Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Egentligen är vi sugna på en ny soffa men det har vi inte råd med. Men en omklädning kanske skulle funka? Jag vill ha bilder, tips och inspiration!! :vågen: :vågen:
Användarens profilbild
Av funshine
har klätt om möbler till nelius. En bäddsoffa som jag helt enkelt sprättade isär för att använda till mönster återanvände dragkedjorna också eftersom de är på undersidan av dynorna har ju färgen ingen betydelse. Inte speciellt svårt, men det tar ju lite tid och framförallt går det en väldigt mycket tyg. Tror jag gjorde åt 6-7 meter till en barnsoffa ca 120*60*60 cm, då använde jag dessutom en fiberväv på de delar som inte syns (det är bra att ha en svärmor som är tapetsör). Så har man en fullstor så får man nog räkna med 20m beroende på modell möjligtvis något mindre om det inte är mönsterpass som det var på det tyget jag valde.
Av lilla trasdockan
Jag har en beskrivning i en tidning jag ärvt av mormor, ska se om jag kan kopiera och skicka
Användarens profilbild
Av tweed
Mamma och jag har gjort en ny klädsel till vår IKEA-soffa. (mest var det mamma som gjorde det men jag stod iaf bredvid och tittade på och det var jag som köpte tyget :lol: ) Vår soffa hade ett avtagbart överdrag och vi gjorde ett avtagbart med hjälp av det gamla. Jag har för mig att vi gjorde ungefär såhär: höll mönsterpapper mot soffans olika delar och ritade upp mönsterdelarna, kollade av mot originalöverdraget och sydde ihop. Testade lite under tiden och kollade in lösningar med dragkedjor och kardborreband på originalet. Vi använde dock bara kardborre, kändes lite bökigt med dragkedjor. Vi sprättade alltså inte upp det gamla överdraget. Själva överdraget fick jättefin passform, men dynorna som man sitter på blev inte riktigt lika bra, så över dem har vi en filt. Ganska praktiskt när man har barn och hund, bara att slänga filten i tvätten för det mesta :tumup: Jag kan ta en bild på hur vår soffa ser ut för att illustrera senare, men just nu är den "naken" eftersom jag har tvättat överdraget.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?