Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av PralinM
Min son är nu 2½ månad och har hittills bott ganska mkt i min Sino. Vi älskar den bägge två. Jag har blivit biten och funderar nu på nästa sjal :D Vill ha en för lite större barn och där det är lätt att ta i och ur barnet. Har hört att ringsjal är bra för detta ändamål, men får man inte väldigt ont i axeln?? Jag tänker att om man köper en ringsjal redan nu så kan vi dels använda den till vår 3 åring (eller?) och att den går att amma i...
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Jag är själv inget fan av ringsjal och tycker tex att det är jobbigt att bära en så liten i dem. Bla för att de inte sitter något under grenen på bebisen så jag går och spänner mig och håller barnet med ena handen och så. En treåring i ringsjal skulle jag också tycka vore tungt.

Däremot tycker jag att MT är nästan lika enkelt att "knyta" och den funkar till båda mina. Fast då sydde jag den när lillebror var tio månader så den är större än till en tremånaders. Alla som provat min MT har velat ha sybeskrivning men många är skeptiska till ringsjalen.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag fick aldrig till ringsjalen med dottern, men nu med nästa barn så använder jag ringsjalen nästan dagligen, varvar med trikåsjalen. Har honom sittandes i groda mage mot mage och har benen innanför helt. Lite svårt att få till amninen i den än så länge, bara.
Ang tyngden så går det bra med en liten en, men tvååringen brukar inte få åka några längre stunder i ringisen, då blir det långsjal på ryggen isf.
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag har använt ringsjal sedan dottern var 1 år ungefär och tycker att det är toppen för kortare stunder. Hon väger nu nästan 15 kilo och jag bär henne fortfarande i ringsjalen ganska ofta, men inte om jag vet att jag ska bära flera timmar. Nu när N är lite större så har jag ofta min långsjal knuten i ett höftkryss så att jag kan sätta i och ur henne lätt när vi är ute och går t ex på Skansen.
Av Christer Romson Lande
För mig har det funkat bra att bära bebisar som är ett par månader gamla såväl som fyraåringar i ringsjalen. Fast Isidor, fyraåringen, bär jag bara tio minuter på väg till dagis... När han var 2½ år så blev jag trött efter att ha promenerat en timma med honom i ringsjal. Både i ryggen och benen. I övrigt har jag inte haft några rygg- eller axelproblem av ringsjalen. Och jag bär den alltid på samma sida.
Användarens profilbild
Av katha
När jag var på sjalträff sist visade eamane mig hur man bär japanskt i ringsjal, vilken skillnad!
Försök med det, det finns instruktioner längst upp på sidan. :tumup:
Av PralinM
Jag bor i Stockholm :)
Detta med bärsjalar är ju värsta djungeln och alla verkar ha olika erfarenheter och preferenser, så det är inte lätt att veta vad man ska välja.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?