Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:
ellla skrev:Jag har provat att mejla nu i alla fall...
De kanske går att limma?
Ja, är det så att stickan liksom lossnat från sitt fäste ska det gå att limma. Jag vet flera som gjort det. (Men jag tror att syrran fick en ny sticka trots att den går att laga. Har för mig att den hon köpt hos sa att det SKA inte lossna, så då har man rätt till ersätting)
jag har jättemånga som lossnat, och som jag fått limma. Men det jobbigaste är att kablarna lossnar från sitt fäste :evil:
Men jag har inte orkat reklamera.
Vad dåligt! Speciellt eftersom de ska vara så bra!
Av Ponyo
ellla skrev:
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:
De kanske går att limma?
Ja, är det så att stickan liksom lossnat från sitt fäste ska det gå att limma. Jag vet flera som gjort det. (Men jag tror att syrran fick en ny sticka trots att den går att laga. Har för mig att den hon köpt hos sa att det SKA inte lossna, så då har man rätt till ersätting)
jag har jättemånga som lossnat, och som jag fått limma. Men det jobbigaste är att kablarna lossnar från sitt fäste :evil:
fast de är bra ändå :heart:
Men tänk vad bra de skulle vara om de inte lossnade.
Användarens profilbild
Av ellla
Bubbi skrev:
ellla skrev:
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:
De kanske går att limma?
fast de är bra ändå :heart:
Men tänk vad bra de skulle vara om de inte lossnade.
... eller gick av...
Oj, jag som trodde KnitPics (eller Pro) var superbra på alla sätt och vis! :shock: Jag köpte mina första spetsar och en kabel för ett par veckor sedan och hade lite problem med att få spetsarna att inte skruva ur sig, men sen tog jag den där "nyckeln" och då satt de kvar. Har inte testat att få loss dem, dock.

Men då kanske man ska vara lite försiktig när man köper fler? Kanske inte beställa på nätet då om man måste reklamera...

De är sköna att sticka med i alla fall, men tycker iofs inte att de skiljer sig jättemycket från vanliga rundstickor.
Stickprojekt, ja... jag tror inte jag har något liggande just nu! Har precis blivit klar med en tröja till mig själv, den ska bara finliras lite, tror jag. Men jag håller på att sticka provlappar, för jag vill sticka en tröja i alpacka-silke och jag försöker få masktätheten att stämma med ett mönster jag vill använda.

Sen har jag i och för sig en del projekt i huvudet:
* en spetssjal till mig (att ha på mitt bröllop i augusti). Nån som har tips på sjalmönster förresten? Nåt i lin eller bomull?
* en härlig kofta som jag tänkte fodra i något fint tyg, så det blir som en jacka ungefär.
* Raggsockar. Har ju lärt mig nu hur man stickar från tån och upp!
* Något småttigt plagg till några vänners blivande skrutt, behöver dock inte vara klart förrän i november.

Jaha... vilken liten lista... Men, jag har ju sömnadsprojekt också, en hel del efter att ha varit symaskinslös i över ett år!
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
melon skrev:Jag måste nog repa upp halva mitt bakstycke på Sylvi och börja om från början, jag är inte nöjd med att ha stickat precis som mönstret :hide: (de har mosstickning runt flätan men inte ända intill och jag tycker det ser dumt ut) Men nu ska jag jobba två nätter och är det lugnt hinner jag nog sticka ikapp lite.
Mönstret blir lite otydligt om det ligger räta maskor intill stjälken... Men jag håller med, det kunde vara bara en avig maska runt mönstret! Drygt att göra om, men blir du onöjd annars så tycker jag verkligen du ska göra det!
Jag gör en avig maska intill mönstret hela vägen :wink:
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:
melon skrev:Jag måste nog repa upp halva mitt bakstycke på Sylvi och börja om från början, jag är inte nöjd med att ha stickat precis som mönstret :hide: (de har mosstickning runt flätan men inte ända intill och jag tycker det ser dumt ut) Men nu ska jag jobba två nätter och är det lugnt hinner jag nog sticka ikapp lite.
Mönstret blir lite otydligt om det ligger räta maskor intill stjälken... Men jag håller med, det kunde vara bara en avig maska runt mönstret! Drygt att göra om, men blir du onöjd annars så tycker jag verkligen du ska göra det!
Jag gör en avig maska intill mönstret hela vägen :wink:
Det blir nog snyggt!
ellla skrev:Fast det har gått av mitt i träet och berodde på att jag råkade trycka lite på dem med handen då jag rättade till min ställning i sängen. De ska nog inte klara det trycket...
Hur har det gått för dig med ersättningssticka?
Användarens profilbild
Av ellla
Jag har köpt ett par nya!
(efter att ha köpt lim för mer än stickans värde och provlimmat, vilket inte fungerade. Ska ta sånt där tvåkomponentslim då jag kommer hem!)
Pernilla på 3stickor var supergullig och la ut den till mig i hennes brevlåda, eftersom hon inte hade möjlighet att träffa mig i helgen! Så ikväll eller imorgon kan jag sticka på klänningen igen! :vågen:
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:Jag har köpt ett par nya!
(efter att ha köpt lim för mer än stickans värde och provlimmat, vilket inte fungerade. Ska ta sånt där tvåkomponentslim då jag kommer hem!)
Pernilla på 3stickor var supergullig och la ut den till mig i hennes brevlåda, eftersom hon inte hade möjlighet att träffa mig i helgen! Så ikväll eller imorgon kan jag sticka på klänningen igen! :vågen:
:vågen:
ellla skrev:Jag har köpt ett par nya!
:tumup: visst är hon bra!
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?