Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Din mamma
Emmiez skrev:
nakum skrev:
JennyB73 skrev:
stidah00 skrev:I dag har jag, vid två olika tillfällen, blivit stoppad av vilt främmande människor som undrar om E verkligen kan andas i sjalen. Jag visar och då lugnar de sig.
Det händer aldrig min sambo. När han bär i sjalen är det bara "mysigt" och "imponerande- är du pappaledig?" Ibland är det ju faktiskt folk som tycker det ser mysigt ut när jag bär också...
Jag tycker i alla fall att det ser ganska lika ut när vi bär. Man blir ju lite ställd när folk tror att man går omkring och kväver sitt barn?!
Jag har också fått frågan om A kan andas därinne :roll: Skulle vara rätt kul att svara NEJ bara för att se deras reaktion :twisted:
Min man har tillslut börjat göra det. :Hahaa: "Nej, han kan inte andas, vi bär honom sådär ändå." Hittills har folk gått därifrån eller så får man ett lite skamset leende. :lol:
:Hahaa: :app:

jag har faktiskt klarat mig undan såna dumma kommentarer, har väl haft dotter för osynlig eller huvudet helt ute :hmm:
jag var rätt nojjig i början faktiskt, rädd att hon inte skulle få luft utan att det skulle bli instängt för henne, men det släppte efter hand.
jag förstår man kan kkänna så, men föräldrarna borde väl ändå inte bära sina barn så om dom inte kan andas :hmm:
Folk borde inte låsa in sina barn i sommarstekheta bilar heller, men uppenbarligen gör föräldrar en del knäppa saker :roll:

Egentligen är det ju bra att folk är uppmärksamma! Samtidigt känner man sig lite utpekad, som om alla trodde att man var knäpp, när man bär och ständigt får frågor om huruvida barnet verkligen sitter bekvämt/kan andas/etc. :hmm:
Av Emmiez
Din mamma skrev: Folk borde inte låsa in sina barn i sommarstekheta bilar heller, men uppenbarligen gör föräldrar en del knäppa saker :roll:
det har du rätt i tänkte inte på det :? :cry:

för mig är det självklart att man tänker på att barnen ska ha det bra. men det gör uppenbarligen inte folk :?
Användarens profilbild
Av Bello
Jag har fått frågan en gång, om A verkligen fick tillräckligt med luft "därinne".
Och det var en bekants pappa som jobbat drygt 30 år som läkare i Afrika, han borde ju sett fler än mig bära barn i sjalar.
Faktum var att jag då själv var tvungen att kika en extra gång så att allt var ok, för visst var det lite inbulsat. Kanske packar vi in dem lite väl mycket ibland.....eller?
Användarens profilbild
Av HannaLou
nakum skrev:
JennyB73 skrev:
stidah00 skrev:I dag har jag, vid två olika tillfällen, blivit stoppad av vilt främmande människor som undrar om E verkligen kan andas i sjalen. Jag visar och då lugnar de sig.
Det händer aldrig min sambo. När han bär i sjalen är det bara "mysigt" och "imponerande- är du pappaledig?" Ibland är det ju faktiskt folk som tycker det ser mysigt ut när jag bär också...
Jag tycker i alla fall att det ser ganska lika ut när vi bär. Man blir ju lite ställd när folk tror att man går omkring och kväver sitt barn?!
Jag har också fått frågan om A kan andas därinne :roll: Skulle vara rätt kul att svara NEJ bara för att se deras reaktion :twisted:
Min man har tillslut börjat göra det. :Hahaa: "Nej, han kan inte andas, vi bär honom sådär ändå." Hittills har folk gått därifrån eller så får man ett lite skamset leende. :lol:
Haha!! Det måste jag börja säga också! :Hahaa:
"Nej GUD nej, andas i den här det går inte, vi är faktiskt påväg till akuten just nu.." Eller ja, lite väl kanske. Men något liknande.
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Vi fick en del kommentarer när vi bar nyfödd i trikåsjal typ att hon inte kunde andas, att vi skulle döda henne på grund av att det blev för varmt etc. Sedan gick vi över till sele och har sluppit kommentarer.

Nu när hon är 2 år har vi kommit igång med sjal igen och hon älskar att åka sjal. Jag är dessutom väääääldigt stolt över att äntligen ha lärt mig ryggknyt så jag sjalar henne på ryggen så ofta jag kan :wink:

Idag kommenterade en person att jag hade knytit upp henne på ryggen att det inte var bra , obekvämt m.m.
Då satt hon där och snarkade som en liten gris. Jag orkade inte ens bemöta :whut:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?