Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
erisara skrev:Vilken snygg Knyttet!

På sista tiden har jag blivit klar med mina pulsvärmare och har börjat på en gles rätstickad sjal av 1-tådigt ullgarn.

Pulsvärmarna:
Bild
Wow, vilka coola! Är det samma princip som dragspelsmössan?
MuuM skrev:
erisara skrev:Vilken snygg Knyttet!

På sista tiden har jag blivit klar med mina pulsvärmare och har börjat på en gles rätstickad sjal av 1-tådigt ullgarn.

Pulsvärmarna:
Bild
Wow, vilka coola! Är det samma princip som dragspelsmössan?
Jag gissar att det kan vara samma princip som mössan men jag vet inte. Beskrivningen fanns på ilsefins blogg (var det inte dessutom någon som påstade en länk tidigare i tråden eller minns jag fel?) som dock inte velat funka för mig de senaste dagarna. :(

Tillagt: Fast nu fick jag komma in och läsa bloggen igen. Undrar varför jag inte fick innan? Nåja, här är en länk http://www.webtrotter.se/ilsefin/files/ ... muddar.pdf
Det är autumnväder igen! :vågen:

När det var 30 grader var det inte roligt att sticka ylletröja, men nu går det ju igen. Jag började på ärmen igen i måndags, men det har inte blivit många varv.

Siesta är färdigstickad, men blev konstig på lite för många punkter för att jag ska vara säker på att den nånsin blir använd... :| Vi får se när jag får fast den trekant som jag fick sticka till för att urringningen blev lite för.... intressant? ;-)
Vad gör man om man glömmer stickningen i stan när man åker till landet???

Jo man tar en gammal gardin, river i trasor och stickar grytlappar, som blev för tjocka/hårda... så nu har jag snart ett nytt stickat grytunderlägg i linnetyg :)
Av leonie
erisara skrev: Tillagt: Fast nu fick jag komma in och läsa bloggen igen. Undrar varför jag inte fick innan? Nåja, här är en länk http://www.webtrotter.se/ilsefin/files/ ... muddar.pdf
Ilsefins blogg kraschade visst fullständigt för någon vecka sedan. Men nu är den uppe igen.

Själv ska jag strax börja på min bröllopsbolero! Snart... har bara en hel rad andra saker att göra först innan jag kan sätta mig ner och sticka...
Av Ponyo
kvarnvik skrev:Hur var det nu man skulle göra när man stickar randigt på rundsticka och byter färg för att ränderna skulle bli jämna?
Jag fick hjälp med det, men det blev bara fulare. Så jag misstänker att jag inte gjorde rätt.
Användarens profilbild
Av melon
Nu har jag kommit en bra bit på bakstycket på SYLVI och gjort lite småändringar, det blir jättebra!! :app: Mitt mål är att ha den färdig till hösten. Jag borde klara det om jag är ihärdig, bara bakstycket och luvan klar åsså monteringen då. Häromdagen hittade jag en jättefin knapp, som jag ska ha på den sen. :vågen:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:Hur var det nu man skulle göra när man stickar randigt på rundsticka och byter färg för att ränderna skulle bli jämna?
Jag fick hjälp med det, men det blev bara fulare. Så jag misstänker att jag inte gjorde rätt.
Sticka ett varv med den nya färgen, och lyfta den första maskan på den nya färgen. Sen bara sticka på. Undra varför det blev fel? Det funkar inte på smalrandigt för det blir bara konstigt, men på bredrandigt blir det bra.
Av Ponyo
melon skrev:Nu har jag kommit en bra bit på bakstycket på SYLVI och gjort lite småändringar, det blir jättebra!! :app: Mitt mål är att ha den färdig till hösten. Jag borde klara det om jag är ihärdig, bara bakstycket och luvan klar åsså monteringen då. Häromdagen hittade jag en jättefin knapp, som jag ska ha på den sen. :vågen:
Bubbi skrev:
Sticka ett varv med den nya färgen, och lyfta den första maskan på den nya färgen. Sen bara sticka på. Undra varför det blev fel? Det funkar inte på smalrandigt för det blir bara konstigt, men på bredrandigt blir det bra.
Där har vi svaret. Jag stickade smalrandigt. :D
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet: Vilken underbar sjal!!! Jag gillar verkligen garnet, snart kan jag inte hålla mig från det längre. Är det alltså lite sticksigt? Jag är så allergisk mot stickiga garner men en väska kanske funkar? :hmm:

The kaffemoster: Fin tröja! Du är verkligen supersnabb :shock: Snygga och jämna flätor du får till, det tycker jag kan vara svårt.

esisara: Jättefina pulsvärmare!
Bubbi skrev:
melon skrev:Nu har jag kommit en bra bit på bakstycket på SYLVI och gjort lite småändringar, det blir jättebra!! :app: Mitt mål är att ha den färdig till hösten. Jag borde klara det om jag är ihärdig, bara bakstycket och luvan klar åsså monteringen då. Häromdagen hittade jag en jättefin knapp, som jag ska ha på den sen. :vågen:
Bubbi skrev:
Där har vi svaret. Jag stickade smalrandigt. :D
Aha. Skönt att få det utrett :tumup:
melon skrev:Knyttet: Vilken underbar sjal!!! Jag gillar verkligen garnet, snart kan jag inte hålla mig från det längre. Är det alltså lite sticksigt? Jag är så allergisk mot stickiga garner men en väska kanske funkar? :hmm:
Ja, lite sticksigt kan man nog säga att det är. Men det känns mjukare än vad jag trodde att det skulle göra innan jag började sticka. Jag är också lite känslig så jag skulle inte palla att sticka en mössa i det, och jag skulle nog inte vilja ha det som halsdukssjal, men att ha över axlarna med tröja under funkar nog bara bra.
  • 1
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?