Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
Jag har köpt pink greens bambu/bomullsfleece
Men jag tycker bara det är svårt att sy i, tyget vrider sig, och ränderna hamnar inte alls rakt, nån mer som märkt av det?
vad gör man åt det, går det att göra nåt?
Jodu. Fast jag tycker att alla stickade tyger beter sig så (med den lilla erfarenhet jag har, får jag säga). Man får sätta i många nålar om man ska ha kontroll över tyget. Och så får man ha lite överseende med att ränderna hamnar snett, eller välja ett omönstrat tyg. Om du har det till blöjor kan du ju ha den ruggade sidan utåt, ifall ojämna ränder gör dig galen menar jag.

Jag har Pinkgreens randiga i några tygisar och jag tycker det är toppen när det väl är färdigsytt!
jag kan inte ha det som innertyg i blöjor, jag blir tokig när det inte är rakt, men jag har det som prefold/inlägg och visst blev det lite snett, men inte så att det stör så mycket som på blöjan :)

men då får jag se om ja ska välja enfärgat, eller nåla massor :tumup:
Användarens profilbild
Av cocco
Jag sydda ett par igår. Jag som aldrig har nålat sen jag slutade skolan har bittert fått lära mig att när det gäller att sy tygblöjor så får man nåla typ varannan centimeter.
Alla tyger man syr med är så sladdriga och drar sig lätt.
cocco skrev:Jag sydda ett par igår. Jag som aldrig har nålat sen jag slutade skolan har bittert fått lära mig att när det gäller att sy tygblöjor så får man nåla typ varannan centimeter.
ja syr i fuskmocka och pul nu, och nålar lite nu och då drar det sig inte.
men när ja sydde pul och bambu/bomullsfleecen så drog det jättemycket, fast ja nålat lite.
cocco skrev:Jag sydda ett par igår. Jag som aldrig har nålat sen jag slutade skolan har bittert fått lära mig att när det gäller att sy tygblöjor så får man nåla typ varannan centimeter.
Flanell drar sig inte ett smack! :tumup:
Användarens profilbild
Av teres
Den bambufleece jag har är stadig och fin, är som att sy i collegetyg ungefär??? Mycket smidigare än att sy i bambuvlelour ex, det tyget du har måste vara en helt annan sorts kvalite?
teres skrev:Den bambufleece jag har är stadig och fin, är som att sy i collegetyg ungefär??? Mycket smidigare än att sy i bambuvlelour ex, det tyget du har måste vara en helt annan sorts kvalite?
det är typ collagetyg tror jag :hmm:
hur din är vet jag ju inte, och bambuvelour har ja inte provat.
Användarens profilbild
Av cocco
Jenny med Emiliten skrev:
:D Min stora sorg att det verkar svårt att få tag på vad jag tycker är fin flanell här i krokarna.
Jag har sytt några i flanell(ikea) och frotte de har blivit jättebra men nu hittar jag inget flanelltyg som jag gillar.
Det kanske är dax för en tur hem till mormor och rota igenom vinden.
cocco skrev:
Jenny med Emiliten skrev:
:D Min stora sorg att det verkar svårt att få tag på vad jag tycker är fin flanell här i krokarna.
Jag har sytt några i flanell(ikea) och frotte de har blivit jättebra men nu hittar jag inget flanelltyg som jag gillar.
Det kanske är dax för en tur hem till mormor och rota igenom vinden.
ingen aning om kvallite eller så, men här är lite flanell :)
enfärgad flannell http://www.stoffochstil.se/Katalog/Mode ... up_id=4868
randig flanell http://www.stoffochstil.se/Katalog/Test ... leid=23362
http://www.stoffochstil.se/Katalog/Test ... leid=23363
Det är stooor skillnad på Pinkgreens bambufleece & den teres menar som kommer ifrån en coop. Pinkgreens måste innehålla mer vad-det-nu-heter-som-gör-tyget-stretchigt *hjärnanstårstillasittermednästan40gradersfeber* Precis som teres säger så är den fleecen lätt att sy i, pinkgreens gemade jag nog närapå varannan centimeter för att kunna sy i :whut:
det är nog hur dom stickat den..

men okej då behöver jag altså den andra bambu fleecen..
hur får man tag på det nu då...
Användarens profilbild
Av teres
den andra bambufleecen beställer man via en coop, jag tror att hon just nu inte tar emot beställninger förrän efter sommaren. Man måste iallafall beställa minst 10yard. Får återkomma när jag kollat upp!
teres skrev:den andra bambufleecen beställer man via en coop, jag tror att hon just nu inte tar emot beställninger förrän efter sommaren. Man måste iallafall beställa minst 10yard. Får återkomma när jag kollat upp!
gör gärna det, jag missade ju förra gången :siishah:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?