Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
CrazyMagpie skrev:Bild
Är klar med min trekantsjal i Noro sock yarn - mindre än den jag stickade i Kauni effekt garn, så denna kommer nog bli en renodlad halsduks-sjal och inte en "över-axlarna-sjal"... :wink:
Är nöjd med hur min randgning genom att variera mellan rät och slätstickning tog sig ut i verkligheten, kommer nog att testa detta fler gånger, och då kanske även jobba mer med omslag och hålmönster?

(fler bilder i bloggen, som vanligt...)

Jättefin!!! :loving: Var kan man hitta mönstret?
Jag har stickat nåt liknande, fast bara i rätstickning, där började man med tre maskor och ökade sedan med en maska i varje kant, efter första maskan och innan sista och en maska på var sida om mittmaskan, på vartannat varv.
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:
MuuM skrev:Just det. Ni som har Knitpicks. hur många sladdar ska man ha? Jag hittar bara tre, och det är en 40, en 60 och en 120 (eller nåt). Visst ska man ha en 80 också? Var är den då? *mutter*
I startpaketet var det 60, 80 och 120, så visst borde du ha en sån.
Tack! Jag får leta vidare.
Användarens profilbild
Av MuuM
Asereht skrev:Uj uj uj så länge sen jag var in. :oops: Har haft lite fullt upp med annat. Har virkat en del på senaste tiden (lite bilder i bloggen) och nu har jag just fått veta att jag kan börja sticka babysaker. :D
Åh, är det du som ska ha, ser jag i en annan tråd. :-) GRATTIS! Jag trodde du hade fått veta att nån annan var gravid så du kunde sticka till dem. ;-)
melon skrev:Jättefin!!! :loving: Var kan man hitta mönstret?
Ha stickat den på i princip samma sätt som kvarnvik beskriver, även om jag började med sex maskor och satt en markör i mitten och sedan ökat en maska i början på varje varv och gjort ett bubbelt om slag före och efter markören på varje varv (därav "ryggraden" som blir. Vill man slippa hålen så ökar man bara en maska som kvarnvik beskrev)

Smidigt sätt att sticka enkla sjalar på, blir effektfullt när man framhäver v-formen!
Användarens profilbild
Av MuuM
Det är tråkigt att nysta bomullsgarn i härvor på 200g. men bara två kvar nu. *tar sats*
Användarens profilbild
Av Elsa
ellla skrev:
MuuM skrev:Det är tråkigt att nysta bomullsgarn i härvor på 200g. men bara två kvar nu. *tar sats*
nystandet är nästan min favorit...

Inte min... och definitvt inte Petters heller men han ställer villigt upp ändå. :vågen: :heart:
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
MuuM skrev:Det är tråkigt att nysta bomullsgarn i härvor på 200g. men bara två kvar nu. *tar sats*
Du är lika tokig som Bubbi, fast på annat sätt... ;-)
Av Ponyo
MuuM skrev:
ellla skrev:
Jasså, jag är tokig? :smiley som har händerna i midjan och ser lite lotta på bråkmakargatanaktig ut:

;)
Användarens profilbild
Av ellla
Bubbi skrev:Jag gillar inte att nysta härvor. Men tyvärr så kommer mitt favoritgarn Lucca i härvor. Jag sätter härvan över knäna och nystar. G är aldrig hemma när jag ska nysta.
Skaffa en nystvinda, då blir det mycket roligare!
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:Jag har en så ursnygg nystvinda så det är en glädje att bara titta på den...

(Tvingade Sambon att cykla hem med den på cykeln och ryggsäcken ca 7 kilometer efter att jag köpt den på loppis! )
Ah. Det förklarar saken.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
ellla skrev:
Jasså, jag är tokig? :smiley som har händerna i midjan och ser lite lotta på bråkmakargatanaktig ut:

;)
Ja. Du har ETT projekt på gång i taget. 'nuff said.
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
Bubbi skrev:Jag gillar inte att nysta härvor. Men tyvärr så kommer mitt favoritgarn Lucca i härvor. Jag sätter härvan över knäna och nystar. G är aldrig hemma när jag ska nysta.
Skaffa en nystvinda, då blir det mycket roligare!
Men jag vill ha en såndär nystare också. För mina nystan blir så fula. Jag vill ha mjuka, fluffiga fina nystan!
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?