Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SummerMoon
Jag har nu bestämt mig för att jag ska försöka mig på att sy en Mei tai, men jag har några frågor och funderingar. Jag tänkte göra det enkelt för mig och sy hela i en och samma färg, och inte krångla med någon panel i avvikande färg. Men om jag skulle vilja ha en panel, hur syr man det snyggast? Som en del av selen, eller som en extra "tyglapp" utanpå [förstod någon hur jag menade? :oops: ]? Sedan funderar jag på hur man ska sy fast axelbanden? Rakt ut, eller snett uppåt? Och ska man klippa tyget snett i övre hörnen eller inte? Jag har sett massa olika varianter på det, och vill veta vilket som är det bästa? Och hur bred behöver man sy sittdelen, tror ni? Jag har sett allt mellan 30-40 cm. Lilla L. som ska bäras i den är just nu 9½ månad, och normalstor. Och så vadderingen...kan man vaddera med sån polyestervadd? (För det har jag hemma. :mrgreen: ) Man kanske kan ta några lager vadd för att få det stabilare...? Och sist med inte minst, axelbanden - vadderade eller ovadderade?
Av SummerMoon
Jo, visst kan jag göra det. :D Tänkte bara ifall det ena är mer praktiskt än det andra. Men om det bara handlar om en smaksak, så kan jag ju sy det som jag gillar bäst helt enkelt.
Av SummerMoon
Jag har nu sytt en Mei Tai, och jag är rätt nöjd med resultatet. :D Fast jag ska nog sy en ny, med lite andra mått. Den passade inte så bra till min lilla L. (Men min 5½-åring satt bra i den! :mrgreen: )

Bild
Användarens profilbild
Av Fru Björn
Jag har också sytt en men den blev inte bra alls. Bara vacker att titta på :-) Sittdelen blev för hög och jag orkade inte fixa till den. Bar Theo några gånger i den men det kändes inte skönt så nu ligger den bara och tar plats i lådan.
Jag tror att det är väldigt viktigt att få sittdelen rätt, det lönar sig att ta måtten på någon sele som man vet är bekväm.
Av sjaltokan
Fru Björn skrev:Jag har också sytt en men den blev inte bra alls. Bara vacker att titta på :-) Sittdelen blev för hög och jag orkade inte fixa till den. Bar Theo några gånger i den men det kändes inte skönt så nu ligger den bara och tar plats i lådan.
Jag tror att det är väldigt viktigt att få sittdelen rätt, det lönar sig att ta måtten på någon sele som man vet är bekväm.
Är panelen för hög eller för bred? för hög är ju bara att vika den ett varv runt midjebältet så blir den lägre..
Av SummerMoon
thowida skrev:
Fru Björn skrev:Jag har också sytt en men den blev inte bra alls. Bara vacker att titta på :-) Sittdelen blev för hög och jag orkade inte fixa till den. Bar Theo några gånger i den men det kändes inte skönt så nu ligger den bara och tar plats i lådan.
Är panelen för hög eller för bred? för hög är ju bara att vika den ett varv runt midjebältet så blir den lägre..
:notes: Att jag inte tänkte på det. :oops: För det var ju samma problem med min... :mrgreen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?