Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Svea
Har en härlig tricot slen, som jag gillar skarpt, men jag tycks inte få till bärandet i den!

Nyföding på två veckor åker i den, men när jag knytit och fått in honom, så är tyget så jäkla löst uppe vid hans huvud!
Han får alltså inget stöd där.. och jag knyter "by the book"... men vad är upp med allt tyg? :(
Är absolut ingen expert men hade samma problem som dig i början med min tricot-slen. Lärde mig så småningom att "dra" till mer då jag knöt så sjalen satt riktigt tajt då den ju töjer sig under bärandet.

Vet inte om det var någon hjälp. Tricot-slenen är min favorit myssjal fortfarande :-)
Användarens profilbild
Av Svea
he77na skrev:Är absolut ingen expert men hade samma problem som dig i början med min tricot-slen. Lärde mig så småningom att "dra" till mer då jag knöt så sjalen satt riktigt tajt då den ju töjer sig under bärandet.

Vet inte om det var någon hjälp. Tricot-slenen är min favorit myssjal fortfarande :-)

Då ska jag pröva dra till lite mera när jag knyter den nästa gång :)

Har du ammat i sjalen förresten? Vill pröva, men vet inte om det går med en liten liten bebis i upprätt, eller om han ska ligga i vagga... hm... :)
Svea skrev: Då ska jag pröva dra till lite mera när jag knyter den nästa gång :)

Har du ammat i sjalen förresten? Vill pröva, men vet inte om det går med en liten liten bebis i upprätt, eller om han ska ligga i vagga... hm... :)
Så långt kom vi aldrig i knytandet dessvärre :-( hade hemskt gärna velat få till det men min Mini ville inte ligga i vagga å när de är så små är det svårt att amma dem om de sitter upprätta
Användarens profilbild
Av Svea
he77na skrev:
Svea skrev: Då ska jag pröva dra till lite mera när jag knyter den nästa gång :)

Så långt kom vi aldrig i knytandet dessvärre :-( hade hemskt gärna velat få till det men min Mini ville inte ligga i vagga å när de är så små är det svårt att amma dem om de sitter upprätta

Har ju inte testat vaggan än, tyckte knytningen till den var lite krånglig.. vill få till denna knytning först innan jag testar annat :D
Användarens profilbild
Av frida
Är det smokingbältet (raka biten fram) som blir löst?
Om du tajtar det på ena sidan om honom kan du efterdra vid din hals på andra sidan och sen antingen vika ner/över din axel eller fortsätta dra efter tyget fram till knuten.
Annars är tricket att knyta tajtare från början. Ett annat trick är att när man ska ta ur barnet dra bältet uppåt/över bebisens huvud istället för ner. Då kan man ganska lätt "tippa ur " barnet ur de sneda tygstyckena. (hoppas något av detta är begripligt :lol: ) Jag tycker det var lättare att ta amningspaus på det viset också (fast lite bökigt med tyget ovanför bebishuvud men bättre än att ha det under barnet)

Om det känns som mycket tyg och bebisen är pytte kan du också vika hela sjalen dubbel på längs, men det kanske du redan provat.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Bor du i närheten hjälper jag gärna till om du vill!
Jag har ammat mycket i trikå med bebis i upprätt ställning, jag bara lossar på knytningen lite och sänker ner hela barnet till rätt höjd och sedan drar jag åt det efteråt igen. Lite knepigt i början innan jag fick kläm på exakt var man ska dra åt för att det ska tajtas till på rätt ställen bara...
Användarens profilbild
Av Svea
frida skrev:Är det smokingbältet (raka biten fram) som blir löst?
Om du tajtar det på ena sidan om honom kan du efterdra vid din hals på andra sidan och sen antingen vika ner/över din axel eller fortsätta dra efter tyget fram till knuten.
Annars är tricket att knyta tajtare från början. Ett annat trick är att när man ska ta ur barnet dra bältet uppåt/över bebisens huvud istället för ner. Då kan man ganska lätt "tippa ur " barnet ur de sneda tygstyckena. (hoppas något av detta är begripligt :lol: ) Jag tycker det var lättare att ta amningspaus på det viset också (fast lite bökigt med tyget ovanför bebishuvud men bättre än att ha det under barnet)

Om det känns som mycket tyg och bebisen är pytte kan du också vika hela sjalen dubbel på längs, men det kanske du redan provat.
Nej, det är tygstyckena jag har satt som kors i ryggen över axlarna som är lösa (svårt att förklara med ord, utan bilder hehe!)
Vika sjalen dubbel har jag inte testat med, värt ett försök i alla fall :)
Användarens profilbild
Av Svea
vovvemor skrev:Bor du i närheten hjälper jag gärna till om du vill!
Jag har ammat mycket i trikå med bebis i upprätt ställning, jag bara lossar på knytningen lite och sänker ner hela barnet till rätt höjd och sedan drar jag åt det efteråt igen. Lite knepigt i början innan jag fick kläm på exakt var man ska dra åt för att det ska tajtas till på rätt ställen bara...
Bor i Hagsätra :)
Användarens profilbild
Av frida
Svea skrev: Nej, det är tygstyckena jag har satt som kors i ryggen över axlarna som är lösa (svårt att förklara med ord, utan bilder hehe!)
Vika sjalen dubbel har jag inte testat med, värt ett försök i alla fall :)
Då är det som he77na skriver bara en sak: tajtare från början!
Användarens profilbild
Av vovvemor
Svea skrev:
vovvemor skrev:Bor du i närheten hjälper jag gärna till om du vill!
Bor i Hagsätra :)
Hm, en bit ifrån Väsby. :wink: Perfekt om det funkar bara att knyta hårdare rakt av! Annars finner det massor av trevliga sjalare söder om stan, om du vill ha livehjälp.
Användarens profilbild
Av Svea
Jag tror att jag har fått till det med knytningen nu... men nu har ett till problem kommit... han glider liksom ner efter ett tag, hasar liksom ner..
Smokingbältet (antar att det kallas så, det som jag har runt magen, och det jag stoppar in honom i) verkar vara för löst, och det får jag inte hårdare, hur mycket jag än drar...

Jag hade en hug a bub-sjal förut (den som syns på min presentationsbild/avatar) och den hade jag inga problem med alls...
:(
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?