Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:
Smultronbarn skrev:Nu sätter jag mig och lottar ut era bytisar! Det blir rena rama "dra en lapp i en hatt"-leken. :tumup:

Jag har försökt klira ut vilka som inte tål pälsdjur, och vilka som sagt att de har katt, så hoppas jag har uppfattat allt rätt nu. Vill ju inte att nån ska mås dåligt. :?

Så om en strax vet ni vem som skall få era alster. :D

Jag har räknat till att vi blir 23 st som byter! :vågen:
Jag har hund också, om det inte redan är lottat och klart :D
Ja jag är egentligen klar, men ska peta in den sista också så får lotta lite till tror jag. I ditt fall spelar det inte jätteroll med hudhåren. :tumup:
Jag hoppar på som första gångsbytare också! :D Har katt som hårar en del. Återkommer med info då jag har en liten sprattelskrutt i knät!
Fyll i i bokstavsordning. Glöm inte att skicka PM till Smultronbarn med namn och adress också!

Argentum ej fått - ej skickat
Binaem ej fått - ej skickat
Brittej fått - ej skickat
coronaej fått - ej skickat
ellla ej fått - ej skickat
Elsa ej fått - ej skickat
Fröken_zombie ej fått - ej skickat
Glis ej fått- ej skickat
Josefina ej fått- ej skickat
Knyttet & K ej fått - ej skickat
kvarnvik ej fått - ej skickat
Liten vus ej fått - ej skickat
maddemoa ej fått - ej skickat
Maerion ej fått - ej skickat
melon ej fått - ej skickat
nakum ej fått - ej skickat
noranora ej fått - ej skickat
smultronbarn ej fått - ej skickat
sofiutane ej fått - ej skickat
solängel ej fått - ej skickat
teres ej fått - ej skickat
tussilago ej fått - ej skickat
zandrama ej fått - ej skickat
äpple ej fått - ej skickat
Ja just det, lite bytesinfo om mig oxå... :D

Jag har storlek M på kläder (ca 40/42) och är lite övwer 160 cm lång. Fötterna har storlek 38,5. Huvudet har...? (kanmäta sen).
Favoritfärg: lila i alla former! På andra plats moss/skogsgrönt.
Gillar inte så mycket: brunt, rött, orange.
Inga matallergier (men äter helst inte lök och kött, fast hur troligt är det att nån skulle skicka det... :wink: )

Sonen är lång och smal, ca 92 lång och väger ca 14 kg.
Han gillar glada fäger (rött, rosa, gult t.ex.) och älskar bilar och fordon.

Min man är pälsallergiker, men det brukar vara helt ok om vi rollar av (alternativt vädrar/tvättar) textilier som träffat katter.

Vad roligt detta ska bli! :vågen:
Alla adresser utskickade! :vågen:
Pust! Nu hoppas jag att allt blev rätt! 8) :tumup:

Det var lite meck med att klippa och klistra, men nu så... Hör av er om nåt verkar tokigt.

Och lycka till med era byten! :D
Sådärja nu har jag tid att skriva om mig. Gillar färgglatt(liiten förkärlek för grönt dock), retro, det mesta. Har storlek 36-38 på kläder, skostorlek 37. Pysslar mest textilt, sömnad, stickning och har nyligen börjat virka lite. Har en liten son som heter Thor och är 4 månader, hans klädstorlek är 62, men han börjar växa i 68. Han tycks gilla gult. :hmm: :mrgreen: Min hattstorlek har jag ingen aning om, men hans är 42. Vi har som jag tidigare nämnt en katt.
Intressen också ja.. Sen sjalarna och tygblöjorna kom in i livet är det nog mest dom. :Hahaa:
zandrama skrev:Jag kanske också ska svara på frågorna. :wink:

Jag:
*Strl 36/38 överkropp och 38/40 underkropp
*Strl 38/39 i skor
*Strl 55 i huvud
*Gillar: mustiga, klara färger; rött, lila, grönt, orange, brunt, vitt, svart, gult...
*Gillar/använder inte: rosa och pasteller

Vidar:
*3,5 år
*Strl 98 cl i kläder
*Strl 26/27 i skor
*49/50 cm i huvudmått
*Gillar: turkos, brunt, rött, tåg, pirater mm

Svante:
*2 år
*Strl 86/92 i kläder
*Strl 24/25 i skor
*49/50 i hatt
*Gillar: Rosa, lila, rött, blommor, tåg, traktorer mm

I övrigt uppskattar jag unisex och retro. Inga superhjältar. Jag använder smycken och har hål i öronen, men är känslig för nickel, särskilt i öronen. Användbart är bra. Ingen av oss har några allergier, men Vidar uppskattar inte kliigt och hårigt garn. Vi dricker te och har en stor tekanna (1,2 liter).

Har jag glömt nåt så får ni fråga.
Jag kan tillägga att minstingen använder tygblöjor (iaf nån månad till ;)). Jag använder tygbindor och menskopp.
när jag nu själv börjat fundera på vad jag ska göra till min byteskompis så inser jag att det nog kan behövas lite mer info om mig :)

har som sagt en pojke på 4 månader och har även massa katter. tycker om klara färger, retro är alltid snyggt, men även kinablommigt. tycker om att sitta och sy, gör mycket smycken, stickar och virkar gärna. tycker även om att fixa i trädgården och är nybliven växthusinnehavare. har cykelkärra till killen och ser fram emot en sommar med massa cykelutflykter. och så tycker jag om att laga mat (låter det inte som att man har lite för många hobbies ;) och så har jag tänkt börja använda tygbindor när kroppen skakar igång igen.

har börjat använda ringsjal till killen och spanar på en långsjal, men tygblöjorna blev liggandes i en låda. killen använder napp ibland och har numera gått över helt till nappflaska. han tycker om vackra mönster och har visat sig gilla tygaffärer nästan lika mycket som jag ;)

nu har kanske min kompis lite mer att gå på :)
Nu har kjag kikat i min mottagares blogg, och oj vad fina alster! :shock:
Jag blir lite nervös, men jag tror att det blir en annan teknik än den vanligaste i bloggen. Då blir det nog bra.
melon skrev:Jag är med på mitt första byte! :vågen: (har missat anmälningen de andra gångerna.)

Men ett par nybörjarfrågor: När skickar man, när man vill eller efter ett speciellt datum? Är det hemligt vem paketet är ifrån?
Man skickar när man är klar, förhoppningsvis innan månaden är slut. Det brukar vara hemligt vem man har tills man har skickat, jag tror att de flesta skriver en liten hälsning som avslöjar vem det kommer ifrån i paketet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 24
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?