Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mia82
Jag har en Tri-cotti och tyckte att jag äntligen hade fått till vaggpositionen, men när jag hade gått en liten stund hamnade sonen längre och längre ner. Vad gör jag för fel? Sonen är 7 veckor.
Av anna m
Jag har aldrig burit i vagga i trikåsjal men kan det vara så att du inte dragit åt den tillräckligt tajt?
Av sjaltokan
Vagga är svårt, enklare att knyta i upprätt position, men troligen har du knutit för löst och sjalen töjer sig.
Användarens profilbild
Av mia82
Det är en sån där sjal som man inte knyter. Det står att man inte ska bära i upprätt position innan barnet är tre månader så det har jag inte testat än. Hoppas verkligen att det är lättare.
Av anna m
mia82 skrev:Det är en sån där sjal som man inte knyter. Det står att man inte ska bära i upprätt position innan barnet är tre månader så det har jag inte testat än. Hoppas verkligen att det är lättare.
Aha då är det kanske sjalen som är för stor. För lång.
Användarens profilbild
Av mia82
anna m skrev:
mia82 skrev:Det är en sån där sjal som man inte knyter. Det står att man inte ska bära i upprätt position innan barnet är tre månader så det har jag inte testat än. Hoppas verkligen att det är lättare.
Så kan det ju vara. Jag provade en mindre i affären, tyvärr utan barn i eftersom de inte viste hur man gjorde, och den kändes trång. Antar nu att den hade varit bättre.
Av anna m
mia82 skrev:
anna m skrev:
Så kan det ju vara. Jag provade en mindre i affären, tyvärr utan barn i eftersom de inte viste hur man gjorde, och den kändes trång. Antar nu att den hade varit bättre.
Ja det ska ju vara tajtare än man tror ;) Byta är inte tänkbart förstås...?
Användarens profilbild
Av mia82
Jag har nog tyvärr haft den lite för länge för att byta. Vi får testa om den sitter bättre på maken, annars får jag försöka sy in dem. Tyckte att det verkade så smidigt med en sjal som man slipper knyta, har fått för mig att det är svårt. Nu funderar jag på om jag ändå ska köpa en sån som man knyter också. Hur svårt är det och hur länge kan man använda en vanlig trikåsjal? Tänkte köpa en ergo när sonen är tillräckligt stor och trodde att jag skulle klara mig med en babybjörn så länge men jag får ont av den.
Av anna m
mia82 skrev:Jag har nog tyvärr haft den lite för länge för att byta. Vi får testa om den sitter bättre på maken, annars får jag försöka sy in dem. Tyckte att det verkade så smidigt med en sjal som man slipper knyta, har fått för mig att det är svårt. Nu funderar jag på om jag ändå ska köpa en sån som man knyter också. Hur svårt är det och hur länge kan man använda en vanlig trikåsjal? Tänkte köpa en ergo när sonen är tillräckligt stor och trodde att jag skulle klara mig med en babybjörn så länge men jag får ont av den.
Det är bara besvärligt första 4-5 gångerna man knyter. Sen går det på rutin.
Användarens profilbild
Av zmurfan
En sjal man knyter kräver lite övning några gånger för att man ska få till knytningarna bra och det ska kännas bekvämt både för bärare och barn. Men man lär sig faktiskt fort. Gå på en sjalträff så visar de gärna hur du ska göra. Kanske du kan få en massa tips på vad du kan göra med din Tri-cotti med.

Lycka till.
Användarens profilbild
Av mia82
zmurfan skrev:En sjal man knyter kräver lite övning några gånger för att man ska få till knytningarna bra och det ska kännas bekvämt både för bärare och barn. Men man lär sig faktiskt fort. Gå på en sjalträff så visar de gärna hur du ska göra. Kanske du kan få en massa tips på vad du kan göra med din Tri-cotti med.

Lycka till.
Sjalträff låter inte så dumt, var hittar man en sån?
Användarens profilbild
Av mia82
mia82 skrev:
zmurfan skrev:En sjal man knyter kräver lite övning några gånger för att man ska få till knytningarna bra och det ska kännas bekvämt både för bärare och barn. Men man lär sig faktiskt fort. Gå på en sjalträff så visar de gärna hur du ska göra. Kanske du kan få en massa tips på vad du kan göra med din Tri-cotti med.

Lycka till.
Sjalträff låter inte så dumt, var hittar man en sån?
Såg just att det fanns massa trådar om det, får leta där. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?