Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hoppas någon kan hjälpa mig :-). Jag har sedan förra veckan fått låna en trikåsjal av en kompis (en Moby Wrap) och är nu helt frälst i den - liksom min son är, född 12 maj. Han vill alltid vara i min famn och sjalen är optimal för att jag ska kunna få något annat gjort än bara sitta med honom i soffan - även om det också är väldigt mysigt :heart: .

Jag tycker att Mody Wrapen töjer sig väldigt snabbt och efter bara ett par gångers användning känns det redan som att jag måste tvätta den för att den ska dra ihop sig igen. Min son glider längre ner i sjalen bara efter att jag har gått runt i ca 10-15 minuter :( . Han blir dessutom väldigt varm i den, framför allt när jag har den på inomhus. Jag har nu fått tips om att köpa en "Wrapsody Bali Stretch" (http://www.edenbaby.se/catalog.php?category=30) då det är en trikåsjal, men det ska vara stadigare och kunna användas längre samt är svalare att använda. Vad jag förstår är det ca 30cm bredare än Moby Wrap och därför är jag frågande till om jag klarar av att knyta den :? .

Jag undrar nu om ni skulle rekommendera mig att köpa en vävd sjal direkt eftersom jag redan känner att trikåsjalen börjar ge med sig? Är det mycket svårare att knyta en vävd sjal jämfört med en trikåsjal? Jag har sett att Wrapsodyn finns som vävd sjal "Wrapsody Bali Breeze" (http://www.edenbaby.se/catalog.php?category=25) - har någon erfarenhet av denna?

Det tar ju fortfarande tid för mig att knyta på Moby Wrapen (men lite snabbare för varje gång :D ) och ibland knyter jag den för löst eller för hårt och då får jag plocka ut sonen igen och göra om det...

Hoppas någon kan ge mig råd - har tänkt åka till edenbaby imorgon och titta på deras sjalar "live".

Mvh
Lycklig77
Ska du hälsa på diddeli så får du den bästa hjälp du kan få, hon är jätteduktig! :tumup:

Jag började knyta vävd sjal med en gång när lillan var bebis, sen fick jag höra om WBS och köpte en sådan och blev totalfrälst i den. Fram till ca 9 månaders ålder "höll" min WBS sen blev det vävda sjalar igen .

Välkommen in i den underbara sjalvärlden! :loving:
Åh - tack för era svar :D . Blr lite förbryllad nu om det blir en WBS eller WBB eller kanske någon helt annan??? Jag trodde det var Elin som hjälpte till på Edenbaby, men det är tydligen någon annan??? Hoppas bara vår son håller sig ganska lugn där så att man kan testa sjalar med honom i - vad gör jag annars :o ?

WBS kan man alltså ha till ca 9 månader? Är det svårt att gå över från trikå till vävd, när jag har använt trikå så kort tid? Katha - vilken färg har du på din WBS? Tycker det är svårt att se exakt hur de ser ut, dessutom är ju många färger slut och en hel del står listade som utgående färger... Ska sjalen kanske försvinna???

Har ni 5,5m på era vävda? Oj vad bra att jag har blivit medlem här - kommer nog bli många frågor framöver som jag behöver hjälp med :wink: .
Lycklig77 skrev:Åh - tack för era svar :D . Blr lite förbryllad nu om det blir en WBS eller WBB eller kanske någon helt annan??? Jag trodde det var Elin som hjälpte till på Edenbaby, men det är tydligen någon annan??? Hoppas bara vår son håller sig ganska lugn där så att man kan testa sjalar med honom i - vad gör jag annars :o ?

WBS kan man alltså ha till ca 9 månader? Är det svårt att gå över från trikå till vävd, när jag har använt trikå så kort tid? Katha - vilken färg har du på din WBS? Tycker det är svårt att se exakt hur de ser ut, dessutom är ju många färger slut och en hel del står listade som utgående färger... Ska sjalen kanske försvinna???

Har ni 5,5m på era vävda? Oj vad bra att jag har blivit medlem här - kommer nog bli många frågor framöver som jag behöver hjälp med :wink: .
Det stämmer bra att det är Elin som hjälper dig. Hon heter diddeldi här på forumet och har stenkoll på vad du ska ha! Lycka till idag! :D
Har du fler frågor efter besöket så återkom gärna!
:hello: det är jag som är diddeldi, fast jag heter elin på riktigt :wink:

wbs är inte svårare att knyta än mobyn, bredden kompenseras av att den är mycket tunnare så den är ändå lättknuten. de flesta vävda sjalar är ju också ganska breda så det skiljer inte så mycket mellan wbs och vävda sjalar ur det perspektivet.

om inte sonen vill samarbeta så får du prova med en docka :D . wrapsody bali stretch ska inte försvinna, men eftersom de byter ut några färger varje säsong så blir det en hel del utgående färger, men ibland tar vi in många precis när vi får veta att de ska försvinna så då står de som utgående ganska länge :D
diddeldi skrev::hello: det är jag som är diddeldi, fast jag heter elin på riktigt :wink:

wbs är inte svårare att knyta än mobyn, bredden kompenseras av att den är mycket tunnare så den är ändå lättknuten. de flesta vävda sjalar är ju också ganska breda så det skiljer inte så mycket mellan wbs och vävda sjalar ur det perspektivet.

om inte sonen vill samarbeta så får du prova med en docka :D . wrapsody bali stretch ska inte försvinna, men eftersom de byter ut några färger varje säsong så blir det en hel del utgående färger, men ibland tar vi in många precis när vi får veta att de ska försvinna så då står de som utgående ganska länge :D
Detta är nog det jag skulle ha svarat också ja.

Jag bär ju inte längre i WBS och har sålt min underbara Aphrodite. Jag skulle inte rekommendera en WBB till dig nu för jag tycker den är för sladdrig i tyget för en nybörjare även om det är lite mindre tyg. Men Elin vet vad hon pratar om om kommer ta god hand om dig.

Och det ska du veta, det finns INGA dumma frågor här på sjalbarn! :vågen:
Hej,

det blev till slut en WBS ändå :) , men har inte använt den än :o . Tycker inte färgen är densamma som den jag fick prova på Eden Baby :cry: . Det blev den rosarandiga jag köpte, men hos Eden Baby var den ljusa färgen rosa, men den sjalen jag fick med mig hem är lila - ser inte alls likadan ut, så har inte bestämt om jag vill behålla den eller inte...

Tack för alla tips o råd :) .
Lycklig77 skrev:Hej,

det blev till slut en WBS ändå :) , men har inte använt den än :o . Tycker inte färgen är densamma som den jag fick prova på Eden Baby :cry: . Det blev den rosarandiga jag köpte, men hos Eden Baby var den ljusa färgen rosa, men den sjalen jag fick med mig hem är lila - ser inte alls likadan ut, så har inte bestämt om jag vill behålla den eller inte...

Tack för alla tips o råd :) .
Det där har flera upplevt tyvärr.

Men lila är också väldigt fint, men kontakta diddeldi och prata med henne om du inte är nöjd

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?