Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av UWO
Finns det någonstans man kan lära sig om scrapping, eller är det bara att klippa och klistra av hjärtans lust? Vad rekommenderas isf, kurs, tidning, nätet, bok...?
Hade faktiskt ork igår att vara ute och fota lite. :vågen: Känns skönt att få göra något som är ens eget (nu när tårtbakeriandet helt ligger på is. Rensade ur "tårtlådorna" igår, nästan alla färgera har gått ut datum :( ).
Användarens profilbild
Av Annika E
UWO skrev:Finns det någonstans man kan lära sig om scrapping, eller är det bara att klippa och klistra av hjärtans lust? Vad rekommenderas isf, kurs, tidning, nätet, bok...?
Hade faktiskt ork igår att vara ute och fota lite. :vågen: Känns skönt att få göra något som är ens eget (nu när tårtbakeriandet helt ligger på is. Rensade ur "tårtlådorna" igår, nästan alla färgera har gått ut datum :( ).
Klipp och klistra av hjärtats lust! :vågen: Det du bör tänka på är dock att använda syrafritt material så att fotona håller länge. Allt som säljs som scrappingmaterial brukar vara syrafritt. Det finns massor av inspiration att hitta på nätet. Och så kan man gå med i nåt scrapping-forum och få tips och råd och utmaningar. www.scrappiz.se är ett bra ställe. Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av Annika E
exiteme skrev:Jag ska sälja en bok. Vad kan man ta för pris?
35*35cm. 10 plastfickor.Utsida av broderat tyg och fusk(?)mocka.
(Litet märke nere till höger där en klisterlapp suttit)
Ingen aning. Beror på vad du köpte det för. Det finns album för 89kr och det finns album för 389kr..... Du kanske får mest för det om du slänger ut det på Tradera.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Scrappade en 6x12 härom kvällen... :vågen:

Bild

Brukar hänga på utmaningar/tävlingar ibland för att få lite dead line... får mig att komma igång efter att ha rostat fast lite... :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av marlene
Jag har scrappat ett kort, dvs scrappat digitalt som skrivs ut. Sen har syrran klistrat fast några stenar så det blir lite både digitalt och vanligt scrappat :wink: Men mottagaren hänger här så jag kan inte visa det riktigt ännu ;-)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
marlene skrev:Jag har scrappat ett kort, dvs scrappat digitalt som skrivs ut. Sen har syrran klistrat fast några stenar så det blir lite både digitalt och vanligt scrappat :wink: Men mottagaren hänger här så jag kan inte visa det riktigt ännu ;-)
Oh, låter ju väldigt spännande det där! Hoppas vi får kika på dem sen?! :D

Är det inte Ali Edwards som jobbar mycket med att först redigera bilder i datorn, lägga på texter, skapa kollage osv. och sedan skriver ut, både på fotopapper och på cardstock och skapar "vanliga" LO´s av det? :hmm:
Användarens profilbild
Av UWO
Mina saker från Jolee´s har kommit!! :vågen:
Vad fina de var! Såg inte alls ut som på bilderna där man beställde. De här kommer ju räcka mycket längre än vad jag trodde (de var ju större också!)
Hurra!

...nu ska man bara hitta tid att scrappa... :roll: :mrgreen:
Av dora
UWO skrev:Mina saker från Jolee´s har kommit!! :vågen:
Vad fina de var! Såg inte alls ut som på bilderna där man beställde. De här kommer ju räcka mycket längre än vad jag trodde (de var ju större också!)
Hurra!

kul! :vågen:

tid önskar jag mig mer av också... :D
Användarens profilbild
Av Annika E
CrazyMagpie skrev:Scrappade en 6x12 härom kvällen... :vågen:

Bild

Brukar hänga på utmaningar/tävlingar ibland för att få lite dead line... får mig att komma igång efter att ha rostat fast lite... :oops: :lol:
Så läcker!!
Användarens profilbild
Av Annika E
UWO skrev:Mina saker från Jolee´s har kommit!! :vågen:
Hurra!

Kul!! :vågen: Ser fram emot att se resultatet!
Användarens profilbild
Av Annika E
marlene skrev:har scrappat lite ikväll

Bild
Så läcker!!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Marlene - Grymt snygg! Gillade hur du verkligen fått temat att genomsyra hela LO´n! :tumup:

UWO - Hoppas du får tid snarast, är ju nyfiken att se de där dekorerna! :D
Användarens profilbild
Av jenn79
Marlene: Det där ÄR fördelen med att scrappa digitalt! :vågen: :tumup:

Magpie: Jag gillar verkligen strl 6*12. Man får så läckra Lo´s!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 24
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?