Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Jag funderar på att byta min Easy Lava 5,2 mot en 4,7. Men jag vill kunna göra en vrikkesikker. Går det med en 4,7:a? Jag är smal som en pinne (stl 34/36). :D
Av gurkan
visslan skrev:Jo, jag har för mig att jag gjort det med en Ellevill 4,7:a. :)
Har för dig? :D Hmmm... nån som är lite säkrare? :lol:
Användarens profilbild
Av katha
gurkan76 skrev:
visslan skrev:Jo, jag har för mig att jag gjort det med en Ellevill 4,7:a. :)
Har för dig? :D Hmmm... nån som är lite säkrare? :lol:
Jag har haft en zara curry och gjort vrikkesikker med, det funkar men det är inte så mycket som du knyter med på slutet. Beroende på vilken storlek du är. Jag är en 42/44 och funkar fint på mig som inte vill ha lång svans. Jag gör enkelt ett omslutet på magen med 4,7 ellevill. Men om du menar att göra en vrikkesikker med en easy så kan du nog glömma det...
Av gurkan
katha skrev: Men om du menar att göra en vrikkesikker med en easy så kan du nog glömma det...
Varför det? :shock:
Av sjaltokan
Easy har ju raka ändar, medans zaran har jättelånga avsmalnande ändar, sjalar mäts längs en långsida så zaran är ju en bit längre än 4,7 och easyn blir ju bara precis 4,7 m.

Men jag tror att knyta vrikkesikker med en 4.7 m easy blir svårt, det går åt mycket tyg till den. Men knyt med din 5,2 och mät hur mycket sjal du har kvar på varje sida om knuten, eller knyt någon enklare ryggknytning? Omslutet? eller min variant på ryggknyt? De klarar du på en 4,7 m
Av gurkan
IED skrev:Man kan oxå välja att knyta en halv vrikkesikker och då klarar man sig med en 4,2:a.
Finns den nån instruktion på det? *nybörjare*
Av gurkan
thowida skrev:Easy har ju raka ändar, medans zaran har jättelånga avsmalnande ändar, sjalar mäts längs en långsida så zaran är ju en bit längre än 4,7 och easyn blir ju bara precis 4,7 m.

Men jag tror att knyta vrikkesikker med en 4.7 m easy blir svårt, det går åt mycket tyg till den. Men knyt med din 5,2 och mät hur mycket sjal du har kvar på varje sida om knuten, eller knyt någon enklare ryggknytning? Omslutet? eller min variant på ryggknyt? De klarar du på en 4,7 m
Jag har provat din variant, men får inte riktigt till det, han (bebisen) hänger sig gärna bakåt och det blir lite svajigt, liksom. Det är svårt att få upp bakstycket långt upp i armhålorna. Vi testade vrikken en gång, men då var det ingen glad bebis så jag har faktiskt inte testat fullt ut. Vi blev aldrig klara. :) Det tar lite tid i början. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?