Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

I sommar ska vi döpa Arvid och det minne jag hade av dopklänningen mina föräldrar har hemma motsvarade inte verkligheten. Han ska inte döpas i en sträv och hård polyesterklänning i alla fall!

Så jag tänkte att jag kunde sticka en. Jag vet att jag sett mönster på flera olika tidigare men undrar ändå om någon har ett vackert mönster?

Dessutom: Vilket garn ska man använda? :shock: Jag vill ju att det ska hålla och vara fint läääänge. Jag hade tänkt entrådig silke från Anntorps väv på Österlångg i sthlm, och använda två trådar. Men jag tror att eventuellt mönster inte kommer att synas eftersom det blir så skirt. Och bara sticka räta eller aviga maskor orkar jag nog inte... Några bra garntips?
Senast redigerad av ellla den tis okt 06, 2009 18:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av ellla
Vilken fin! :love:
Men jag måste tyvärr tänka när jag virkar, när jag stickar går det på automatik, så att virka en hel dopklännning blir nog ett för stort projekt för mig...
Användarens profilbild
Av ellla
Nu har jag letat på google och på ravelry. Det fanns väl ett tiotal mönster som jag hittade. Det jag valde är det från Drops. Och det blir i bomull.
Nu hinner jag inte skriva, ja måste ju sticka!!
Bild
Användarens profilbild
Av solängel
Den ser jättefin ut! Annars har jag som sagt ett mönster.

Förresten har jag två jättefina ringsjalar som du kan få låna om du vill ha en snyggare dopsjal, hör av dig bara!
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:Den ser jättefin ut! Annars har jag som sagt ett mönster.

Förresten har jag två jättefina ringsjalar som du kan få låna om du vill ha en snyggare dopsjal, hör av dig bara!
Åh! Tack! jag hoppas jag ska hinna sy en av thaisiden. Min farmors syster som var sömmerska hade 12 meter som jag fick då hon gick bort för typ tio år sedan. Sen dess har jag försökt bli av med det tyget... Men det skulle bli en snygg ringsjal om jag färgade det.

Tack för mönstret också! Jag hade redan hunnit fara iväg och börja på det här mönstret... Men till nästa barn kanske?
Användarens profilbild
Av solängel
ellla skrev:
solängel skrev:Den ser jättefin ut! Annars har jag som sagt ett mönster.

Åh! Tack! jag hoppas jag ska hinna sy en av thaisiden. Min farmors syster som var sömmerska hade 12 meter som jag fick då hon gick bort för typ tio år sedan. Sen dess har jag försökt bli av med det tyget... Men det skulle bli en snygg ringsjal om jag färgade det.

Tack för mönstret också! Jag hade redan hunnit fara iväg och börja på det här mönstret... Men till nästa barn kanske?
En är vinröd, hemsydd av mig, med en bård längs kanten och bredare längst ner, samma färg med broderier ton-i-ton. Den andra är svart-guld med elefantmönster, sydd av Jenny på stjärnbarn. Hojta till när du kommer tillbaka till civilisationen :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?