- mån jun 15, 2009 19:01
*sitter vid en utlandsk dator, sa har inga prickar och cirklar over o och a... hoppa det blir lasbart anda...
Min tjej (6 manader, 9 kg) ar helt tokigt fortjust i en babybjorn barsele till mina axlars stora fortret. Hon alskar namligen att sitta framat och sprattla med benen och le mot alla vi moter! Darfor provade jag att satta henne framat i trikasjalen i ett omslutet kryss. Det funkar alldeles utmarkt! Dock inte lika lange som nar hon sitter vand emot mig, men OTROLIGT mycket battre an i BBn. Man behover ratta till tyget lite nu och da sa att det inte klammer vid hennes hoft. Behover ocksa stodja med handen vid hennes magen ibland for hon gillar att liksom hanga framat och titta ner pa fotterna. Da kan det bli lite tungt for ryggen om jag inte haller i henne, plus att det inte kanns sa sakert...
Alltsa, mer bekvamt med ansiktet vant inat, men om min dotter far bestamma vill hon anda sitta och titta utat. Om det inte ar sovdax forstas, da kan hon sitta inat (men det hander att hon somnar utatvand ocksa, det funkar dock inte sa lange eftersom jag da maste halla i hennes huvud).
Tror dock att det snart kommer att bli for tungt att bara henne pa detta satt. Har funderat pa om det finns nan sele, baerstol eller knytning dar bebisen inte ar sa inlindad som i de flesta ergonomiska selarna och sjalarna. Hon alskar namligen att vifta och dansa omkring nar vi bar henne... Tips mottages garna!
Senast redigerad av Anil den tis jun 23, 2009 12:16, redigerad totalt 2 gång.