Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:jaha, nu behöver jag råd.

Hur ska ärmarna bli?

Min mentala bild var att det här blev en tunika med lite vidd i, så då tänkte jag göra ärmar som matchar, dvs lite vidare nertill.

Men tröjan är ju "bara" figurformad, och nu är jag dessutom så less på att sticka på den här så jag har intalat mig själv att ärmarna är bra i längd som de är.....

Funkar det med ärmar som är precis till armbågen? Dvs varken korta eller trekvartslånga?
bomullviscoseraglan2.jpg
Kan du inte sticka en bit till? Så att det blir 3/4 långa ärmar?
Men det är ju jääääättemycket till!!

Jag får ju inte börja på nästa tröja förrän den här är färdig.. :oops:
Kaffemoster skrev:
Bubbi skrev:

Hur ska ärmarna bli?

Min mentala bild var att det här blev en tunika med lite vidd i, så då tänkte jag göra ärmar som matchar, dvs lite vidare nertill.

Men tröjan är ju "bara" figurformad, och nu är jag dessutom så less på att sticka på den här så jag har intalat mig själv att ärmarna är bra i längd som de är.....

Funkar det med ärmar som är precis till armbågen? Dvs varken korta eller trekvartslånga?
bomullviscoseraglan2.jpg
Kan du inte sticka en bit till? Så att det blir 3/4 långa ärmar?
Men det är ju jääääättemycket till!!

Jag får ju inte börja på nästa tröja förrän den här är färdig.. :oops:
Tycker längden e jätte bra, tycker ofta att det ser ut som tröjan är "förliten" om man inte får exakt ordning på 3/4dels armar, men som den är nu så syns det ju att det var meningen att vara så
Användarens profilbild
Av ellla

Hur ska ärmarna bli?

bomullviscoseraglan2.jpg
Vilken fin!
Jag drar ändå upp ärmarna till amrbågen, så jag tycker att det är en superbra längd att ha ärmen på! :tumup:
Kaffemoster: Jag drar ofta upp 3/4 ärmar till armbågen iaf, så för mig är det jättebra med armbågslånga ärmar. Fast koftor tycker jag ska ha långa ärmar, men det är ju min högst personliga åsikt. :hide:
zandrama skrev:Kaffemoster: Jag drar ofta upp 3/4 ärmar till armbågen iaf, så för mig är det jättebra med armbågslånga ärmar. Fast koftor tycker jag ska ha långa ärmar, men det är ju min högst personliga åsikt. :hide:
Nu är den färdigstickad och ärmarna avmaskade i armbågshöjd :D.

Ikväll blir det fästa trådar och sy upp vik-kanten på ärmarna sen är den klar! :vågen:

(Då får jag börja på Siesta :vågen:)
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:
zandrama skrev:Kaffemoster: Jag drar ofta upp 3/4 ärmar till armbågen iaf, så för mig är det jättebra med armbågslånga ärmar. Fast koftor tycker jag ska ha långa ärmar, men det är ju min högst personliga åsikt. :hide:

Ikväll blir det fästa trådar och sy upp vik-kanten på ärmarna sen är den klar! :vågen:

Är atumn klar? Har jag missat detta :hmm: eller har du fuskat och struntat i att lägga upp bilder :nono:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:

Är atumn klar? Har jag missat detta :hmm: eller har du fuskat och struntat i att lägga upp bilder :nono:
Precis min tanke :D
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:

Precis min tanke :D
*s*
Nej, den är lite vilande just nu. Jag hade stickat drygt en halv ärm som jag repade upp förra måndagen för att den blev för tight, så då gick luften lite ur mig med den. Sen känns det dessutom mera lockande att sticka en kortärmad top i bomull/bamub än en kofta i ull så som vädret är nu.... :D
Uj uj uj så länge sen jag var in. :oops: Har haft lite fullt upp med annat. Har virkat en del på senaste tiden (lite bilder i bloggen) och nu har jag just fått veta att jag kan börja sticka babysaker. :D
Av Ponyo
Asereht skrev:Uj uj uj så länge sen jag var in. :oops: Har haft lite fullt upp med annat. Har virkat en del på senaste tiden (lite bilder i bloggen) och nu har jag just fått veta att jag kan börja sticka babysaker. :D
Grattis! Vad roligt!!! :vågen:
Asereht skrev:Uj uj uj så länge sen jag var in. :oops: Har haft lite fullt upp med annat. Har virkat en del på senaste tiden (lite bilder i bloggen) och nu har jag just fått veta att jag kan börja sticka babysaker. :D
ÅH vad kul! GRATTIS!!! :vågen: :app: :eld:
(Då får du användning av vagnen ändå! Kanske därför den införskaffades?)
zandrama skrev:
ÅH vad kul! GRATTIS!!! :vågen: :app: :eld:
(Då får du användning av vagnen ändå! Kanske därför den införskaffades?)
tack tack! Ja, jag hade ju vissa misstankar. :D
Bubbi skrev:Grattis! Vad roligt!!! :vågen:
tack! :D
Användarens profilbild
Av ellla
Grattis!

Jag har limmat min trasiga sticka med tvåkomponents-lim idag. Än så håller det i alla fall! Men stickan blev lite sträv, så jag ska ge den en omgång med sandpapper med.

Dopklänninsstickandet går sakta i värmen, men planen är att klänningen SKA vara klar 13:e juli. Vi får se hur det går...
Användarens profilbild
Av melon
Å va roligt, GRATTIS!!!! :vågen: :heart: Bebissaker är ju de roligaste att sticka.
Av Britt
Grattis! :heart:
  • 1
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?