Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av serigu
Hej!

Lillen börjar bli stor, snart två år och det känns tungt att bära honom när han vill att jag alltid ska bära honom i famnen, inte ryggen i sele och inte gå själv eller sitta i vagn.

Min teori har från början varit att om jag alltid bär när han vill så kommer han av fri villja börja gå själv men jag börjar undra om det stämmer. Vad säger er erfarenhet?
Användarens profilbild
Av UWO
Har en 5-åring som vägrade bli buren i sjal som liten, men gärna bärs nu.
En 2½åring som vägrar bli buren och en 2½åring som gärna bärs och nästan blir mer beroende av sjal ju mer han bärs. :loving:
+ att jag har två 7åringar, varav den ena bars en del som liten och nog båda gärna skulle bäras fortfarande. Fast när de börjar väga dryga 20 kg börjar min kropp säga ifrån, då blir det tungt för mig.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Har lite svårt att tolka vad som efterfrågas i TS riktigt, rent allmänt hur stora barn som bärs ibland, eller hur stora barn som alltid, alltid, bärs i famnen och aldrig i sjal/sele, och aldrig går själv eller åker vagn? :hmm:

Nåväl, jag bär även storasyster som snart börjar fsk-klass kortare stunder ibland, och lillebror på 2½ lite oftare, ibland bara för att det är mysigt, ibland för att benen inte riktigt orkar med.
Numer får det dock ofta bli kompromisser, för vi är ändå två som ska vara med på bärandet!

Skulle lillebror få välja skulle han bara, bara bli buren i armarna i famnen, men det funkar ju inte rent praktiskt alltid, och mina armar och axlar protesterar också, så då får han välja om han vill sitta i sjal (rygg/mage beroende på vad som funkar) åka på ryggen utan sjal, eller gå själv. Ibland väljer han att bli buren på ngt sätt, ibland att knata själv!
Av serigu
CrazyMagpie skrev:Har lite svårt att tolka vad som efterfrågas i TS riktigt, rent allmänt hur stora barn som bärs ibland, eller hur stora barn som alltid, alltid, bärs i famnen och aldrig i sjal/sele, och aldrig går själv eller åker vagn? :hmm:
Hur stora barn som bärs nästan jämt, helst i famnen, ibland i sele, sällan vill gå själva och inte gillar vagnen.
Om jag kan förvänta mig att han snart inte vill bli buren utan vill gå själv eller om det blir när mina armar och min rygg säger nej som vi får sluta med bärandet.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Boadicea skrev:Jag bar min fyraåring i sele en stund häromdan. :)
Jag kom på inatt att jag nog inte har provat den selen :shock: så nästa gång vi ses så måste du ta med den igen! Den är ju inte direkt ful.... :loving: Kanske att M skulle trivas i den om du skulle få för dig igen att sälja den :floet2:
Sorry, OT :wink:

För att svara på frågan så bär jag M som är strax över två år utan problem, både i sjal och sele.
Användarens profilbild
Av Minchi
Min Ofelia är född i maj -07 och hon älskar att bli buren i sjal/sele. :heart:
Användarens profilbild
Av fröken_zombie
Pekar på min bild--->

Då var pontus sju och ett halvt tror jag, fick feber på en festival och bars de sista timmarna och hela bussresan hem, då var jag glad att sjalen var med för eventuella nödfall :)
Av serigu
:D Ok. Då vet jag att vi inte är helt fel ute, när släktingarna säger att jag ska säga ifrån.
Vad använder ni för sjal/sele till "större" barn då?
Vi har en ergo-sele, och som sagt famnen (att bära på bara ena armen orkar jag inte långa stunder längre).
Användarens profilbild
Av mari_tres
serigu skrev::D Ok. Då vet jag att vi inte är helt fel ute, när släktingarna säger att jag ska säga ifrån.
Vi har en ergo-sele, och som sagt famnen (att bära på bara ena armen orkar jag inte långa stunder längre).
Varför tycker de att du ska säga ifrån? Skulle de tycka det om det gällde vagnåkande också?
Användarens profilbild
Av katha
Jag bär min tjej som är 1½ år varje dag när hon känner för det, när vi ska gå långt, om hon är sjuk eller har svårt att sova. Jag kan också bära min äldsta pojk om han har blivit trött i benen och han har nyss fyllt 6 år. :)
Att folk ska säga till en är en okunskap från deras sida eftersom dom inte vet bättre ( eller dom tror att det dom gjorde med sina barn är det enda rätta...), men stå på dig och tala om att du vet bäst vad dina barn vill. För du känner dina barn bäst i hela världen, INTE dom. Jag känner igen mig för mina svärisar var skeptiska i början dom med (plus andra)...
Av serigu
mari_tres skrev:
serigu skrev::D Ok. Då vet jag att vi inte är helt fel ute, när släktingarna säger att jag ska säga ifrån.
Varför tycker de att du ska säga ifrån? Skulle de tycka det om det gällde vagnåkande också?
Säga ifrån för min ryggs skull - men det måste jag ju avgöra själv!
Av serigu
fröken_zombie skrev:Pekar på min bild--->

Då var pontus sju och ett halvt tror jag, fick feber på en festival och bars de sista timmarna och hela bussresan hem, då var jag glad att sjalen var med för eventuella nödfall :)
Vilken fin bild, det är mysigt att bära!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?