Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
...alltså min sele :D , har ni några förbättringar att komma med? Ni vet väl att jag tacksamt tar emot mejl och lägger ut kommentarer på hemsidan :wink:

Ang höftbältet, tycker ni att det är för brett? Hälften av tiden älskar jag det, sen ibland börjar jag vackla och vill göra det smalare... ... Vad säger ni?

Och så vill jag gärna använda era bilder på hemsidan om jag får, gärna med en liten notis om barnets ålder/vikt/storlek så man kan göra sig en bild av hur selen blir till ens eget barn innan man sätter saxen i tyget. Mejla om det är OK, eller svara i tråden!
Användarens profilbild
Av melon
Jag anpassade måtten på min bärsele efter dina måttbeskrivningar = kortare axelband och höftbälte. Sen gjorde jag bakstycket till 32 cm och höftbältet klippte jag 30 och nu är det ca 14 cm brett.

Jag tycker att mönstret är super!!! :lol: :lol: :lol: Det bästa tycker jag var de här måttanpassningarna! Jag tror aldrig jag har sytt efter ett mönster precis, vill alltid ändra lite, och nu var det mycket lättare än vanligt! Bara att mäta och klippa!!!

Ang bilderna så får du gärna använda mina, finns under en tråd på foton, men jag kan mejla dem oredigerade till dig om du vill grejja själv till nån speciell storlek... Siri är nästan 4 månader, 6½kg och drar strl 62 för tillfället.

Kul att samla alla bilder på ett ställe. Alltid bra att få se hur andra gjort innan man börjar. Och att få lite inspiration och idéer. :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Fast... jag kom på att om jag fick önska mig någonting så skulle det vara ett huvudskydd! Har tänkt på ett men vet inte riktigt om det verkligen behövs, och var jag i såna fall skulle göra av det när jag inte använder det..... Ett avtagbart???
Användarens profilbild
Av frida
Jag tycker mönstret är jättebra! Ska försöka fixa bilder, har sytt ett huvudstöd som dras upp med resårsnodd o dragsko och när det inte används bara hänger ner på ryggen. (begripligt?)
Höftbältet är bra att det är brett!
Användarens profilbild
Av Kajsabajsa
Jag har sytt tre selar efter ditt mönster och är supernöjd. Två lite stadigare med spännen och en mjuk, gosig med knytband. Jag har varierat bredden på sittdelen lite och nog kommit fram till att 40 cm är det optimala för oss. 35 blev för smalt och 45 för brett.

Jag försökte förbättra stödet för huvudet genom att jag gjorde huvudpartiet lite längre/högre på den sele jag sydde i stadig manchester och det blev bra. När lilltjejen sover har jag det uppfällt och när hon är vaken och vill titta sig omkring fäller jag ned det.

När det gäller material så har jag kommit på att det är jättemysigt med fleecefodrad lakansväv. Jag fodrade hela sittdelen och halva knytremmarna. Höftpartiet dubbeldodrade jag. Den selen bär jag i när det är dags att sova. Hur mysig som helst. Som att vara insvept i ett täcke.

Att höftbältet är brett tycker jag bara är bra. Det känns som om det bär mer av tyngden då.

Jag ska försöka fixa bilder på när jag bär i alla tre så får du se hur det ser ut med en 3 1/2 mån, 61 cm, 5,5kg stor tjej.
Användarens profilbild
Av knutis
Jag har ju "bara" sytt en sele efter ditt mönster. Jag tyckte det var lätt att förstå, kanske att det kunde varit klarare vilka bilder som hörde till vad i själva syanvisningsbeskrivningen ( oj vilket långt ord det blev :D ). Om du förstår vad jag menar?!
Och när du ändå frågar, kanske en måtttabell skulle vara något. Så det lättare går att hitta sin storlek.
Mitt midjebälte tror jag att det blev knasiga proportioner på just för att jag räknade lite konstigt tror jag.

Men annars är det ett kanon mönster. Jag ska testa att sy en med knytband också för att se hur det blir. Måste bara hitta ett fint tyg först.

Du kan använda de bilder du fick av mig på mailen, om du vill och har kvar! Knut väger ca: 9kg och är ca:70 cm lång och ca:6 mån :wink:
Användarens profilbild
Av Bowzee
Nu hade jag tänkt sy en sele och drar fram den äldsta tråden jag kan hitta! :D
Det här mönstret.... det vill jag också få ta del av! :wink:

Ingen som har det kvar som kan skicka till mig?!
Av Emmiez
vilken gammal tråd :shock: :vågen:

hur ser Tina selen ut? jag då som inte va medlem då för längesen :lol:
Av Emmiez
melon skrev:Bild
:shock: det är ju precis va jag vill ha, en sele med utbredbara axelsömmar :love:
va fina ni är :)
är det siri? har ni kvar selen?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?