Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sagis
När jag ska få upp E på ryggen står jag brevid sängen så hon faller mjukt OM jag tappar henne. Det har aldrig hänt... men jag vill vara på den säkra sidan :wink: :) Vågar inte knyta upp henne på ryggen om jag inte är hemma, då får det bli sele.

Hur länge övade ni vid sängen? Eller ni vågade svinga upp era små med en gång?

Jag kommer ju aldrig våga göra detta utomhus... :rodna:
Användarens profilbild
Av telistant
Jag testade framför spegeln första gången :shock: Kanske inte så smart då jag testade med sinon, blev en liten katastrof som maken fick rädda oss ur :oops:

Sen har det gått bättre när jag fick vävd sjal att öva med.

Det beror ju på hur vild din lilla är men friktionen mellan kropp och sjal håller fast så det går ganska långsamt om de kommer på glid. om de kastar sig bakår är ju en annan femma.

Tror du inte att det "lättar" när du fått rutin på knytandet?
Användarens profilbild
Av zmurfan
Första gången jag skulle prova sätta Oscar på ryggen fick jag hjälp och allt gick jättebra.

Dagen efter skulle jag prova helt själv och sätta han på ryggen. Tänkte om jag står framför hallspegeln så ser jag om jag gör något fel. :tumup:

Tar tag i sjalen bak på Oscars rygg, svingar upp honom, släpper ena handen för att dra åt sjalen och i och med det så böjer sig Oscar åt sidan för att han vill ner igen och dyker med huvudet före mot golvet.
Jag får tag i ena benet typ i sista sekunden innan han ska slå huvudet i golvet.
Blir skiträdd men Oscar bara skrattar och tycker det är roligt så då måste jag ju prova svinga igen för knyta upp han på ryggen ska jag. Vi skulle ju gå ut.
Nästa gång går allt mycket bättre och han sitter still tills jag knutit färdigt.
Användarens profilbild
Av katha
Första gången stod jag också vid hallspegeln. Dottern tyckte det var skitkul men tröttnade ganska snart och somnade. Då kunde jag fortsätta och knåpa och knyta och prova lite olika knytningar.
Men guud vad svetten lackade och jag var förbannad för man vill ju få till det bra med en gång! :lol: Armarna kände jag inte av till slut(är ju inte van att stå med armarna rakt upp i luften bakom sig heller).
Numer gör jag ett supermankast med sjalen runt barnet och knyter som ingenting!
Nä, är jag hemma står jag fortfarande vid hallspegeln och tragglar tills jag får det bra och jag kan fortfarande bli lika förbannad för att jag inte får till med en gång... :Hahaa: Men oftast blir det bra med en gång. (man har ju tränat några hundra gånger nu)
Användarens profilbild
Av sagis
Idag har jag avancerat. Jag svingade upp henne framför spegeln på ovanvåningen, men där finns heltäckningsmatta ifall olyckan skulle vara framme :fnissa:
Användarens profilbild
Av telistant
sagis skrev:Idag har jag avancerat. Jag svingade upp henne framför spegeln på ovanvåningen, men där finns heltäckningsmatta ifall olyckan skulle vara framme :fnissa:
:vågen: Och det gick aldeles utmärkt gissar jag!
Användarens profilbild
Av sagis
telistant skrev:
sagis skrev:Idag har jag avancerat. Jag svingade upp henne framför spegeln på ovanvåningen, men där finns heltäckningsmatta ifall olyckan skulle vara framme :fnissa:
:vågen: Och det gick aldeles utmärkt gissar jag!
Jajjemen! :tumup:
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Jag tror att jag har för korta armar så får inte till knytningen helt ok om jag är ensam :-(( Fast nu är det mest 07:an som åker på ryggen å hon håller sig kvar själv. Har bara testat några gånger med mini, men då framför spegeln för det är j smart när det är kakelplattor på golvet (dvs inte)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag tränade några gånger på att lyfta upp barnet på ryggen utan att ha sjalen med, bara för att vi båda skulle bli vana vid själva "på ryggen" grejen - och sen har jag haft som vana att så länge sjalen inte sitter tätt alltid hålla i barnet med ena handen, antingen i ett ben eller arm, just för att jag redan ska ha ett grepp om barnet om det mot förmodan skulle vara på väg av!
Användarens profilbild
Av MilanE
Så gjorde jag också från början (och jag är ingen superskicklig ryggbärare än!) och skulle jag få upp henne ute brukade jag ställa mig på knä på gräsmattan vilket jag tyckte funkande bra. Det fallet blir ju inte vidare farligt.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag fegade länge och satte O på sjalen bakom mig i soffan när jag var själv. Sen är det bara att samla ihop sjalen framför sig, luta sig framåt och dra upp bebisen på ryggen. Har dock aldrig gjort det sedan jag började svinga, det är ju det allra enklaste sättet när man väl funnit modet!
Användarens profilbild
Av Freyja
Övade några gånger ovanför sängen tills jag kände att jag fått in vanan att knyta.
Ville gärna kunna se i en spegel dessutom att det blev rätt. Utan spegel kunde jag känna mig lite rädd att det blev fel och valde då hellre selen.
Användarens profilbild
Av sagis
MilanE skrev:Så gjorde jag också från början (och jag är ingen superskicklig ryggbärare än!) och skulle jag få upp henne ute brukade jag ställa mig på knä på gräsmattan vilket jag tyckte funkande bra. Det fallet blir ju inte vidare farligt.
Bra tips! :tumup:

Igår knöt jag upp henne på ryggen utomhus mitt bland vattenpölarna :shock: :vågen:
Av IEDN
sagis skrev:
MilanE skrev:Så gjorde jag också från början (och jag är ingen superskicklig ryggbärare än!) och skulle jag få upp henne ute brukade jag ställa mig på knä på gräsmattan vilket jag tyckte funkande bra. Det fallet blir ju inte vidare farligt.
Bra tips! :tumup:

Igår knöt jag upp henne på ryggen utomhus mitt bland vattenpölarna :shock: :vågen:

:vågen: :app:
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har aldrig övat på sängen, svingade med en gång 8)

Nä nu ljög jag lite, i början använde jag soffan som beskrivs på www.babyboden.nu. Men jag upptäckte snabbt hur mycket bättre det blev när jag svingade. Jag har bara tappat barnen två gånger, en gång för varje barn... :hide:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?