Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
Finns det vanliga symaskiner som klipper av tråden?
Jag tittade på dessa filmer, det ser ut som att hon inte klipper tråden på nåt sätt men ändå sitter inte tråden fast i tyget :hmm:

Sy tygblöja
http://www.youtube.com/watch?v=EXFdSJMKey0 del 1
http://www.youtube.com/watch?v=r1_aq-uZ81o del 2
Av Emmiez
hon syr både på overlock och vanlig, overlocken klipper hon så som jag, men den andra, jag ser inte att hon har en sax eller att hon drar av tråden på maskinens vassa del..

om du tittar på 3.14 och fram på del 1, såser du kanske va ja menar?
eller så är hon så snabb med saxen att ja inte ser :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Emmiez skrev:hon syr både på overlock och vanlig, overlocken klipper hon så som jag, men den andra, jag ser inte att hon har en sax eller att hon drar av tråden på maskinens vassa del..

om du tittar på 3.14 och fram på del 1, såser du kanske va ja menar?
eller så är hon så snabb med saxen att ja inte ser :hmm:
Ok jag var visst lite för snabb, tittar igen.
Av Emmiez
melon skrev:Inte blev jag klokare för det. En gång när hon sydde fast en kardborrebit så såg man att tråden hängde kvar, så klipper gör den nog inte... Men de andra gångerna :hmm:
tack då va det inte bara jag.. för visst känns det som att hon på nåt sätt klipper tråden med maskinen, eller så måste hon va vansinnigt snabb med saxen så det inte fångas på bild :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Emmiez skrev:
melon skrev:Inte blev jag klokare för det. En gång när hon sydde fast en kardborrebit så såg man att tråden hängde kvar, så klipper gör den nog inte... Men de andra gångerna :hmm:
tack då va det inte bara jag.. för visst känns det som att hon på nåt sätt klipper tråden med maskinen, eller så måste hon va vansinnigt snabb med saxen så det inte fångas på bild :lol:
På de flesta (alla?) maskiner kan man dra av tråden på baksidan av pressarfotsshållaren, denna maskinen kanske har nåt liknande fast på annat ställe. :hmm:
Av Emmiez
melon skrev:
Emmiez skrev:
På de flesta (alla?) maskiner kan man dra av tråden på baksidan av pressarfotsshållaren, denna maskinen kanske har nåt liknande fast på annat ställe. :hmm:
ja det va just det att ja inte såg att hon gjorde det, så tänkte ja att det fanns nåt att man "klipper" med pedalen på nåt sätt eller nån knapp eller vad vet jag..

ja får gå in på nån symaskinsaffär och fråga om dom vet nåt :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?