Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Bubbi skrev:
zandrama skrev:Jag har fortfarande bara kommit sådär 5 cm på min. :hide:
Men det är väl toppenbra! Då slipper du vänta in tant kofta
Iofs. Inget ont som inte har nåt gott med sig. :lol: 8)
Av Nettan
kvarnvik: Snygg.

Har precis blivit klar med provlapparna och skall börja räkna på maskantal när ungarna sover, blir spännande det här.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu är jag klar med kroppen på min kofta. Den är dock liite snäv :? så nu funderar jag på om jag ska försöka mig på att ha någon slags hysk-hakknäppning för att spara lite vidd. Dessutom missade jag att göra den ena sidan lite större för knäppningen, så det vore ju lämpligt även för det :roll:
Är det någon som vet om det finns spännen liknande dem som finns på lusekoftor, fast kanske inte riktigt så "lusiga"
Det bästa jag har hittat hittills är såna här:
Bild
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Bild
Garnet till storasysters kofta är klart och nystat och ligger bara och väntar på att bli uppstickat! :vågen:
Det var verkligen jätteroligt att experimentera med färger, och förhoppningsvis ska det bli en färgfull regnbågskofta när jag är klar! :tumup:

kvarnvik - Tycker att de är rätt fina de där tygklädda hakarna, annars borde det väl också gå att virka öglor att ha som knapphål om du vill komma åt så mycket som möjligt av vidden på koftan?

bubbi - Oh, tillockmed jag som inte alls är särskilt blå gillar den där färgkombon! :tumup:

zandrama - blir ju nyfiken nu på de där fem första centimetrarna... 8) Hur känns garnet hitills? Något du rekomenderar?
Av Ponyo
CrazyMagpie skrev:Bild
Garnet till storasysters kofta är klart och nystat och ligger bara och väntar på att bli uppstickat! :vågen:
Det var verkligen jätteroligt att experimentera med färger, och förhoppningsvis ska det bli en färgfull regnbågskofta när jag är klar! :tumup:
kvarnvik - Tycker att de är rätt fina de där tygklädda hakarna, annars borde det väl också gå att virka öglor att ha som knapphål om du vill komma åt så mycket som möjligt av vidden på koftan?

bubbi - Oh, tillockmed jag som inte alls är särskilt blå gillar den där färgkombon! :tumup:

zandrama - blir ju nyfiken nu på de där fem första centimetrarna... 8) Hur känns garnet hitills? Något du rekomenderar?
Vilka fina färger.
Användarens profilbild
Av zandrama
Garnet är jätteskönt att sticka med, det är inte alls lika motsträvligt som tex bomull kan vara, utan det glider lätt och stickegenskaperna påminner mycket om alpacka. Även resultaten är jättemjukt. Så visst rekommenderar jag det, särskilt till det priset. ;)

Bild finns på min syblogg (det går ju inte att direktvisa bilden därifrån och hit :pc: ): http://zandramapyssel.bloggagratis.se
Färgen är dock itne den bästa på den bilden.
Av Ponyo
Jag testade koftan igar, och den såg ut som en liten bolero. Jag insåg att jag hade långt kvar till delningen. Trodde jag. Dubbelkollade nu ikväll, och jsklsr vad fort det gått!
Så nu måste jag kanske backa några varv. :lol:
skönt att ha kommit dit, för det började bli lite väl många maskor på stickan.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag börjar få flt på avigmaskorna, så nu går det rätt fort. Eller, varven är ju långa, men jag hinner mer än ett avigt och ett rätt varv per film. :Hahaa:
Nu är det bara hälften kvar till det är dags att dela av för kropp och ärmar.
Av Nettan
Nu har jag provstickat och räknat klart, lagt upp maskor och stickat första varvet på min kofta.
Hoppas nu bara att det är rätt räknat. :roll:
Av Ponyo
Jag nådde en bra bit under ärmarna med min kofta igår. Och då fick jag för mig att repa upp den.
Så nu har jag börjat på en tröja istället. Fast i samma stil. :whut:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Jag nådde en bra bit under ärmarna med min kofta igår. Och då fick jag för mig att repa upp den.
För att du ville sticka runt?
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Jag nådde en bra bit under ärmarna med min kofta igår. Och då fick jag för mig att repa upp den.
För att du ville sticka runt?
Hehehe :lol:
Delvis
Aviga är så grymt tråkiga

Fast mest för att jag inte såg någon användning för en till kofta. Har ju redan min blå med flätor. Behöver däremot en tröja.
Användarens profilbild
Av zandrama
Heja Bubbi. Då ligger jag inte sist, just nu iaf. :lol: 8)
Det blir säkert jättebra! Själv har jag precis nått 10 cm nu.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?