Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:knappen var ursnygg! och jag tycker att den är så snygg i sig själv att den inte behöver turkost band för att synas. kanske röd tråd som matchar knappen??
Sorry, jag var lite otydlig. Den ska inte sys fast och knäppas som en vanlig knapp, utan sitta fast i ett brett band och sen ett annat band på andra sidan som träs i knappen. Tänkte jag, men jag har inte testat idén än.
:wink:
Användarens profilbild
Av ellla
Okej!
>Då är jag med! tänkte att den skulle var a som en vanlig knapp...

Snygg konstruktion! Det blir bra i mitt huvud i alla fall. Men, blir det inte lite glipigt?? Om det är band på båda sidor om knappen menar jag. Annars kan ju knappen vara som en vanlig knapp, men knapphålet en ögla... *spånar på*

Nu piper det i babysittern, så jag ska gå och erbjuda mina tjänster en sväng...
LillaG skrev:Ni som har gett er på att sticka en bärponcho - har ni något mönster ni går efter eller mest eget huvud?
Jag är snart klar med en bärponchotröja, bild kommer snart. Det mönstret har jag arbetat fram eftersom, med utgångspunkt från en barntröja jag stickade åt Martina, tror bild ska finnas tidigare i tråden.
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:Okej!
>Då är jag med! tänkte att den skulle var a som en vanlig knapp...

Snygg konstruktion! Det blir bra i mitt huvud i alla fall. Men, blir det inte lite glipigt?? Om det är band på båda sidor om knappen menar jag. Annars kan ju knappen vara som en vanlig knapp, men knapphålet en ögla... *spånar på*

Nu piper det i babysittern, så jag ska gå och erbjuda mina tjänster en sväng...
Jag tänkte sätta fast banden en liten bit in på framstyckena :wink: Bra att det låter snyggt i ditt huvud också, då kanske idén funkar även i verkligheten. Men du gillar fortfarande inte turkost band?
Är strax klar med storasysters regnbågskofta så nu kan jag ju börja fundera på min egen kofta.... 8)
Men ska det verkligen bli en kofta? Eller ska det få bli en tröja?
Randig och långärmad skall den bli, så långt är jag helt säker - men sen? :hmm:

Så här ser de två garnerna ut iaf, och bild på hela nystanen finns på bloggen...

Bild

melon - så snygg den ser ut att bli, Sylvin! :tumup:
Av Umma
CrazyMagpie skrev:Är strax klar med storasysters regnbågskofta så nu kan jag ju börja fundera på min egen kofta.... 8)

Så här ser de två garnerna ut iaf, och bild på hela nystanen finns på bloggen...

Bild

Jag gillar ditt garn, jättefint vad är det för garn om man får fråga?
Användarens profilbild
Av melon
CrazyMagpie skrev:Är strax klar med storasysters regnbågskofta så nu kan jag ju börja fundera på min egen kofta.... 8)

Bild

Jättesnygga färger! Smalrandig? Jag känner ju dig inte (på riktigt :wink:) men fick en idé om en krage och fickor, som en fin kavaj, passar det dig?
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:Muum:

Bild
Bandet till Sylvi 8)
Åh, vilken snygg bandgrind!!

Många meter band har jag vävt på mina bandgrindar i min gröna ungdom :D
Men då kanske du vet hur man använder mönsterhålen som finns på grinden? :vågen: :vågen: PMa gärna i såna fall så slipper vi spamma sticktråden :oops: Har köpt 3 böcker min ingenstans har de en likadan bandgrind som jag. Den är för övrigt gjord av en gubbe i sjuhäradstrakten.
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:Muum:

Bild
Bandet till Sylvi 8)
Åh, vilken snygg bandgrind!!

Många meter band har jag vävt på mina bandgrindar i min gröna ungdom :D
Men då kanske du vet hur man använder mönsterhålen som finns på grinden? :vågen: :vågen: PMa gärna i såna fall så slipper vi spamma sticktråden :oops: Har köpt 3 böcker min ingenstans har de en likadan bandgrind som jag. Den är för övrigt gjord av en gubbe i sjuhäradstrakten.
Snyggt! Blir superhäftigt på din Sylvi.

Är det där på lilla vävstolen, alltså? Häftigt värre. Jag vill också ha pm. :) Intr för att jag har en bandgrind än, men...
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:Bandet blev ju verkligen superfint!
Tack! Jag tycker det passar fint.

Men igår när jag skulle fixa sallad så skar jag mig på majsburken, och jag kan inte sticka :cry: :cry: Och Sylvi, det är ju bara luvan och blobladen kvar nu, jag sydde ihop henne igår. Så nu surfar jag runt på ravelry istället. Tyckte lite synd om mig själv och jag som hållt mig därifrån så länge, nu gick jag äntligen med. Jag har hittat kvarnvik, finns det fler där? Jag heter kristinnitsirk där. :wink:
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
ellla skrev:Bandet blev ju verkligen superfint!
Tack! Jag tycker det passar fint.

Men igår när jag skulle fixa sallad så skar jag mig på majsburken, och jag kan inte sticka :cry: :cry: Och Sylvi, det är ju bara luvan och blobladen kvar nu, jag sydde ihop henne igår. Så nu surfar jag runt på ravelry istället. Tyckte lite synd om mig själv och jag som hållt mig därifrån så länge, nu gick jag äntligen med. Jag har hittat kvarnvik, finns det fler där? Jag heter kristinnitsirk där. :wink:
Jag heter Glis men har inte gjort något än. Det kommer snart hoppas jag...
  • 1
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?