Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Signatur
Jag har tänkt en hel del på det här med att spara selar och sjalar till ens barn. Självklart skulle jag vilja spara t ex ERGOn till mina barn. MEN, det lär ju dröja sisådär 25-30 år innan det är dags. Är selen (eller sjalen) fortfarande ok efter så lång tid. Både tyg och platsdetaljer åldras. Personligen vågar jag absolut inte bära i den sele som mina föräldrar sparat.

Hur resonerar ni?
Nääää, här ska då inte sparas nåt sånt!
Jag skulle då inte vilja bära i gamla grejer som mamma haft för 30 år sen!
Och förresten så tror jag att jag har råd att köpa en ny till mitt/mina barn då den dagen kommer.
Här tassar jag för jag funderar för fullt. Selarna har inget sentimentalvärde för mig, så dem kommer jag inte att spara. Däremot kanske någon sjal. För att bära i vet jag inte, men sjalarna är ju mer som att spara bebisfilten för mig. Å andra sidan, ser jag det från sjalens sida är det väl bättre att den får bära bebisar och vi köper nytt när/om det blir barnbarn :heart:
En trikåsjal kommer jag nog att spara, inte i 30 år, men för att kunna visa och låna ut till kompisar.
Av sjaltokan
Jag kommer spara en vävd sjal var till barnen, mest för att de har ett väldigt värde för mig, vi har ju bara burit våra barn i stort sett hela första året.
Jag vågar bära i skogsnässelen mina föräldrar bar oss i, men den är ju inte fullt lika bekväm som moderna selar...
Metallspännen åldras inte på samma sätt som plastspännen heller

Om du förvarar tyget rätt hinner det inte bli skört på 30 år, eller ens 50 år. Frågan är bara om dina barn verkligen kommer tycka att sjalarna/selarna är lika snygga och praktiska som du tyckte?

Skogsnässelen går ingenstans. Den är inte min heller om jag skall vara petig. En trikåsjal och en långsjal skulle jag spara och kanske en mei-Tai, men framför allt vill jag att de skall användas så jag kommer låna ut sjalar och mei-taier till höger och vänster.
Mina barn kommer säkert inte att tycka att selarna är lika praktiska och snygga som jag. Och det kommer säkert finnas något bättre då. Men det kommer att vara lite sorgligt den dagen alla bärsakerna får flytta. Men hellre att de får bära babyar än att de ligger bortglömda i en låda för att sedan kastas.

Jag är mest nyfiken på hur alla SBare resonerar eftersom jag många gånger läst om ff a sjalar som ska sparas.
Jag är en sån som älskar att dyka ner i källaren hos farmor, gräva fram gamla saker och fascineras över hur livet såg ut förr. Därför kommer jag nog att sparas något (men jag vet inte än vad).
Plastdetaljer vet jag inte om jag litar på när de har 30 år på nacken, men sjalar tror jag det ska mycket till innan de åldras-sönder sas, ffa när vi pratar om naturmaterial i god kvalitet som (jag gissar) ligger mörkt när de förvaras.
Tänker bara på gamla lakan med 100år på nacken, eller varför inte de 50-talskjolar jag har som fortfarande är väldigt fräscha och fina! :D
Kära värld, jag kommer nog inte att kunna skiljas från min ESC o grafiten utan de får nog stanna hos mig som "filtar" men övriga sjalar kommer jag nog att sälja när den dagen kommer. Alla "bebissjalar" har jag redan lånat ut o om jag får tillbaks dem så säljer jag dem när jag vet att inga fler barn kommer födas här. Hade jag bott i stor villa med massa förrådsutrymme så hade jag kanske sparat fler.....
selen säljs, men min bruna indio kommer aldrig att lämna hemmet den får bli långduk, väggdekoration eller nåt. trikåsjalar undrar jag över hur bra de är om trttio år?
Trodde jag skulle spara minst två sjalar, men dem har jag sålt :shock: Tror jag kommer att spara någon vävd sjal men det visar sig väl när J helt slutat åka sjal 8)
Av IEDN
Här hemma kommer inga sjalar säljas vidare om det inte är som så att jag inte kommer överens med dem. När jag inte har behov av sjalar mera tänkte jag sy ett minnestäcke av dem och spara. Selar har jag inte bestämt ännu, de kommer troligtvis säljas men jag är inte säker.
IED skrev:Här hemma kommer inga sjalar säljas vidare om det inte är som så att jag inte kommer överens med dem. När jag inte har behov av sjalar mera tänkte jag sy ett minnestäcke av dem och spara.
Vilken bra ide!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?