Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag vill sy, men jag får bara ha tvättstugan i 30 minuter till och mitt bomullstyg är inte tvättat. Kan man krympa bomullstyg genom att blöta på det och sedan torktumla det?
Av Enid
Du kan krympa det genom att ånga igenom det ordentligt med ångpress eller blöta det och stryka med vanligt strykjärn riktigt varmt (men utan att det bränns såklart). En del tyger krymper mycket och inte bara första tvätten och funkar just bara att tvätta varmt flera gånger men i vanliga fall funkar detta jättebra. Har du inget strykjärn kan du tvätta för hand i hett vatten och röra runt med en slev en stund.
Liten vus skrev:Du kan krympa det genom att ånga igenom det ordentligt med ångpress eller blöta det och stryka med vanligt strykjärn riktigt varmt (men utan att det bränns såklart). En del tyger krymper mycket och inte bara första tvätten och funkar just bara att tvätta varmt flera gånger men i vanliga fall funkar detta jättebra. Har du inget strykjärn kan du tvätta för hand i hett vatten och röra runt med en slev en stund.
Tack, då ska jag testa det. :)
Kanske man kan koka det i en stor gryta? :hmm: Fast vet ju inte om det krymper av det förståss....

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?