Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av leonie
Jag ska gifta mig i augusti och vill sticka mig en sjal att ha över axlarna, en i lin eller bomull har jag tänkt mig. Om ni vet någon fin, spetsstickad sjal (men inte jätteavancerad för det hinner jag nog inte) så tipsa mig! Jag har tänkt mig en i den här stilen: Stickas hjärtehemliga sjal men man måste vara medlem för att få tillgång till mönstret. :? Dessutom är den kanske liiite för avancerad för mig just nu... Men nåt i den stilen. Tips, snälla! Gärna med länk till mönster, och bilder!

*en lätt stressad leonie*
Användarens profilbild
Av Isanna
Åh! :love: Jag skulle verkligen behöva en jag med i samma syfte, men jag kan inget om stickning, så om nån vet var de finns att köpa så blir jag glad! Finns de måhända ett stickforum eller så där hemmagjorda saker säljs? :hmm:

Sorry för trådkap! :oops:
Av leonie
Tack för mönster! De var ju snygga båda två. Men tror ni att det funkar att sticka dem i bomull/lin? :hmm:

Isanna - du kan ju alltid kolla på Hemmagjort och se om du hittar något där.
leonie skrev:Tack för mönster! De var ju snygga båda två. Men tror ni att det funkar att sticka dem i bomull/lin? :hmm:

Isanna - du kan ju alltid kolla på Hemmagjort och se om du hittar något där.
Kanske.. det lilla jag stickat med bomullsgarn och spetsstickning har jag fått lite svårt att ligga bra, för det är inte lika lätt att blocka ut så att mönstret framträder - har jag inbillat mig.
ericah skrev:
Kaffemoster skrev:Den här http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/G ... te-sjalen/ var det första jag stickade i spetsstickning, och den klarade jag av utan alltför mycket huvudbry.
Den har jag också stickat (3 st, har 2 själv samt givit bort en). Garnet (kid silk haze) är supermjuk och jättelätt - sjalen känns knappt på axlarna.
Jag har stickat den i vivaldi från garnstudio. Om man lägger upp 278 maskor istället för de 298 (har jag för mig?) som mönstret säger så räcker det med 100 g garn, annars behöver man tre nystan. Har jag för mig. :D (Dessutom tror jag att det blir en budgetvariant till kid silk haze. Eller har jag bara fått för mig att det är dyyyrt garn?)
Användarens profilbild
Av ericah
Kaffemoster skrev:
ericah skrev:
Kaffemoster skrev:Den här http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/G ... te-sjalen/ var det första jag stickade i spetsstickning, och den klarade jag av utan alltför mycket huvudbry.
Den har jag också stickat (3 st, har 2 själv samt givit bort en). Garnet (kid silk haze) är supermjuk och jättelätt - sjalen känns knappt på axlarna.
Jag har stickat den i vivaldi från garnstudio. Om man lägger upp 278 maskor istället för de 298 (har jag för mig?) som mönstret säger så räcker det med 100 g garn, annars behöver man tre nystan. Har jag för mig. :D (Dessutom tror jag att det blir en budgetvariant till kid silk haze. Eller har jag bara fått för mig att det är dyyyrt garn?)
Jo det är dyrt... när jag köpte fanns det knappt att få tag på här i sverige. Jag och en kollega sambeställde från england. Kanske ska prova att sticka en i vivaldi också - vill ha en vit ocskå har jag kommit på.
leonie skrev:Får jag fråga om Vivaldi luddar? Alltså, fastnar på kläder?
Nej, det tycker jag inte att det gör. Det är ett luddigt garn, men jag har inte upplevt att det skulle "ludda av sig" dvs lämna ludd efter sig när man tagit av sjalen.
ericah skrev:
Den stickade min mamma till mig när jag gifte mig. Min är stickad i KSH och det är en helt underbar sjal. Jag älskar garnet och det har hållit sig fint. Helt klart värt pengarna tycker jag.
Av leonie
Nu har jag bestämt mig! Tror jag... Jag var inne i en garnbutik igår och ögonen föll på den här boleron. Enkel att sticka så här i sommarvärmen och jag tror den kommer att passa bra till klänningen (som jag iofs inte har köpt ännu...)

Men jag blev sugen på sjalen från Ica-Kuriren också... men kan ju sticka den ändå! :mrgreen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?