Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sharma
Nyfiken bebis, vad skall jag välja att bära i?

Längre version:

Sovandes fungerar barnvagn bra. Men när han är vaken vill ha inte sitta där. Dessutom tror jag att barnen mår bra av att vara nära och har hela tiden velat använda sjal eller liknande. I början hade jag mycket trikåsjal, men nu när han är 7 månader fungerar det inte. Om jag har han mot mig försöker han hela tiden vända sig eller titta runt mig och det är varken bekvämt för mig eller honom. När jag satte han framåtvänd trivdes han som bara den. Dock har jag läst att det inte är bra för barnens rygg och vill inte göra det till vana.
Någon som har förslag på något som passar nyfiken bebis, men som samtidigt är bekvämt för både mig och honom att bära i längre stunder? Jag funderar just nu på en mei tai. Jag vet inte om det är så mycket bättre för en nyfiken bebis, men går lite snabbare att ta på än en långsjal som var tänkt att komma efter trikåsjalen. Då det även blir mycket i och ur. Dessutom tar den inte så stor plats och är är lätt att ta med vad jag har förstått. Kan MT vara ett alternativ?
MT kan absolut vara bra, men jag tycker att det smidigaste med nyfikna barn är att bära på ryggen eller höften för då ser de så mycket bättre. Bära på magen (mage mot mage) har min lilla tyckt var rätt trist förutom i folksamlingar eller när hon inte mår bra/vill sova. Min dotter gillade inte heller barnvagn (mer än vid sovdax) förrens hon var närmare året.

Jag tycker att olika former av bärhjälpmedel är bra vid olika tillfällen. Jag började med sele när lillan var 4 månader, bar mycket på höften och fick sen till ryggbärande med den. Köpte långsjal och gillar den att mysbära på magen med (det enda jag orkar bära henne med när hon vill mysa i min famn). MT använder jag nog mest, bär bara på ryggen med den och det är den perfekt till. Men kan du inte ta dej till en sjalträff så du får prova på lite olika bärredskap?
Håller med ovanstående så jag kan bara säga :hello: välkommen hit! :D

En sjumånaders tycker jag personligen är enklare att bära på ryggen, men höften funkar också bra. Bara en sak att invända emot, och det är att MT skulle gå snabbare än sjal, men jag är ju van knytare så det kan ha med det att göra :wink:
Av Sharma
Ok, det låter bra. Vi får hoppas att han trivs bättre i en MT på rygg eller höft. En sjalträff låter intressant. Jag skall nog titta närmare på det också. Det är ju som sagt bra med olika alternativ. Jag håller just nu på att beställa en MT från en tjej som syr upp. Jag hade gärna sytt själv, men har inte alls tålamod till sådant. :-)
Tack för svaren!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?