Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:Det blev inte samma masktäthet. Ärsch då. ;)
20 m/10 cm jmf med TK's 15 m/10 cm.
Och jag hade en hel meter i bystmått! :whut:
Användarens profilbild
Av zandrama
Nu har jag stickat sex varv, inklusive första knapphålet, och det ser riktigt bra ut! :vågen:

Det tog ett tag dock att lyckas få markörer på rätt ställen och sådär. Men nu har jag lärt mig hhur markörerna funkar på riktigt. Jag har innan alltid trott att de ska vara runt garnet, men vad mycket bättre det funkar när de sitter på stickorna. :app:
Av Nettan
Så var det äntligen dags att ta en närmre titt på tantkoftas KAL.
Lovade mig själv att göra klart mina UFO-sockar innan nästa stickprojekt startades och nu är det alltså dags.
Ni som redan startat, är det svårt för en nybörjare?
Går det att relativt enkelt räkna om till barnstorlek?
Användarens profilbild
Av tweed
Nettan skrev:Så var det äntligen dags att ta en närmre titt på tantkoftas KAL.
Lovade mig själv att göra klart mina UFO-sockar innan nästa stickprojekt startades och nu är det alltså dags.
Ni som redan startat, är det svårt för en nybörjare?
Går det att relativt enkelt räkna om till barnstorlek?
Jag har ju börjat på en kofta i barnstorlek och jag hade svårt att fatta hur jag skulle göra. Lyckligtvis hade jag ett garn med samma masktäthet som det här mönstret: http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =4&lang=se så jag kollade i det hur många maskor halsringningen skulle ha och sen har jag stickat lite på känn. Men jag har inte stickat så mycket än och jag är ganska osäker på om det kommer att bli bra.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag anser fortfarande att jag är nybörjare och jag tycker det är ganska lätt att förstå. Däremot vet jag inte om jag har klarat av att räkna om till barnstorlek.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Nu så är min test-kofta klar! :vågen:

Bild

Stickor till min egen kofta är beställda och garnet inköpt och färgat och hänger på tork, så snart kan jag komma igång och sticka den också! :tumup:

Nettan - Nej, den är inte svår för en nybörjare! :D
När det gäller storlek så går den ju att sticka i vilken storlek som helst, och har du en barntröja i rätt storlek att jämföra med så tror jag inte att det är några problem!
Av Nettan
Fortsätter med min provlapp när lillan sover sedan.
Får använda mig av mina mattekunskaper litegrann.

Någon annan som stickar vänsterhänt här? Undrar lite vad man skall tänka på och göra annorlunda, typ ökningarna och så.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
:gaah: Jag har ändrat mig ang. färgerna på min kofta = jag är inte alls i närheten av att kunna få börja på den, även om stickorna kommer i morgon redan... :?

Det skulle garanterat bl snyggt med det jag har hemma också, men jag VET att om jag inte ser till att fixa så att jag kan sticka den som jag vill (och som var min första idé) så kommer jag att sitta och gräma mig genom heeeeela stickningen och tycka att det ju skulle ha blivit sååå mycket bättre om jag bara hade haft tålamod och väntat lite... :wink:

Nåväl, har lekt med karamellfärg, lök och äggfärg nu i helgen så nu har jag iaf garn till att börja på en kofta till storasystern... :wink: (bilder kommer i bloggen senare underdagen)
Av Ponyo
zandrama skrev:WOW vilken snygg Bubbi! :love:
Jag är dock lite smått förvånad över färgvalet. :wink:
Du skulle se mig nuförtiden. Jag är riktigt färgglad numera. Äger en ljusrosa tshirt, en cerise dito. En rosa/blå-rutig klänning. :D

Och jag somminte ens gillat rosa tidigare :Hahaa:
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Vad snyggt det ser ut bubbi! Fin färgkombo :tumup:

Jag blir sugen på att sticka en jag med.
Tack! Visst är det fin kombo :D
Tycker helt klart att du ska sticka en du med. Den är riktigt rolig att sticka.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?