innan du knyter fram.
gurkan76 skrev:
Björklöv skrev:Jag är liksom du väldigt smal så jag tycker oxå att det skaver med knut fram vid omslutet, men jag gillar ändå SHBC :tumup: Här är en bra knytinstruktion: http://www.edenbaby.se/pages/omslutenryggsack.php
Just ja, den har jag också provat! :D

Funkade inte. Ajaj på bröstet... :thumbdown:

Men tack ändå för tipset! :tumup:
Va synd. FAst jag tycker det är väldigt viktigt hur man "snor" selen framtill för att det inte ska skava. Annars tycker jag att omslutet med korsat över bröstet funkar bra. Tar lite längre tid att knyta, tycker jag, men det är väl säkert en vanesak!
Maddemoa skrev:

Det är så jag gör.

Kan man använda detta på min lillkille (2,5 mån, stadig i nacke)? Ska ut i skogen o leta svamp i helgen o känns knöligt m att ha honom på magen då eller är det det bästa? Kommer att bära i "gåsen".
loppatoppa skrev:
Maddemoa skrev:

Jag använder den här nu! Funkar bra, men det är lite svårt att få upp ryggdelen upp i armhålorna. :hmm: Och sen kommer krysset på bröstet rätt ofta för nära halsen så det skär in, tyvärr. Men annars är den toppen. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?