Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
Vi flyger till Umeå imorgon, barnen och jag.
Funderar på vad jag skall ha med att bära i på flyget. Har vagn med men den checkar vi ju in så på flygplatsen behöver vi ett bärdon.
Med i packningen tar vi MT och ringsjal och ev sele till pappan (men den tror jag att han får ta med sig när han kommer med bilen).
MT känns ju halvkul att knyta på i trångt flygplan :? Orkar jag bära Arvid i ringsjal plus handbagaget tro? Det är ju inte flera timmar på hopplöst het flygplats det handlar om men ändå?

Nästa fråga som inte har något med bärning är: gäller samma regler på inrikesflyget eller får man ta med en vattenflaska?
Användarens profilbild
Av melon
Du bär inte i sele? Det tycker jag är allra smidigast på såna ställen där det är lite trångt, tar alltid det på bussen :tumup: Annars är väl ringsjal ett bra alternativ, det blir väl inte långa sammanhängande stunder du ska bära? Om du bär i ringsjal kan du ju ha handbagaget på ryggen.

Roligt att flyga!! :app: Vatten vet jag tyvärr ingenting om, jag har inte flugit sen de ändrade de reglerna med vätska.
Användarens profilbild
Av marlene
AnKa skrev:
Nästa fråga som inte har något med bärning är: gäller samma regler på inrikesflyget eller får man ta med en vattenflaska?
Du får ta en tom flaska och fylla efter säkerhetskontrollen eller köpa en när du gått igenom. Men du får inte ta med dig en som är större än 1 dl är det väl. Edit större än 1 dl med vätska i, tom får den såklart vara hur stor som helst :wink:
Användarens profilbild
Av AnKa
melon skrev:Du bär inte i sele? Det tycker jag är allra smidigast på såna ställen där det är lite trångt, tar alltid det på bussen :tumup: Annars är väl ringsjal ett bra alternativ, det blir väl inte långa sammanhängande stunder du ska bära? Om du bär i ringsjal kan du ju ha handbagaget på ryggen.

Roligt att flyga!! :app: Vatten vet jag tyvärr ingenting om, jag har inte flugit sen de ändrade de reglerna med vätska.
Nja visst bär jag i sele om jag måste :) men det är inte mitt favoritbärdon. Förra sommaren hade jag sele på flyget och det funkade ok men jag tycker det är lite småbökigt att stänga selen utan hjälp när man bär på magen och det måste jag nog tyvärr göra nu. Ska ju ha ryggsäcken på ryggen.
Användarens profilbild
Av melon
AnKa skrev:
melon skrev:Du bär inte i sele? Det tycker jag är allra smidigast på såna ställen där det är lite trångt, tar alltid det på bussen :tumup: Annars är väl ringsjal ett bra alternativ, det blir väl inte långa sammanhängande stunder du ska bära? Om du bär i ringsjal kan du ju ha handbagaget på ryggen.

Nja visst bär jag i sele om jag måste :) men det är inte mitt favoritbärdon. Förra sommaren hade jag sele på flyget och det funkade ok men jag tycker det är lite småbökigt att stänga selen utan hjälp när man bär på magen och det måste jag nog tyvärr göra nu. Ska ju ha ryggsäcken på ryggen.
OK, jag förstår. Har du provat att dra ut axelbanden så långt det går, dra selen över huvudet, sätta i barnet och sist spänna åt axelbanden? En bra variant om du inte når bakom ryggen.
Användarens profilbild
Av katha
AnKa skrev:

Lite sent att svara, ni har redan åkt kanske men vad sägs om att ha barnet på ryggen och ryggsäcken på magen? Du kan ju alltid bära japanskt i ringsjalen. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?